Gå til innhold

Kjøpt strikkepakke men antallet nøster holder ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en strikkepakke fra Garnius.no. Skal strikke en vest. Jeg har strikket ferdig bakstykket og på forstykket er jeg ferdig med en skulder men har ikke nok garn til å fullføre skulder nr 2. I tillegg skal det strikkes opp masker i begge armhuler og ikke minst halskant. Veste strikkes med to garn (bomull og baby merinoull) og jeg mangler minst 1 nøste av hver. Jeg har fått tilsendt det som står i ordren men hvordan er det mulig at mengden garn er så feil? Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du strikker (for) løst, og de har beregnet akkurat. Har opplevd det samme.

Anonymkode: 8495f...e54

• Liker 2
Skrevet (endret)

Har du riktig strikkefasthet?

Endret av Lerkefugl
  • Liker 2
Skrevet

Du strikker nok for løst ja. Det trenger ikke nødvendigvis være i bredden, kan også være i høyden.

Anonymkode: 3c521...ff2

Skrevet

Strikkefastheten stemmer overens. Kan godt være at jeg strikker noe løsere men forskjellen er så stor at jeg vanskelig kam se for meg at det bare er pga teknikken min det blir for lite. Det er en såpass stor differansen. Jeg kjøper gjerne flere nøster men bør jeg be om å få porto dekket? 

Skrevet
Heisenberg skrev (36 minutter siden):

Strikkefastheten stemmer overens. Kan godt være at jeg strikker noe løsere men forskjellen er så stor at jeg vanskelig kam se for meg at det bare er pga teknikken min det blir for lite. Det er en såpass stor differansen. Jeg kjøper gjerne flere nøster men bør jeg be om å få porto dekket? 

Jeg ville sendt dem en melding, kan hende de er villige til å dekke portoen. Kan hende det er feil i oppskriften om strikkefasthet og alt stemmer, og at det egentlig behøves mer garn. Har skjedd før det, ikke alltid like lett lage oppskrifter 😛  

Anonymkode: 93e8f...7a4

Skrevet

Jeg bruker alltid mer garn enn oppskriftene sier.

For min del stemmer også strikkefastheten - i bredden. Og som oftest er det kun oppgitt antall masker per 10 cm i bredden i oppskrifter.

Men etterhvert fant jeg ut at av en eller annen grunn stemmer ikke strikkefastheten min i høyden med ‘folk flest’ og det som er oppgitt på nøster.

Maskene mine er brede og korte, så jeg trenger flere omganger i høyden for å få nok lengde/cm på plagg. Og da går det med en god del garn ekstra.

Anonymkode: f5dea...71b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...