AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Det ble brått slutt ifjor. For meg var det brått, men samtidig vet jeg innerst inne at det var økonomien som til slutt stoppet han. Vi slet litt med å få hjulene til å gå hver mnd, men jeg vet at han elsket meg. En dag tok det bare slutt etter hele 10år og to fantastiske barn. Jeg kjenner nå ekstremt på savnet. Ikke følelsene nødvendigvis, men familielivet, livet med han, humoren med han, tryggheten og alt. Er dette vanlig? Jeg har holdt på med 2stk etter bruddet, men har måttet bryte det fordi jeg nesten blir gal av tankene mine. Jeg savner spes turene bare meg og gan hadde til Oslo/ Stavanger og andre småturer vi tok. Kjenner jeg kvier meg med å besøke mi tante, som jeg alltid var hos med han og mine barn. Minner meg om alt. Han er så vidt jeg vet singel enda. Jeg har nå fått meg god jobb og vet vi ville levd et rikere liv økonomisk nå. Kanskje derfor det tærer litt på? Jeg klarer ikke å si dette til han. Hvorfor ? 😫 gråter hver kveld. Nei jeg vil ikke finne noen ny. Jeg gir opp.... Anonymkode: d6551...9de 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 Så si det til han. Hva har du å tape på det? Anonymkode: 0bd93...ad8 8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 Jeg skjønner ikke helt hvordan et bra ekteskap med to barn kan havarere p.g.a litt trang økonomi. Da er det vel ikke økonomien som er problemet, men hvordan dere generelt takler utfordringer. Gadd du ikke bidra økonomisk, eller? Anonymkode: 01e4e...92b 11
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 Dere tok dere turer til Oslo/ Stavanger, men måtte gå fra hverandre pga dårlig råd? Eller dårlig prioriteringer? Anonymkode: e2619...8b5 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 Dere gikk fra hverandre pga dårlig økonomi? Har dere bedre økonomi nå som skilt? Anonymkode: ce74a...3ff 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 Du tror han dumpet deg pga at du tjente for lite, og tenker at han kanskje vil ta deg tilbake nå når du har fått deg en god jobb? Hvis jobben din er det som bestemmer om dere er sammen eller ikke, så hold deg unna. Tenk hvis dere blir sammen igjen. Fryd og gammen. Nedskjæringer på jobben. Du får sparken. Hva da? Dumper han deg igjen da? Anonymkode: 13d19...6c3 8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #7 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du tror han dumpet deg pga at du tjente for lite, og tenker at han kanskje vil ta deg tilbake nå når du har fått deg en god jobb? Hvis jobben din er det som bestemmer om dere er sammen eller ikke, så hold deg unna. Tenk hvis dere blir sammen igjen. Fryd og gammen. Nedskjæringer på jobben. Du får sparken. Hva da? Dumper han deg igjen da? Anonymkode: 13d19...6c3 Jeg tjente litt litt, tok nett studier og alt kostet. Nå har jeg en 100% jobb og en bedre økonomisk hverdag. Ikke snakk om jeg ikke gadd å jobbe da nei, siterer til deg lengre oppe her. Anonymkode: d6551...9de
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #8 Skrevet 7. september 2021 Jeg opplevde også å bli forlatt av eksen pga lav inntekt. Jeg gikk på aap og hadde dårlig råd. Nå er jeg frisk, har tatt videreutdanning og er i full jobb mens jeg ler hele veien til banken. Er glad jeg fikk se hvor lite stamina eksen hadde, så jeg ikke dumma meg ut ved å fortsette med ham. Anonymkode: 70fd4...280 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #9 Skrevet 8. september 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tjente litt litt, tok nett studier og alt kostet. Nå har jeg en 100% jobb og en bedre økonomisk hverdag. Ikke snakk om jeg ikke gadd å jobbe da nei, siterer til deg lengre oppe her. Anonymkode: d6551...9de Men hvordan økonomien knekken på forholdet? Kommuniserte dere dårlig eller var det at han var for stresset av trang økonomi? Kranglet dere? Jeg forstår ikke helt.. Anonymkode: 114c0...941 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #10 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg skjønner ikke helt hvordan et bra ekteskap med to barn kan havarere p.g.a litt trang økonomi. Da er det vel ikke økonomien som er problemet, men hvordan dere generelt takler utfordringer. Gadd du ikke bidra økonomisk, eller? Anonymkode: 01e4e...92b Den som aldri har hatt økonomiske problemer har ingen mulighet til å skjønne hvor inngripende det er på alle deler av ens liv, da er det kanskje bedre å bare ikke gi sitt bidrag i en tråd som har dette som en del av tematikken? Over tid spiller det ingen rolle hvor flink man er å takle ting når de oppstår hele tiden, det å bekymre seg over mat på bordet for eksempel, eller klær til barna, aktiviteter igjen og igjen, det sliter på de beste å skulle forholde seg til dette - uten å ha gjort det selv, kjent på det kan man synse så mye man vil uten å vite.. Så jo, det er økonomien som er hovedproblemet, det andre kommer som en følge av.. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dere tok dere turer til Oslo/ Stavanger, men måtte gå fra hverandre pga dårlig råd? Eller dårlig prioriteringer? Anonymkode: e2619...8b5 Teit kommentar egentlig, for eksempel koster det meg 800 kr å dra til oslo fra her jeg bor men om jeg tok buss ville det kostet 380 - ikke så dyrt med andre ord, familie har vi der så vi bor gratis og jeg trenger ikke bruke en krone bortsett fra bussbilletten.. Så å annta og deretter spy ut en kommentar vitner om at du svarer basert på deg selv og ikke saken - som er at TS savner eksen sin. Anonymkode: 95554...b86 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #11 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hvordan økonomien knekken på forholdet? Kommuniserte dere dårlig eller var det at han var for stresset av trang økonomi? Kranglet dere? Jeg forstår ikke helt.. Anonymkode: 114c0...941 Han satt med et ganske høyt lån fra sin forrige kone. Det gikk da litt utover meg, vi begge måtte jo sitte med det lånet. De siste 4årene hadde vi ikke veldig mye til overs å kose oss med, så bare det gikk utover forholdet vårt. Skjønner ikke hvorfor det skal høres så merkelig ut. Bare "småting" kan bli et stort problem, og på sikt baller det på seg. Man irriterer seg kanskje mer og mer. For det tilslutt topper det seg Anonymkode: d6551...9de 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #12 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Den som aldri har hatt økonomiske problemer har ingen mulighet til å skjønne hvor inngripende det er på alle deler av ens liv, da er det kanskje bedre å bare ikke gi sitt bidrag i en tråd som har dette som en del av tematikken? Over tid spiller det ingen rolle hvor flink man er å takle ting når de oppstår hele tiden, det å bekymre seg over mat på bordet for eksempel, eller klær til barna, aktiviteter igjen og igjen, det sliter på de beste å skulle forholde seg til dette - uten å ha gjort det selv, kjent på det kan man synse så mye man vil uten å vite.. Så jo, det er økonomien som er hovedproblemet, det andre kommer som en følge av.. Teit kommentar egentlig, for eksempel koster det meg 800 kr å dra til oslo fra her jeg bor men om jeg tok buss ville det kostet 380 - ikke så dyrt med andre ord, familie har vi der så vi bor gratis og jeg trenger ikke bruke en krone bortsett fra bussbilletten.. Så å annta og deretter spy ut en kommentar vitner om at du svarer basert på deg selv og ikke saken - som er at TS savner eksen sin. Anonymkode: 95554...b86 Takk 😊 Nei de siste årene hadde vi ingen turer i det hele tatt. Vi klarte ikke å holde gløden i forholdet vårt, vi var jo bare hjemme. Det er rart med det hvor mye det kan påvirke humør, kjærlighet osv. Ts Anonymkode: d6551...9de 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #13 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han satt med et ganske høyt lån fra sin forrige kone. Det gikk da litt utover meg, vi begge måtte jo sitte med det lånet. De siste 4årene hadde vi ikke veldig mye til overs å kose oss med, så bare det gikk utover forholdet vårt. Skjønner ikke hvorfor det skal høres så merkelig ut. Bare "småting" kan bli et stort problem, og på sikt baller det på seg. Man irriterer seg kanskje mer og mer. For det tilslutt topper det seg Anonymkode: d6551...9de Det er merkelig at HAN skal holde imot deg at han hadde anstrengt økonomi. Anonymkode: 70fd4...280 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #14 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er merkelig at HAN skal holde imot deg at han hadde anstrengt økonomi. Anonymkode: 70fd4...280 Der ble ikke bedre av at jeg ikke hadde 100% jobb da. Men over til temaet . Er det helt vanlig å ha en sorg av og på? Det har begynt skikkelig igjen. Anonymkode: d6551...9de
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #15 Skrevet 8. september 2021 Hva taper du på å diskutere et forsøk til med ham? Anonymkode: c592e...617 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #16 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva taper du på å diskutere et forsøk til med ham? Anonymkode: c592e...617 Men hvordan begynne... Det har hatt så tid at det nesten blir rart. Anonymkode: d6551...9de
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #17 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men hvordan begynne... Det har hatt så tid at det nesten blir rart. Anonymkode: d6551...9de Send en melding og skriv "savner deg litt ikveld..." Så ser du hva han svarer.. Anonymkode: 3d7c5...937 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #18 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men hvordan begynne... Det har hatt så tid at det nesten blir rart. Anonymkode: d6551...9de Dere har jo barn, få ham litt på glid ved å nevne at du savner ham, familien og livet dere hadde neste gang dere møtes pga ungene. Be ham inn på en kopp kaffe og ta det derfra 😊 Anonymkode: c592e...617
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #19 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Der ble ikke bedre av at jeg ikke hadde 100% jobb da. Men over til temaet . Er det helt vanlig å ha en sorg av og på? Det har begynt skikkelig igjen. Anonymkode: d6551...9de Helt normalt. Jeg kan innimellom kjenne på sorg for at jeg gikk fra min exmann for over 10 år siden, selv om jeg har vært i gode forhold etter ham, med menn jeg elsket like høyt. Spesielt i perioder jeg har vært mellom forhold for da er det lettere å tenke tilbake. For min del handler det ikke så mye om ham, men om drømmen om alt som var og skulle bli. Alle minnene. Sorgen over at det ikke bare er brudd mellom to personer men at man også mister svigerfamilie, vaner, rutiner og fremtidsplaner. Trenger ikke bety noe mer enn at du kjeder deg litt her og nå eller bare at du reflekterer litt over livet. Jeg kan fint savne den tiden på samme måte som jeg kan savne andre epoker i livet. Det var jo livet ditt, så det er helt naturlig å mimre tilbake. I tillegg har vi mennesker en tendens til å romantisere litt og glemme alt som irriterte oss og det gjør at minnene virker ekstra idylliske. Selv har jeg hatt flere runder med kjærlighetssorg etter min exmann, men jeg tar det for det det er - et uttrykk for at ting kanskje ikke er tipp topp her og nå kombinert med å minnes en tid som var veldig fin. Har aldri lagt noe mer bak, som et ønske om å bli sammen igjen. Anonymkode: 4a0d9...61b 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #20 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt normalt. Jeg kan innimellom kjenne på sorg for at jeg gikk fra min exmann for over 10 år siden, selv om jeg har vært i gode forhold etter ham, med menn jeg elsket like høyt. Spesielt i perioder jeg har vært mellom forhold for da er det lettere å tenke tilbake. For min del handler det ikke så mye om ham, men om drømmen om alt som var og skulle bli. Alle minnene. Sorgen over at det ikke bare er brudd mellom to personer men at man også mister svigerfamilie, vaner, rutiner og fremtidsplaner. Trenger ikke bety noe mer enn at du kjeder deg litt her og nå eller bare at du reflekterer litt over livet. Jeg kan fint savne den tiden på samme måte som jeg kan savne andre epoker i livet. Det var jo livet ditt, så det er helt naturlig å mimre tilbake. I tillegg har vi mennesker en tendens til å romantisere litt og glemme alt som irriterte oss og det gjør at minnene virker ekstra idylliske. Selv har jeg hatt flere runder med kjærlighetssorg etter min exmann, men jeg tar det for det det er - et uttrykk for at ting kanskje ikke er tipp topp her og nå kombinert med å minnes en tid som var veldig fin. Har aldri lagt noe mer bak, som et ønske om å bli sammen igjen. Anonymkode: 4a0d9...61b Takk, trengte denne. 😊 Jeg føler bare jeg må vite om han har kommet ordentlig videre før jeg gir han helt opp. Mest sannsynlig har han det. Det er bare jeg som tviholder. Også blir det så feil når det blir på et grunnlag son kunne latt seg ordne. Samtidig tenker jeg at det skjedde med en grunn, og det var kanskje meningen. Kanskje blir jeg lykkelig igjen. 😏☺ Anonymkode: d6551...9de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå