Gå til innhold

Kan vaksinen gi inkloklusivt svar på test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg tok dose 1 en dag forrige uke. En i husstanden fikk påvist korona, og nå har mannen min korona, hele familien har korona, utenom dattera mi (hun er fire år, og babyen testet vi ikke). De har det fint. 

Jeg tok en test og det var inkloklusivt eller ikke avlesbart svar. Er det pga vaksinen? Har noen peiling på sånne ting? Jeg vil ikke at mannen min skal vite jeg er i vaksineprosess, da han er i mot det. 

Jeg er forresten ikke helt i form, men kan vaksinen virkelig virke såå fort? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke 1 uke den tar før den begynner å virke?

Skrevet

Nei, det blir inkonklusivt om det for eksempel er for lite prøvemateriale. Det skjer dessverre innimellom og vaksinen påvirker ikke dette. 

Ta en ny test.

Skrevet

Hakke peiling. Skal ta en ny test i morgen. Kan man være litt beskyttet med én dose? 

Skrevet
Uglems skrev (1 time siden):

Hakke peiling. Skal ta en ny test i morgen. Kan man være litt beskyttet med én dose? 

Vaksinen beskytter deg vel ikke mot å få korona, den gjør bare at symptomene dine blir mildere og du blir mindre syk og dermed mindre press på helsevesenet. Du kan altså både få korona og være smittebærer. 

Skrevet
Uglems skrev (1 time siden):

Siden det bare er én uke siden 1. dose har du dessverre ganske liten virkning av vaksinen. 

Men inkoklusivt svar har nok ingenting med vaksinen å gjøre, det er ganske vanlig og kan skyldes mange forskjellige ting.

Skrevet
Uglems skrev (9 timer siden):

Ikke etter så kort tid. Det tar ti dager for kroppen å lage spike-proteinet, og deretter ca. to uker å danne antistoffer mot det.

Skrevet

Inkonklusivt svar betyr at det ikke er mulig å se koronavirus i prøven. Da jeg jobbet som smittesporer kom alle inkonklusive ut som positive på prøve nummer to.

Skrevet

Nei, positiv test gir utslag på andre markører enn bare den vaksinen gir. Så hvis den viser at du har de andre, så har du blitt utsatt for selve viruset og ikke bare vaksinen 

Skrevet
Imsdalen skrev (3 timer siden):

Ikke etter så kort tid. Det tar ti dager for kroppen å lage spike-proteinet, og deretter ca. to uker å danne antistoffer mot det.

Okay, da har jeg forstått det 😊

Lilylune skrev (1 time siden):

Nei, positiv test gir utslag på andre markører enn bare den vaksinen gir. Så hvis den viser at du har de andre, så har du blitt utsatt for selve viruset og ikke bare vaksinen 

Dette forstod jeg ikke, men går det an å ha flere virus samtidig? 

Porkupine skrev (3 timer siden):

Inkonklusivt svar betyr at det ikke er mulig å se koronavirus i prøven. Da jeg jobbet som smittesporer kom alle inkonklusive ut som positive på prøve nummer to.

De fleste her har korona, så regner med det blir positivt hos meg å... 😢

Skrevet

Betyr dette at vaksinen ikke kommer til å få effekt og at det egentlig var unødvendig å ta den? 

Skrevet
Uglems skrev (3 minutter siden):

Okay, da har jeg forstått det 😊

Dette forstod jeg ikke, men går det an å ha flere virus samtidig? 

De fleste her har korona, så regner med det blir positivt hos meg å... 😢

Nei, vaksinen gir deg ikke hele viruset og derfor er det ting du vil få negativt svar på. Prøver å finne linken som beskrev dette (og hva de ulike tingene er) men finner den ikke nå. Du produserer antistoffer fra flere ting/markører enn ved en vaksine

Skrevet
Lilylune skrev (30 minutter siden):

Nei, vaksinen gir deg ikke hele viruset og derfor er det ting du vil få negativt svar på. Prøver å finne linken som beskrev dette (og hva de ulike tingene er) men finner den ikke nå. Du produserer antistoffer fra flere ting/markører enn ved en vaksine

Takk for at du tok deg tid til å svare 😊

• Opprett ny...