AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Hei! Jeg og barnefar er separat nå. Han flyttet ut i mai og nå vurderer han å leie leilighet i samme blokk som jeg og sønnen vår bor, i til og med samme etasje 😒 jeg synes dette er helt unødvendig. han har ikke vært særlig god ektemann eller far da sønnen vår ble født. Jeg har vært alenemor for vårt sønn siden fødselen og derfor bestemte jeg meg for å skille meg til slutt fordi jeg ikke orket mer. Nå har han samvær med han annen hver helg, altså fredag til søndag. Egentlig en 48 timers samvær, to netter. Men nå sier han at han ønsker å flytte inn i samme blokk som jeg bor i med sønnen vår. For å komme nærmere han etc. jeg mener dette er BS, dette er for å ha kontroll på mitt liv og bruker vår sønn som grunn. Kan dette påvirke mine stønader/støtte som alenemor? Er det noen som har peiling? setter pris på alle svar ❤️ Anonymkode: bc8f2...5ba
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 Jeg synes det høres veldig bra ut for barnet. Så lenge dere har hver deres leilighet vil det ikke påvirke noe. Anonymkode: 8319a...c86 3
Bareen Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 Hei❤️ Først vil jeg bare si at hvis du har omsorg for deres sønn, vil det ikke ha noe å si om barnefar flytter inn i samme blokk som deg. Han bor i egen leilighet, separat fra dere. https://www.nav.no/familie/alene-med-barn/veiviser/ Se her. Er enig med deg, det kan fort føles som å bli kontrollert. Det er ikke nødvendig å bo i samme blokk, det er jo fint å bo i samme by, mer enn det er ikke nødvendig, syns jeg. Har du prøvd å snakke med han? Dere er jo ikke sammen lenger, si det du føler, at han ikke har noe å gjøre i akkurat samme blokk som deg. Alt du gjør i framtiden kommer han til å få med seg. Hvis jeg setter meg selv i din situasjon, ville jeg følt meg kontrollert og overvåket. lykke til! Klem 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 Stønad til barnetilsyn faller bort tror jeg? Man får i hvert fall spørsmål om man bor i samme kvartal/gate osv som pappaen når man søker. Anonymkode: e2957...cf1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå