AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Ja, overskriften sier vel sitt. Jeg flyttet inn i hans leilighet for en liten stund siden, og jeg kjenner på at jeg savner leiligheten min. Her er det mørkt og lite sol, jeg får ikke male noe (ALLE rom er grå, jeg hater grå) fordi han liker fargen og sexlivet har stupt. Fra å ha sex 2-3 ganger for dag, til én gang i hele august. Jeg savner den solfylte leiligheten min, den er utleid og det vil jo ta noen måneder før jeg eventuelt får flytte hjem igjen. Jeg føler at jeg bor hos han, ikke med han og jeg gruer meg til å komme hjem fra jobb og til denne mørke, gråe, solmanglende plassen. (det er ikke aktuelt for noen av oss at jeg kjøper meg inn her, vi må ha større plass om noen år uansett om vi forblir et par) Kjenner jeg på dette fordi vi rett og slett bare ikke passer sammen, eller er det bare overgangen med å flytte helt sammen som krever litt tilvenning? Anonymkode: 94553...e34
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 Hvis dere hadde passet sammen så hadde du ikke savnet leiligheten din, du hadde med glede sett fram til å kjøpe en ny sammen. Anonymkode: b1dfc...2bd 25
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 Han eier? Skulle til å foreslå at dere leier noe helt nytt sammen jeg, men skjønner at det kanskje ikke er en mulighet da, Men altså, om dere skal bo sammen så burde jo du få ha litt å si i leligheten da! Finnes det ingen måte å få til joen kompromiss på? Anonymkode: 235f4...730 8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 Jeg kjente på det samme når jeg flyttet inn hos min forrige kjæreste. Det gikk aldri over og det ble etter hvert slutt. Flytt tilbake i leiligheten din. ❤️ Anonymkode: b4ed4...998 6
PM75 Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 Det er logisk at du ikke føler deg hjemme hvis du ikke har noe som helst å si på innredningen i leiligheten. I et samboerskap så er det å gi og ta. Men at du angrer såpass mye etter så kort tid er et stort, rødt flagg for forholdet. 24
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #7 Skrevet 7. september 2021 Hvis han ikke er ok med å endre farge på veggene må du ihvertfall få bestemme bilder, gardiner, puter og andre ting som gir farge. Anonymkode: e4447...b24 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #8 Skrevet 7. september 2021 Si opp leietakeren din og flytt hjem igjen asap 😊 Anonymkode: b2bc5...6e3 13
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #9 Skrevet 7. september 2021 Du er ikke voksen nok. Altså, hvem griner over fargen på veggene? Venn deg til det. Anonymkode: e735b...0b8 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #10 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er ikke voksen nok. Altså, hvem griner over fargen på veggene? Venn deg til det. Anonymkode: e735b...0b8 Det handler vel også litt om følelsen av at det er begges leilighet.. «nei du får ikke male veggene for JEG liker grå» får det ikke til å føles som at det er et felles hjem.. Anonymkode: 74671...368 28
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #11 Skrevet 7. september 2021 Sex en gang i august når dere nylig har blitt samboere... Jeg tror du skal ta en skikkelig fot i bakken angående om dere overhodet passer sammen. Jeg tror ikke dette handler om farger på veggene. Anonymkode: 58c35...fd2 22
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #12 Skrevet 7. september 2021 Derfor forblir jeg i leiligheten jeg elsker og kommer ikke til å flytte inn til nok en mann . 3 holder i massevis Anonymkode: c009d...5e5 9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #13 Skrevet 7. september 2021 Er alltid best å heller flytte sammen i ny leilighet. Da må begge gi og ta. Anonymkode: e4447...b24 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #14 Skrevet 7. september 2021 Om dere skal bo sammen må begge få bestemme. Hva er argumentet hans for å ikke endre farge? Jeg er glad i grått, men må ha noen vegger med litt gladere tapet eller andre fargetoner. Anonymkode: c967a...08c 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #15 Skrevet 7. september 2021 Tror ikke det er uvanlig å kjenne på at forholdet blir litt for hverdagslig og gråere når en flytter sammen. Kjente på den selv en gang. Mystikken og lidenskapen forsvant nok litt. Men i tilegg så trives du ikke der du bor, det kan bli litt mye. Kanskje dere skal bo hver for dere en stund til, ev kjøpe noe nytt sammen nå. Anonymkode: 0d35e...708
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #16 Skrevet 7. september 2021 Fra 2-3 ganger daglig til 1 gang på en hel måned? Sånn helt plutselig stopp? Hva skjedde? Tar du initiativ, og så nekter han? Anonymkode: 2900d...229 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #17 Skrevet 8. september 2021 Det høres ikke ut som du er forelsket i han lengre. Anonymkode: 20017...983 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #18 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du er ikke voksen nok. Altså, hvem griner over fargen på veggene? Venn deg til det. Anonymkode: e735b...0b8 Du vet at farger/mangel på farger kan være deprimerende..... Det handler nok uansett ikke om selve fargen, men om å føle seg hjemme eller å føle seg som en gjest. Lurer på om duber voksen nok Anonymkode: 73a37...b40 8
Carrot Skrevet 8. september 2021 #19 Skrevet 8. september 2021 Tror kanskje dere må snakke sammen som en start jeg. At du må våge være helt dønn ærlig på at du sliter. Jeg ville ikke gått til "angrep" på leiligheten hans eller fargevalget fordi det er tydelig at han ikke vil respondere særlig bra der, men du kan jo si at du føler dere var mer kjærester før og at dine forventninger til det å bo sammen var en helt annen enn det du opplever nå og at du er interessert i å høre hva han syns nå som dere har delt bolig en liten stund. Det åpner for dialog og ikke for en krangel om at du ikke setter pris på hans hjem, eller ham.. 7
AnonymBruker Skrevet 11. september 2021 #20 Skrevet 11. september 2021 Takk, mange fornuftige svar her. Det er vel lettere å "klage og angripe" enn å få til en lett og fin samtale når det er noe han har valgt og ønsker som faktisk må endres på. Jeg blir nedstemt av å være her, det er så ukoselig, grått og mørk i alle rom at jeg blir sprø snart. Han får ha kontor og treningsrom og resten som han vil, men stua må begge få bestemme, syns jeg. Men jeg vet jo at å flytte sammen er en stor overgang for oss begge, som krever mer tilpassning enn man kanskje ser for seg på forhånd. Hverdagen kommer med sitt, begge jobber mye i august og september, forventninger osv... Så det er vanskelig å skille mellom følelsene, for jeg VIL jo ha ham på fulltid. Men jeg vil og glede meg til å komme hjem. Ellers er det jo ikke noe krangling og styr, det er mye nærhet og kos til tross for svært lite sex, så akkurat det bekymrer meg ikke like mye som at jeg heller legger meg enn å sitte i den sykt stygge stua hver kveld. Planen var å leie ut min leilighet i et par år og så selge begge og kjøpe noe sammen om 2-3år, når vi har egenkapital nok til drømmeboligen. Anonymkode: 94553...e34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå