Gå til innhold

Lei av å være alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er skilt og har barn. Har vært alene i 3 år. I den siste tiden har jeg begynt å savne å ha en kjæreste, samtidig synes jeg det er skummelt og jeg tør ikke invitere noen på date. Hva gjør man? 

Anonymkode: dccd6...3f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er skilt og har barn. Har vært alene i 3 år. I den siste tiden har jeg begynt å savne å ha en kjæreste, samtidig synes jeg det er skummelt og jeg tør ikke invitere noen på date. Hva gjør man? 

Jeg finner det mye lettere å møte noen gjennom bekjente. Har du noen venner? Du kan spørre de om de vet om noen, så kan vennen be dere alle til å finne på noe sammen

En hyttetur gjør ofte at folk blir godt kjent 😊 Ellers kan man gjøre noe kortere, som byen, eller gå på en fjelltur om man er mer friluftsmenneske 

Ellers, om du ikke har noen venner du føler deg komfortabel med å spørre om slikt, så anbefaler jeg deg å begynne med en hobby som ofte begge kjønn liker. På den måten kan man lett skaffe seg et større nettverk. Det er lettere, for da har man jo allerede noe til felles! 

Er du kvinne eller mann?

Anonymkode: 97047...bf0

• Liker 2
Skrevet

Jeg også. Tok motet til meg og meldte meg inn på datingsider til slutt. Og etter å ha brent meg på et par menn der, så har jeg blitt enda mer redd.

Anonymkode: 71eb1...c32

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg finner det mye lettere å møte noen gjennom bekjente. Har du noen venner? Du kan spørre de om de vet om noen, så kan vennen be dere alle til å finne på noe sammen

En hyttetur gjør ofte at folk blir godt kjent 😊 Ellers kan man gjøre noe kortere, som byen, eller gå på en fjelltur om man er mer friluftsmenneske 

Ellers, om du ikke har noen venner du føler deg komfortabel med å spørre om slikt, så anbefaler jeg deg å begynne med en hobby som ofte begge kjønn liker. På den måten kan man lett skaffe seg et større nettverk. Det er lettere, for da har man jo allerede noe til felles! 

Er du kvinne eller mann?

Kvinne. Det er en jeg liker men jeg tør ikke spørre om vi skal finne på noe en dag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du som må være aktiv og vise deg frem.

• Liker 1
Skrevet
Egenskap skrev (6 minutter siden):

Du som må være aktiv og vise deg frem.

Nei, da har du misforstått. Prinsessen skal sitte med hendene i fanget og så skal prinsen komme ridende på sin hvite hest en dag og kaste henne opp på hesteryggen bak han, for å ta henne med på eventyr.

Det er ikke prinsessen som skal kysse frosker.

Anonymkode: 58815...f0a

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner hva dere mener.  Er det bare å be på date og la det stå til? Er det bedre med tinder? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2021 den 21.19):

Kvinne. Det er en jeg liker men jeg tør ikke spørre om vi skal finne på noe en dag. 

AnonymBruker skrev (På 7.9.2021 den 21.39):

Jeg skjønner hva dere mener.  Er det bare å be på date og la det stå til? Er det bedre med tinder? 

Om du tørr så kjør på 😊 

Meeeen, jeg har vært i samme situasjon og jeg har hatt en annen tilnærming 😅 

Jeg vet man ikke skal gjøre dette, men jeg stalker litt på forhånd for å finne ut om vi har noe til felles. Spør felles bekjente, sjekker face på hvilke grupper de liker (og her kan det være mye informasjon, alt fra musikk til hobbyer). 

Ut ifra det så har jeg innledet en samtale med personen og naturlig (men med vilje) glidd samtalen til at vi innser at vi har noe til felles. Og da er det lett å spørre «Så kult, vi skulle ikke gått en tur sammen med hundene våres da?» eller «så kult, vi skulle ikke tatt en trenings økt sammen?». Jeg har brukt begge de linjene før, og endt med å få til et møte bare oss to 😜 Om det er date eller ikke kan diskuteres, men man blir da bedre kjent med personen og det er lettere spørre om neste møte. Begge de personene jeg dro disse linjene til, endte med en romantisk relasjon. 

Man finner alltid noe man har til felles. Han jeg er interessert i nå er ganske så forskjellig fra meg. Men vi er ganske like på at vi liker å drikke et par øl og kose oss med det. Og vi er begge veldig ydmyke personer, så jeg drar det til min fordel og bruker det som et eksempel på ting jeg forteller, og han sier typisk da «jeg er helt enig!!» ect. Jeg vet han er glad i å lage mat (jeg er helt håpløs på kjøkkenet), men jeg snakker like vell om det, og han gir meg masse eksempler på lettere god mat jeg kan lage og han blir veldig engasjert. Dette kunne også vært inngangen til et møte alene, spørre om han en gang kunne vist meg ;) 

Å gjøre det på denne måten gir en mye større sannsynlighet for å få et ja, en å gå rett opp å bare spørre om man skal gå på date. Da kan ting bli litt stivt. MYE bedre å bonde over noe man har til felles, og det gir naturlig samtale emne også 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hoppa i det med begge beina, tok noen mnd (3) med dating (siden snakker med og dater bare en om gangen) før jeg traff han jeg er med nå. Jeg hadde bare vært singel i 6 mnd når jeg begynnte å date men det føltes rett å forholdet hadde uansett vært dødt lenge. Var på Happn først men Tinder er bedre. 

Anonymkode: 49f25...7d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du tørr så kjør på 😊 

Meeeen, jeg har vært i samme situasjon og jeg har hatt en annen tilnærming 😅 

Jeg vet man ikke skal gjøre dette, men jeg stalker litt på forhånd for å finne ut om vi har noe til felles. Spør felles bekjente, sjekker face på hvilke grupper de liker (og her kan det være mye informasjon, alt fra musikk til hobbyer). 

Ut ifra det så har jeg innledet en samtale med personen og naturlig (men med vilje) glidd samtalen til at vi innser at vi har noe til felles. Og da er det lett å spørre «Så kult, vi skulle ikke gått en tur sammen med hundene våres da?» eller «så kult, vi skulle ikke tatt en trenings økt sammen?». Jeg har brukt begge de linjene før, og endt med å få til et møte bare oss to 😜 Om det er date eller ikke kan diskuteres, men man blir da bedre kjent med personen og det er lettere spørre om neste møte. Begge de personene jeg dro disse linjene til, endte med en romantisk relasjon. 

Man finner alltid noe man har til felles. Han jeg er interessert i nå er ganske så forskjellig fra meg. Men vi er ganske like på at vi liker å drikke et par øl og kose oss med det. Og vi er begge veldig ydmyke personer, så jeg drar det til min fordel og bruker det som et eksempel på ting jeg forteller, og han sier typisk da «jeg er helt enig!!» ect. Jeg vet han er glad i å lage mat (jeg er helt håpløs på kjøkkenet), men jeg snakker like vell om det, og han gir meg masse eksempler på lettere god mat jeg kan lage og han blir veldig engasjert. Dette kunne også vært inngangen til et møte alene, spørre om han en gang kunne vist meg ;) 

Å gjøre det på denne måten gir en mye større sannsynlighet for å få et ja, en å gå rett opp å bare spørre om man skal gå på date. Da kan ting bli litt stivt. MYE bedre å bonde over noe man har til felles, og det gir naturlig samtale emne også 

Denne personen har jeg vært på hils med i noen år, så det er ikke slik at jeg er en vilt fremmed person for han. Har likt han lenge men er for sjenert til å gjøre noe med det. Så jeg tenkte hvis jeg bare spør han om han har lyst til å finne på noe med meg en dag og han sier nei, så vet jeg det og kan finne på noe annet. Samtidig blir jeg altså vettskremt ved  tanken på en kjæreste. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg hoppa i det med begge beina, tok noen mnd (3) med dating (siden snakker med og dater bare en om gangen) før jeg traff han jeg er med nå. Jeg hadde bare vært singel i 6 mnd når jeg begynnte å date men det føltes rett å forholdet hadde uansett vært dødt lenge. Var på Happn først men Tinder er bedre. 

Anonymkode: 49f25...7d5

Jeg syns også tinder fungerte bra, men nå klarte jeg ikke å logge meg inn 😑

Anonymkode: 2c1a6...c05

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-9-7 den 20.54):

Fortsett å vær passiv på kjærlighetsfronten og forbered deg på et liv som enslig til du ligger på sykehjemmet. 

I følge mange her på KG så er det det beste livet som kan leves. 

Dildoen svikter aldri, vibratoren tilfredsstiller mer enn 100 menn kan gjøre, ikke trenger du å plukke opp alt etter mannen, ikke trenger du å vaske etter han, du slipper tullete diskusjoner m.m.  

Men det aller viktigste er at du slipper å oppdra enda et barn.

Pris deg lykkelig for at du er i den situasjonen du er i nå, og fortsett å bli der. Det er lykke, fra morgen til kveld 

Anonymkode: 3d6f1...3e6

Skrevet

Det har du rett i. Og jeg slipper å pleie en ekkel gammel mann når den tida kommer. Kan legge meg når jeg vil og ha senga for meg selv uten sexpress fra en grinete middelaldrende mann som aldri blir fornøyd. Mange fordeler.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har du rett i. Og jeg slipper å pleie en ekkel gammel mann når den tida kommer. Kan legge meg når jeg vil og ha senga for meg selv uten sexpress fra en grinete middelaldrende mann som aldri blir fornøyd. Mange fordeler.

Han setter sikkert pris på å ikke pleie den positive prinsessa på KG også. Vinn - vinn situasjon. 

Anonymkode: fa992...a92

Skrevet (endret)
On 9/7/2021 at 8:58 PM, AnonymBruker said:

Jeg også. Tok motet til meg og meldte meg inn på datingsider til slutt. Og etter å ha brent meg på et par menn der, så har jeg blitt enda mer redd.

Anonymkode: 71eb1...c32

Det gjelder å ikke gi opp, men samtidig ta det rolig. Man behøver ikke kjæreste for å bli lykkelig. Jeg brente meg en del ganger på menn,  men da jeg var fornøyd alene så dukket drømmemannen opp. :) 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tok kontakt med en jeg kjente litt på Instagram, da jeg ikke turte å spørre ansikt til ansikt. Ble 4-5 dater før vi fant ut at vi passet best som venner (og vi er venner fortsatt). Men jeg visste at han var singel, og var også rimelig sikker på at han ikke var helt uinteressert. Hadde sett noen blikk der...

Ellers er ikke nettdating så dumt. Da kan man starte med bare å chatte med menn, og se an hvordan det føles. Og om man finner noen man liker kan man vurere en date. Ville dog holdt meg til sukker.no eller tilsvarende i starten, Tinder og og andre sveipebaserte apper kan være litt røft om man ikke er sikker på hva man er klar for. Man kommer borti mer rart der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...