Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg får trolig 1 mill i egenkapital til våren, men har ikke så høy lønn. Ønsker å kjøpe egen leilighet, har lønn på 400.000. Jeg har nå klart å skaffet meg en bijobb, får kanskje 50.000 ekstra i året. Drømmer om en leilighet til 2,5 mill. Har noen fått til det på en så dårlig lønn? Lånebeløp blir da ca 1,5 mill

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan låne inntil 5 ganger inntekten din. På 400.000 kan du låne 2 millioner tilsammen. 

Anonymkode: 5cecf...d27

Skrevet
20 minutter siden, Hmmmmmm said:

Hei. Jeg får trolig 1 mill i egenkapital til våren, men har ikke så høy lønn. Ønsker å kjøpe egen leilighet, har lønn på 400.000. Jeg har nå klart å skaffet meg en bijobb, får kanskje 50.000 ekstra i året. Drømmer om en leilighet til 2,5 mill. Har noen fått til det på en så dårlig lønn? Lånebeløp blir da ca 1,5 mill

Så lite? 

Anonymkode: 524ab...f42

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan låne inntil 5 ganger inntekten din. På 400.000 kan du låne 2 millioner tilsammen. 

Slutt å spre dette som en sannhet. 5 x inntekt er en tommelfinger for maks man kan låne, men langt fra alle får dette! 

Anonymkode: 5349f...346

• Liker 19
Skrevet (endret)

Jeg har fått avslag. Men klarer nå å få økning i lønn, pluss bijobb med til sammen 100.000 i året. 
Lurer derfor på om det nå er mulig for meg å få til det. 

Endret av Hmmmmmm
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Nei. Ikke i følge lånekalkulatorene jeg har sjekket. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Så lite? 

Anonymkode: 524ab...f42

Ja. Det er brutto da

Skrevet

Jeg fikk låne 1,5 med 450 000,- i året :)

Anonymkode: 080be...ba4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det kommer selvfølgelig an på om h*n har annen gjeld også! Har du billån ts? Kredittkortgjeld? Eventuelt andre lån? 

Anonymkode: 9b5bd...b9f

Skrevet

Jeg fikk låne 1,2 mill  med omtrent samme inntekt som din. Så spørs det om du har barn. Det trekker ned. Jeg har delt omsorg for to barn. Jeg vil ikke anbefale å låne mer.  Hadde 1,3 mill i egenkapital da eksmannen kjøpte meg ut av felles bolig og fikk da kjøpt en grei leilighet til 2,5 mill. 

Anonymkode: a2511...7bc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kommer selvfølgelig an på om h*n har annen gjeld også! Har du billån ts? Kredittkortgjeld? Eventuelt andre lån? 

Står det i innlegget "du kan låne inntil 5 ganger inntekten din i boliglån"? For så vidt jeg kan se gjør det ikke det. Det er selvfølgelig snakk om alt lån, og jeg antar at voksne mennesker forstår dette. 

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Slutt å spre dette som en sannhet. 5 x inntekt er en tommelfinger for maks man kan låne, men langt fra alle får dette! 

Anonymkode: 5349f...346

Det er en tommelfingerregel selv om langt fra alle får dette. :) Tro det eller ei, men det finnes også folk som til og med får usikret boliglån i disse dager. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har 50.000 i studielån

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg fikk låne 1,2 mill  med omtrent samme inntekt som din. Så spørs det om du har barn. Det trekker ned. Jeg har delt omsorg for to barn. Jeg vil ikke anbefale å låne mer.  Hadde 1,3 mill i egenkapital da eksmannen kjøpte meg ut av felles bolig og fikk da kjøpt en grei leilighet til 2,5 mill. 

Jeg har et barn som er ungdom. Vil ha delt ansvar. Jeg kan nok ikke regne med mer en 1 mill i egenkapital. I følge nordea så kunne jeg plutselig låne 1,5 til 1,75. Så må si de er mer generøse en de fleste, hvis det stemmer med virkeligheten da😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ååå. Da håper jeg at jeg klarer å få det samme. Jeg har nå jobbet for å få opp inntekta mi, pluss at jeg har skaffet meg en jobb nr 2. Da håper jeg på å sitte med ca 460.000 kr. Er så gira på å få kjøpt meg leilighet til våren. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, det er bolig på ca 2,5 mill jeg drømmer om.  Men syns du at du betaler mye pr mnd på det? Er det ikke rundt 6-7000 pr mnd?

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det hadde vært fantastisk om jeg fikk det samme. Men søkte på lån da jeg hadde 40.000 mindre en det jeg har nå. Da fikk jeg avslag på lån på 1 mill. Men har ikke tenkt å gi meg. Vil trolig klare å få ca 100.000 mer pr år når jeg skal søke på nytt til våren. Er bare så spent på om jeg får til dette

Skrevet

Fikk 1,6 me 400k i lønn

Anonymkode: 6e67f...e5e

Skrevet
Hmmmmmm skrev (3 timer siden):

Det hadde vært fantastisk om jeg fikk det samme. Men søkte på lån da jeg hadde 40.000 mindre en det jeg har nå. Da fikk jeg avslag på lån på 1 mill. Men har ikke tenkt å gi meg. Vil trolig klare å få ca 100.000 mer pr år når jeg skal søke på nytt til våren. Er bare så spent på om jeg får til dette

Hadde du egenkapitalen når du søkte sist da? Det kan jo hende det vil hjelpe med endel i egenkapital? Og ofte er det enklere be om ett møte i banken du skal søke, sia da kan du ta med budsjetter osv. 

Jeg vet ikke om du har mulighet til å søke i husbanken, men vi fikk 1,9 mill på ca 500 000 i inntekt. Og det er ikke noe problem betjene det, fikk egentlig endel mindre… men de godkjente det når jeg la ved budsjett. 

Anonymkode: fa2ac...e42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...