Gå til innhold

Sock Shop

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt og leste mens jeg hadde på BBC Earth i bakgrunn og plutselig var det en dokumentar om produksjon av sokker med et innslag om Sock Shop. Flere som husker disse butikkene? Husker jeg kjøpte masse USA sokker og andre morsomme fine sokker der. Synd de gikk over ende. 

Anonymkode: a8657...460

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Satt og leste mens jeg hadde på BBC Earth i bakgrunn og plutselig var det en dokumentar om produksjon av sokker med et innslag om Sock Shop. Flere som husker disse butikkene? Husker jeg kjøpte masse USA sokker og andre morsomme fine sokker der. Synd de gikk over ende. 

Bruker ikke sokker, får helt fnatt av det, forstår ikke at folk klarer å bruke det, fengsel for tærne

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg husker dem. De hadde så mye kult 😀

Anonymkode: d390c...43c

• Liker 1
Skrevet

Jada, husker de. Var og handlet i den som var på Aker Brygge, og husker jeg ikke feil var det en på Oslo City også.

Anonymkode: c0812...c87

Skrevet
Jentegutt skrev (På 7.9.2021 den 23.19):

Bruker ikke sokker, får helt fnatt av det, forstår ikke at folk klarer å bruke det, fengsel for tærne

Ettersom mine tær er ganske vanlige og rette og ikke krøller seg rundt som slanger går det helt fint å ha sokker på uten at det blir noe fengsel.... 😂

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jada, husker de. Var og handlet i den som var på Aker Brygge, og husker jeg ikke feil var det en på Oslo City også.

Anonymkode: c0812...c87

Ja, Aker Brygge, Oslo City og Strømmen Storsenter i alle fall. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ettersom mine tær er ganske vanlige og rette og ikke krøller seg rundt som slanger går det helt fint å ha sokker på uten at det blir noe fengsel.... 😂

Jeg har rette og pene tær selv, har ikke noe med det å gjøre, er bare noe ekkelt med å ikke få luft mellom tærne, sokker funker som en mopp, samler dritt,møkk,støv og svette, liker frihetsfølelsen av nakne tær samt jeg føler meg ren hele tiden, blir føttene skitne en sjelden gang, spyler jeg dem bare, enkelt og greit😁

Endret av Jentegutt
Skrevet
Jentegutt skrev (11 timer siden):

Jeg har rette og pene tær selv, har ikke noe med det å gjøre, er bare noe ekkelt med å ikke få luft mellom tærne, sokker funker som en mopp, samler dritt,møkk,støv og svette, liker frihetsfølelsen av nakne tær samt jeg føler meg ren hele tiden, blir føttene skitne en sjelden gang, spyler jeg dem bare, enkelt og greit😁

Da får du all den møkka på føttene, jeg synes det er bedre å ha det på sokkene. Jeg føler aldri at føttene er rene når jeg går barbent. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da får du all den møkka på føttene, jeg synes det er bedre å ha det på sokkene. Jeg føler aldri at føttene er rene når jeg går barbent. 

dritt støv og svette ligger i sokken, du drar det med deg fra første skritt, det skjer ikke visst du er barbent, da er det bare å børste av føttene litt, eller bare spyle dem, svette fordamper i stedet for å følge med deg hele dagen, enkel matte dette, sunne glade føtter er nakne føtter.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor barbeint-fantastene skal spamme alle tråder om sokker.

Ja, vi har fått med oss at dere ikke liker å bruker sokker, men det er ikke det tråden handler om. 

Anonymkode: 458fa...7a0

• Liker 6
Skrevet
Jentegutt skrev (22 timer siden):

dritt støv og svette ligger i sokken, du drar det med deg fra første skritt, det skjer ikke visst du er barbent, da er det bare å børste av føttene litt, eller bare spyle dem, svette fordamper i stedet for å følge med deg hele dagen, enkel matte dette, sunne glade føtter er nakne føtter.

Når jeg går barbent blir føttene fulle av skit. Med sokker skjer ikke det da de ikke er fuktige. Ikke har jeg lyst til å spyle føttene flere ganger daglig heller. Ellers enig med tråden over, merkelig at alle barbentfantaster alltid gnåler i alle tråder om fottøy. 

Så ellers is amme dokumentar at under andre verdenskrig fikk mange soldater alvorlig fotsopp og måtte amputere da de gikk i samme sko hver dag og bare fikk utdelt to par sokker av militæret. Også noe å tenke på for alle som tror det er sundt å være barbent time ut og inn i de samme skoa uten sokker som kan vaskes godt. 

Ettersom noen ikke er så gode i matte som de tror, og ikke har så sunne føtter som de tror. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når jeg går barbent blir føttene fulle av skit. Med sokker skjer ikke det da de ikke er fuktige. Ikke har jeg lyst til å spyle føttene flere ganger daglig heller. Ellers enig med tråden over, merkelig at alle barbentfantaster alltid gnåler i alle tråder om fottøy. 

Så ellers is amme dokumentar at under andre verdenskrig fikk mange soldater alvorlig fotsopp og måtte amputere da de gikk i samme sko hver dag og bare fikk utdelt to par sokker av militæret. Også noe å tenke på for alle som tror det er sundt å være barbent time ut og inn i de samme skoa uten sokker som kan vaskes godt. 

Ettersom noen ikke er så gode i matte som de tror, og ikke har så sunne føtter som de tror. 

dritt støv og svette ligger i sokken, du drar det med deg fra første skritt, det skjer ikke visst du er barbent, da er det bare å børste av føttene litt, eller bare spyle dem, svette fordamper i stedet for å følge med deg hele dagen, enkel matte dette, sunne glade føtter er nakne føtter

Skrevet
Jentegutt skrev (13 timer siden):

dritt støv og svette ligger i sokken, du drar det med deg fra første skritt, det skjer ikke visst du er barbent, da er det bare å børste av føttene litt, eller bare spyle dem, svette fordamper i stedet for å følge med deg hele dagen, enkel matte dette, sunne glade føtter er nakne føtter

Det er helt greitt at du ikke liker sokker, men dette er bare vås.

Hvor mener du "dritt støv" og svette i sokken kommer fra når man har på seg rene sokker i skoene?

Hvor drar man det med seg fra første skritt?

Anonymkode: 458fa...7a0

• Liker 1
Skrevet

Spørsmål: Husker dere Sock Shop?

Svar man forventer fra normale folk: Ja eller nei, med eventuell begrunnelse og samtale om Sock Shop og sokkene derfra.

Svar man får på KG: Jeg bruker ikke sokker, sokker er ekkelt! Skitne, ekle sokkeføtter, blæ!!! Masse skitt og støv, og de som bruker sokker vet ikke at nakne føtter er best!

:balltre:

Anonymkode: dad9f...d11

• Liker 7
Skrevet

Og ja, jeg husker Sock Shop! :)  Jeg kjøpte noen sokker derfra da jeg bodde i Trondheim, husker jeg.
Da jeg gikk på grafisk design på slutten av 90-tallet fikk vi i oppgave å designe emballasjedesign til Sock Shop. Det var en artig oppgave.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og ja, jeg husker Sock Shop! :)  Jeg kjøpte noen sokker derfra da jeg bodde i Trondheim, husker jeg.
Da jeg gikk på grafisk design på slutten av 90-tallet fikk vi i oppgave å designe emballasjedesign til Sock Shop. Det var en artig oppgave.

Sock Shop hadde jo en ganske kul logo mener jeg, i alle fall en logo som var veldig 80-talls. Noen røde streker som et lyn eller noe slikt? 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger.

Perelandra, mod. 

Skrevet

Hadde massevis av sokker derifra. 😊

Anonymkode: 81992...033

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hadde massevis av sokker derifra. 😊

Anonymkode: 81992...033

Lykken var når man skulle matche farger på USA sokkene med resten av antrekket. 😍 Hadde mange farger. Farmor

var så redd for at man skulle fryse på bena, og var veldig villig til å handle inn lange tykke sokker selv om de hadde tynne føtter. 😂 

• Liker 3
Skrevet

Jeg husker dem og jeg hadde mange forskjellige sokker derfra. Så mange fanzy sokker😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...