Gjest Qlio Skrevet 26. september 2005 #1 Skrevet 26. september 2005 Noen her som har søkt om tilbakebetaling fra Trygdeetaten for bruk av kremer o.l. til barn med atopisk eksem? Hvordan gikk dere i såfall frem? Evt. kopier av brev/søknader mottas med takk. Må legen dokumentere dette? Holder det i såfall med en allmennlege, eller må det være en spesialist?
Tosca Skrevet 27. september 2005 #2 Skrevet 27. september 2005 Har en sønn med atopisk eksem. Vi har ikke søkt om støtte fra Trygdeetaten, men vi har fått fradrag på skatten. Send en legeerklæring med selvangivelsen og før opp summen på fradrag.
Gjest Qlio Skrevet 27. september 2005 #3 Skrevet 27. september 2005 Hvor mye får dere igjen da? Hvor mye sånn cirka går det med av kremer o.l på ett år? Jeg synes jeg kjøper kremer hele tiden, jeg...
Tosca Skrevet 28. september 2005 #4 Skrevet 28. september 2005 Husker ikke nøyaktig beløpet, men tror det er 5-6000 kroner. Jeg vet heller ikke hvor mye vi egentlig bruker i året av kremer, dusjoljer o.l. , men det blir nok en del penger av det ja.
Gjest Qlio Skrevet 29. september 2005 #5 Skrevet 29. september 2005 Jeg må ha en bekreftelse fra spesialist på at hun har atopisk eksem, med beskjed om hva hun skal bruke og hvor mye. Deretter søkes det hos Trygdekontoret, og om det blir godkjent er alt OK.
Gjest Soon Mrs S Skrevet 30. september 2005 #6 Skrevet 30. september 2005 Hvis dere kjøper kremer på apoteket så husk å få kvitteringen stemplet. Gjerne få de til å skrive navn og fødselsdato på ungen også.
Gjest Qlio Skrevet 30. september 2005 #7 Skrevet 30. september 2005 Hvis dere kjøper kremer på apoteket så husk å få kvitteringen stemplet. Gjerne få de til å skrive navn og fødselsdato på ungen også. ← Takk for tipset!
monja Skrevet 30. september 2005 #8 Skrevet 30. september 2005 Nevøen min har atopisk eksem og svigerinna mi får grunnstønad eller hjelpestønad fra Trygdekontoret - litt over 500 kr pr mnd. For å få dette må de framvise kvitteringer på klær/sengetøy, salver/kremer, at hun bruker mer strøm på grunn av hyppigere klesvask og likeledes at hun bruker mer vaskepulver. Hun huska ikke på om hun får grunnstønad eller hjelpestønad, men hun får den stønaden som er minst. Ta en tur på Trygdekontoret å hør du. Det kan være mye å hente der i løpet av et år.
monja Skrevet 30. september 2005 #9 Skrevet 30. september 2005 Hun måtte ha erklæring fra hudspesialist som ble lagt med søknaden.
Gjest prestekrage Skrevet 2. oktober 2005 #11 Skrevet 2. oktober 2005 Er nok grunnstønad det er snakk om. Ville tatt en titt på hjemmesidene til både psoriasisforbundet, astma og allergi samt trygdeetaten for å se om det kan stå noe der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå