Gå til innhold

Jeg er så redd for å bli alvorlig syk av Modernavaksinen =(

Nibben

Anbefalte innlegg

Jeg tok Modernavaksinen i går, og i dag har jeg bare blitt dårligere og dårligere. Armen er knallstiv og nå har jeg begynt å fryse og jeg tror jeg har feber også. Ingen av mine venninner fikk feber av vaksinene. Jeg fikk Pfizervaksinen i slutten av juli, ble ikke så dårlig da, men denne gangen ble det Moderna. Er det egentlig smart å blande forskjellige vaksiner slik, kan det være derfor jeg har blitt dårligere i dag? litt som å blande paracet, ibux og mye annet liksom.. Jeg spurte han som tok sprøyten om det, men han sa det gikk fint, men dette er jo bare "vanlige folk" på stasjonen og ikke leger. Jeg har helseangst for slikt, har ikke hatt influensa på 20 år men dette føles helt likt som når man begynner å få influensa. Er det normalt å bli så syk av denne vaksinen? :( tenk om jeg blir enda dårligere i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk Pfizer som dose en, Morderna som dose to. Av Pfizer fikk jeg kun litt vondt i armen, men av Moderna ble jeg direkte dårlig. Klarte ikke å bevege armen noe særlig, begynte å fryse, sov mye og hadde hodepine. Dette er helt vanlige bivirkninger på Moderna. 

Pust ut, slapp av, og prøv å tenke at dette er bivirkninger som går over. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dårlig i et par dager, max. Kos deg på sofaen med Netflix å spis det du har lyst på. Går over dette

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Moderna på begge, ble kjempedårlig av 2. dose. Tok den på morgenen, hadde feber til utpå dagen dagen etter. Ubrukelig venstrearm mens det sto på også. Det blir bra igjen snart 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du blir dårligere av Moderna nå, enn hva du ble av Pfizer på førstedosen, er jo nettopp fordi Moderna inneholder mye mer virkestoff. Ikke fordi det er skummelt å blande vaksinene- og at det er det kroppen reagerer på. Det kroppen reagerer på, er virkestoffet i vaksinen, og fordi det er mer virkestoff i Moderna-vaksinen er den også mer effektiv. Fordi kroppen får en sterkere reaksjon, og den dermed danner en kraftigere beskyttelse mot viruset.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare fått 1. dose foreløpig og det var Moderna. Ble veldig dårlig! Armen var ubrukelig i nesten en uke, lymfekjertlene kjempehovne. Hadde feberfølelse og følte meg utmattet også i nærmere en uke. I tillegg fikk jeg elveblest på armen og utslett på beina. Kan ikke si jeg gleder meg til dose 2 🙈 men må vel bare komme seg igjennom. Legg deg på sofan og hvil til du føler deg bedre ts 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk også Pfaizer først og Moderna etterpå, jeg fikk ikke andre bivirkninger enn vondt i armen av begge da. 

Men du, hvis du har veldig vondt i armen, ta en paracet, og vent til imorra. Du føler deg sikkert bedre allerede imorra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk blanding, ble ikke syk/dårlig. Min sønn som også fikk blanding ble dårlig med hodepine og feber i 1,5 døgn. Helt fin nå. Vanligere å få bivirkninger av dose 2, og mer av moderna enn phfizer har jeg hørt. Det går nok veldig fint.

God bedring 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På druen

Fikk pfizer som dose 1,moderna som dose 2. Pfizer: Litt vondt i armen i et døgn akkurat det vaksinen ble satt. Moderna: Vondt i hele overarmen og trøtt i et døgn. Har ikke kjent noe etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt dette. De fleste jeg har snakket med har opplevd noe lignende i døgnet etter å ha tatt dose to av Moderna. Det gir seg også ganske fort.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok Moderna idag, fikk Pfizer som første dose i juli. Hvor lang tid etter dere ble stukket begynte dere å bli dårlige? Her er det 10 timer siden stikket og jeg kjenner ingenting annet enn litt ømhet på stikkstedet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Beneviento said:

Jeg tok Moderna idag, fikk Pfizer som første dose i juli. Hvor lang tid etter dere ble stukket begynte dere å bli dårlige? Her er det 10 timer siden stikket og jeg kjenner ingenting annet enn litt ømhet på stikkstedet.

Ganske nøyaktig 3 timer. Lov å håpe at du slipper å få noe særlig bivirkninger da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beneviento skrev (3 minutter siden):

Dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du snakker jo om milde, helt normale bivirkninger. Ikke alle får dem, men veldig, veldig mange - spesielt etter dose 2. og spesielt av Moderne (som har mer virkestoff enn Pfizer). 

Men det er ikke noen fare å blande dem, da det strengt tatt er like vaksiner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/7/2021 at 9:21 PM, Nibben said:

Jeg tok Modernavaksinen i går, og i dag har jeg bare blitt dårligere og dårligere. Armen er knallstiv og nå har jeg begynt å fryse og jeg tror jeg har feber også. Ingen av mine venninner fikk feber av vaksinene. Jeg fikk Pfizervaksinen i slutten av juli, ble ikke så dårlig da, men denne gangen ble det Moderna. Er det egentlig smart å blande forskjellige vaksiner slik, kan det være derfor jeg har blitt dårligere i dag? litt som å blande paracet, ibux og mye annet liksom.. Jeg spurte han som tok sprøyten om det, men han sa det gikk fint, men dette er jo bare "vanlige folk" på stasjonen og ikke leger. Jeg har helseangst for slikt, har ikke hatt influensa på 20 år men dette føles helt likt som når man begynner å få influensa. Er det normalt å bli så syk av denne vaksinen? :( tenk om jeg blir enda dårligere i morgen

Ja, det er vanlig. Ta en paracet, og så går det sannsynligvis fort over. Jeg var dårlig i i underkant av et døgn. Samme var min samboer og min mor etter dose 2 med moderna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart halvannet døgn siden jeg ble vaksinert og jeg kjenner meg helt fin bortsett fra litt ømhet i armen. Var litt svimmel og ør idag tidlig men det gav seg etter å ha sovet en times tid på formiddagen. Tror jeg er en av de som har sluppet unna de verste bivirkningene.

Endret av Beneviento
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • Opprett ny...