Gjest laPistola Skrevet 8. september 2021 #41 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): For hvermannsen i gata som skal slanke seg spiller det absolutt ingen rolle når man spiser kaloriene så lenge totalen er i underskudd. Det er ikke sånn at du legger på deg mer før kl 18 enn etter kl 18, og det er heller ikke sånn at du lagrer fett eller kalorier i kroppen din fordi du sover når du faktisk ligger i et totalt underskudd over tid. Det er ikke fysisk mulig og jeg klarer ikke engang å skjønne hvordan folk kan være så lite kikdekritiske og lite opplyste at de faktisk kan klare å tro på en slik påstand engang. Det er også helt søkt for meg at folk virker å tro at et kaloribudsjett går fra kl 00:01 til kl 23:59 slik at de kan tro på slike tullepåstander. Det er hva du gjør over tid som teller, når på døgnet har absolutt ingenting å si. Anonymkode: e3961...410 Var ikke kalorier, høy gi 😅 hvis du vil diskutere kalorier isteden, men du at frukt generelt ikke inneholder kalorier, hvorfor putte frukt i skyren for og få ned kaloriene? Uansett når på dagen en spiser frukt så inneholder de kalorier, så selvom du endrer tema er det jo ikke logikk i og tilsette frukt for det vil jo øke kalorier i tillegg til høy gi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #42 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hjelpes. Trigget jeg noe hos deg? Anonymkode: 21c1a...d08 Vedkommende har jo helt rett, så hvis du klarer å se forbi den lille dæsjen med småkvass tone, så ser du at det faktisk er riktig så fornuftig det som står der. Hvis du teller kalorier og legger inn i en app e.l. så du får oversikt over hvor du får i deg kaloriene, vil du jo fort finne ut hvor det er kaloriene baller på seg. Så må du eventuelt redusere der det trengs (og er mulig/forsvarlig). For at den lille skyr-boksen skal velte kaloriregnskapet og hindre vektnedgang, spiser du for mye av noe annet i tillegg. Jeg har kun talt kalorier, uten noe tanke på GI eller andre greier, og jeg har klart helt fint å gå ned nesten 14 kg over tid. Jeg har vært svært lite aktiv pga sykdom, og har til og med spist sjokolade og kake rett som det er. Jeg må bare ta konsekvensene av det og spise mindre av andre ting de dagene, og noen ganger gå litt sulten. At mat er kaloritett er heller ikke ensbetydende med usunt eller "skadelig". Det finnes en del sunn mat som inneholder mye kalorier. F.eks. nøtter og avocado. Så hele poenget er å tenke helse/sunt og balanse/måtehold. Spis mest mulig sunt og variert, og fortsett å telle kalorier hvis det funker for deg. Og ikke vær redd for å spise noe usunt av og til. Det er ikke skadelig i små mengder. En skyr er ikke skadelig i det hele tatt, så kjør på! Anonymkode: acaa4...ef6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #43 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du får lese deg opp på GI og insulin og se om du forstår sammenhengen med fettforbrenning. Anonymkode: c46a4...80f Nei, for jeg har allerede lest forskningsartiklene som understreker at dette er bro science og lavkarbopropaganda. Du kan ikke lagre energi om du er i underskudd. Det er ikke fysisk mulig. sicario skrev (2 timer siden): Hva er det som er så sykt bullshit med det? Du vil tjene på å jekke deg ned 2 hakk og ikke være så jævla arrogant. Altså dere må gjerne fortsette å tro at dette svadaet deres stemmer og lulle hverandre inn i en verden hvor dere seriøst tror på alt dette tullet dere kommer med, men sannheten er nu enda den at det er dere som er overvektige og vil ned i vekt og er det av en grunn. Lykke til! Anonymkode: e3961...410 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #44 Del Skrevet 8. september 2021 Anonyminist skrev (1 time siden): Var ikke kalorier, høy gi 😅 hvis du vil diskutere kalorier isteden, men du at frukt generelt ikke inneholder kalorier, hvorfor putte frukt i skyren for og få ned kaloriene? Uansett når på dagen en spiser frukt så inneholder de kalorier, så selvom du endrer tema er det jo ikke logikk i og tilsette frukt for det vil jo øke kalorier i tillegg til høy gi. GI har ikke noe med vektreduksjon å gjøre. Det har med blodsukker å gjøre. Du kan ikke legge på deg i kaloriunderskudd om du så kun spiser sukker kl 20 hver eneste kveld så lenge du ligger i underskudd. Anonymkode: e3961...410 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 8. september 2021 #45 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei, for jeg har allerede lest forskningsartiklene som understreker at dette er bro science og lavkarbopropaganda. Du kan ikke lagre energi om du er i underskudd. Det er ikke fysisk mulig. Altså dere må gjerne fortsette å tro at dette svadaet deres stemmer og lulle hverandre inn i en verden hvor dere seriøst tror på alt dette tullet dere kommer med, men sannheten er nu enda den at det er dere som er overvektige og vil ned i vekt og er det av en grunn. Lykke til! Anonymkode: e3961...410 Jeg er ikke overvektig og er i god form. Blant annet fordi jeg ikke spiser frukt akkurat når jeg vil. Poenget for TS var å ikke havne i kaloriovetskudd og om hen kan spise skyr på kvelden. Selvfølgelig kan TS like gjerne spise den frukten på kvelden som på dagen. Sier bare at den arrogante fremtoningen din ikke tar seg ut, og at folk i det minste ville tatt deg på alvor om du jekka deg 2 hakk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #46 Del Skrevet 8. september 2021 Æsj. Spiste for mange år siden. Smakte kunstig 🤮 Anonymkode: 6ab1a...057 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 8. september 2021 #47 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): GI har ikke noe med vektreduksjon å gjøre. Det har med blodsukker å gjøre. Du kan ikke legge på deg i kaloriunderskudd om du så kun spiser sukker kl 20 hver eneste kveld så lenge du ligger i underskudd. Anonymkode: e3961...410 Tja, svingninger i blodsukkeret kan føre til cravings og fettforbrenningen går ned om en fyller på med fruktsukker ( da vil kroppen bruke det før det tar av fett) ja, man kan fint slanke seg på kun sukker om en spiser lite nok, men det er tøffere enn og spise mat som holder en mett. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det blir mindre eller samme kalorier ved og tilføre frukt. Frukt er ekstra kalorier. Skyr er jo et fint lite måltid, så hvorfor kødde det til med og tilsette sukker når hen ikke savner det i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #48 Del Skrevet 8. september 2021 sicario skrev (7 minutter siden): Jeg er ikke overvektig og er i god form. Blant annet fordi jeg ikke spiser frukt akkurat når jeg vil. Poenget for TS var å ikke havne i kaloriovetskudd og om hen kan spise skyr på kvelden. Selvfølgelig kan TS like gjerne spise den frukten på kvelden som på dagen. Sier bare at den arrogante fremtoningen din ikke tar seg ut, og at folk i det minste ville tatt deg på alvor om du jekka deg 2 hakk. Samme her, synlige mageruter og lav fettprosent. Det er vanskelig å få til med en insulinproduksjon som går helt bananas flere ganger om dagen. Anonymkode: c46a4...80f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristinF Skrevet 8. september 2021 #49 Del Skrevet 8. september 2021 Lol, hvorfor skulle det være skadelig??? Undrer meg over hvor lite folk klarer å tenke selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #50 Del Skrevet 8. september 2021 Det går nok helt fint, men hvis man er ute etter å spise noe som er mettende, er nok ultraprosessert mat et dårlig valg. Men det er jo veldig mye bedre enn det meste hvis det er som erstatning for dessert Anonymkode: c78d8...25f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #51 Del Skrevet 8. september 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: For hvermannsen i gata som skal slanke seg spiller det absolutt ingen rolle når man spiser kaloriene så lenge totalen er i underskudd. Det er ikke sånn at du legger på deg mer før kl 18 enn etter kl 18, og det er heller ikke sånn at du lagrer fett eller kalorier i kroppen din fordi du sover når du faktisk ligger i et totalt underskudd over tid. Det er ikke fysisk mulig og jeg klarer ikke engang å skjønne hvordan folk kan være så lite kikdekritiske og lite opplyste at de faktisk kan klare å tro på en slik påstand engang. Det er også helt søkt for meg at folk virker å tro at et kaloribudsjett går fra kl 00:01 til kl 23:59 slik at de kan tro på slike tullepåstander. Det er hva du gjør over tid som teller, når på døgnet har absolutt ingenting å si. Anonymkode: e3961...410 Jo, det spiller en rolle når du spiser, både om det er før eller etter trening og når på døgnet. Nattspising gir mer fettlagring enn å spise på dagen. En nylig studie viste at protein utnyttes bedre til å bygge/vedlikeholde muskelmasse hvis det inntas tidlig på dagen kontra på kveldstid. Det er teknisk sett riktig at kalorier må ligge i over- eller underskudd for å gå opp eller ned i vekt, men det er altså litt mer komplisert enn at vi bare kan regne på antall kalorier og tro at måltidsmønster, matvarer, søvn, hormoner, osv ikke har noen innvirkning på hva som skjer med maten i kroppen. Kort sagt om den forbrennes, lagres som fett, bygger muskelmasse eller kommer ut ufordøyd. Anonymkode: f3622...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 8. september 2021 #52 Del Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, for jeg har allerede lest forskningsartiklene som understreker at dette er bro science og lavkarbopropaganda. Du kan ikke lagre energi om du er i underskudd. Det er ikke fysisk mulig. Altså dere må gjerne fortsette å tro at dette svadaet deres stemmer og lulle hverandre inn i en verden hvor dere seriøst tror på alt dette tullet dere kommer med, men sannheten er nu enda den at det er dere som er overvektige og vil ned i vekt og er det av en grunn. Lykke til! Anonymkode: e3961...410 Hvorfor i alle dager konkluderer du med at vi som er forsiktige med sukker er overvektige og vil ned i vekt? Hjelpes, du er frekk. nei, det er ikke mulig og lagre energi om du er i underskudd, skal du holde vekten skal du være i balanse, skal du ned slik ts skal må en ligge i underskudd. En fin måte og ligge i underskudd er nettopp og øke forbrenningen. Det er ikke svada. Det er heller ikke svada at mat med høy gi og blodsukkerstigning gir cravings. Det er ikke kaloriene i den ene pæra som er utfordringen, det er at en har lyst på mer når blodsukkeret styrter til bunns igjen. en kommer ikke i høyere underskudd av og tilsette frukt i skyr. Tvert imot. Hadde spørsmålet vær « hva kunne jeg erstatte skolebrød som mellommåltid med» kunne frukt vært et brukbart svar. Og tilsette frukt i skyr er ikke noe poeng. Kaloritellerdronninga Grete rhode anbefaler heller ikke masse frukt. Det er en del kalorier i frukt, og du skal spise litt for og bli mett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #53 Del Skrevet 9. september 2021 Kan noen svare på når det egentlig er best å spise en skyr og frukt som 1 av 3 måltid i løpet av dagen? Jeg trener på formiddagen før første måltid. Jeg spiser gjerne skyr og frukt til ett måltid. Måltid 2 er gjerne middag (rent kjøtt og grønnsaker). Måltid 3 er enten eggbasert eller knekkebrød med skinke og grønnsaker. Disse er ca klokken 12-16-20. Måltid 1 og 3 hender jeg varierer mellom. Noen ganger frister ikke egg til frokost, men frukt og proteiner av skyr/gresk yoghurt, cottage cheese osv. Så dere som diskuterer GI og proteiner. Når bør jeg spise hvilket måltid? Anonymkode: a15ad...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #54 Del Skrevet 9. september 2021 Har akkurat samme situasjon ts! Er på første uka med diett og skyr redder meg fra å spise alt jeg kommer over, men får så dårlig samvittighet. Det føles så fetende på en måte, når man egentlig ikke er veldig sulten, men bare har lyst på noe😅 nesten så man vurderer å ta seg en sjokoladebit isteden. Men skyr inneholder jo en del næring og lite kalorier, så jeg ser ingen grunn til å velge noe annet enn skyr om man først skal ta seg noe…. Anonymkode: d2526...f84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå