Gå til innhold

Ille å spise en skyr pr dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor bare én? Skyr er jo mest protein, og det klarer du ikke å spise for mye av selv om du prøver. :)

Anonymkode: f3622...740

Hmm, rart at de fleste nordmenn får i seg for mye proteiner hvis det hadde vært umulig. 

Anonymkode: 57583...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja, når folk ikke klarer å tenke blir jeg faktisk irritert. Vi lever i 2021 og har tilgang på ordentlig kunnskap bare ved et kjapt googlesøk. 

Anonymkode: bf774...c11

Hvis du tar en titt på de andre svarene så ser du at det faktisk går an å svare i en hyggelig tone, det var et helt enkelt spm :) foreslår at du finner deg en annen tråd. 

Anonymkode: 21c1a...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Her har 4åringen spist en skyr hver eneste dag siden hen var 1 år.

Vi voksne spiser gjerne 1-2 stk hver dag.

Anonymkode: 72012...db4

Er det virkelig så hemmelig at du må bruke det tåpelige nyordet hen? Tror du virkelig din 4-åring er den eneste i hele verden som spiser en Skyr om dagen? 

Anonymkode: 3e851...48c

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Hmm, rart at de fleste nordmenn får i seg for mye proteiner hvis det hadde vært umulig. 

what

Anonymkode: f3622...740

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan garantere deg om at du ikke kommer til å lykkes kun basert på dette innlegget 🙃 Det er helt utrolig hvor lite grunnleggende basiskunnskap folk på dette forumet mangler... Skjønner ikke hvordan det er mulig.

Anonymkode: e3961...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dette gleder jeg meg veldig til å se kilder på 😂😂😂😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

For mye? Jeg trodde det eneste alle kostholdseksperter var enige om er at vi får i oss for lite proteiner 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan variere med kesam og Cottage cheese når du blir lei skyr.

Ville holdt igjen på frukten om kvelden, ikke nødvendig med høy GI rett før du skal legge deg.

Anonymkode: c46a4...80f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg holder på med vektreduksjon, å om kvelden får jeg så intenst lyst på NOE. Så jeg spiser gjerne en skyr, noe som hindrer meg i å tømme kjøleskapet. Men kan en skyr pr dag være skadelig på noen måte? Jeg har ikke jobbet med vektreduksjon så lenge, er fortsatt på stadiet hvor jeg teller kalorier for å holde oversikt, så jeg tar en kamp om gangen, kvelds snacksen blir en kamp senere når jeg føler at jeg har kontroll på det andre (i tilfelle noen skulle reagere på det). 

Skyr er topp (de små, uten tilsatt sukker).

ellers komponer måltidene dine med råvarer og ikke prosesserte varer (alt som har 1 ingrediens er bra). 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du kan variere med kesam og Cottage cheese når du blir lei skyr.

Ville holdt igjen på frukten om kvelden, ikke nødvendig med høy GI rett før du skal legge deg.

Dette er så sykt bullshit, skjønner ikke hvordan du kan prøve å gi råd når du har så lite kunnskap.

Spis frukt når du vil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Les hi 

Da vet TS svaret selv.

Anonymkode: 3f4c2...ea4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan garantere deg om at du ikke kommer til å lykkes kun basert på dette innlegget 🙃 Det er helt utrolig hvor lite grunnleggende basiskunnskap folk på dette forumet mangler... Skjønner ikke hvordan det er mulig.

Lol. Skjønner ikke hvordan det er mulig å tro at slike ting er motiverende. Finn på noe annet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola

Dette er så sykt bullshit, skjønner ikke hvordan du kan prøve å gi råd når du har så lite kunnskap.

Spis frukt når du vil. 

Spis frukt når du vil, spis hva du vil når du vil, men hen du siterer har da rett uansett. Du, som er så kunnskapsrik , må jo vite at frukt inneholder fruktsukker som gir høy gi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du teller kalorier så kan du spise alt som frister, så lenge du fortsatt holder deg i et underskudd. Men det er klart at en skyr vil være et langt lurere valg enn en skål med potetgull. Skyr har lite fett, masse proteiner og er mettende. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol. Skjønner ikke hvordan det er mulig å tro at slike ting er motiverende. Finn på noe annet :) 

Trodde du jeg prøvde å være motiverende...? Når man seriøst har så lite basiskunnskap om kroppen at man må spørre på et forum om man kan spise en SKYR, da mangler man så mye at det rett og slett er urovekkende. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyminist skrev (38 minutter siden):

Spis frukt når du vil, spis hva du vil når du vil, men hen du siterer har da rett uansett. Du, som er så kunnskapsrik , må jo vite at frukt inneholder fruktsukker som gir høy gi? 

For hvermannsen i gata som skal slanke seg spiller det absolutt ingen rolle når man spiser kaloriene så lenge totalen er i underskudd. Det er ikke sånn at du legger på deg mer før kl 18 enn etter kl 18, og det er heller ikke sånn at du lagrer fett eller kalorier i kroppen din fordi du sover når du faktisk ligger i et totalt underskudd over tid. Det er ikke fysisk mulig og jeg klarer ikke engang å skjønne hvordan folk kan være så lite kikdekritiske og lite opplyste at de faktisk kan klare å tro på en slik påstand engang.

Det er også helt søkt for meg at folk virker å tro at et kaloribudsjett går fra kl 00:01 til kl 23:59 slik at de kan tro på slike tullepåstander. Det er hva du gjør over tid som teller, når på døgnet har absolutt ingenting å si.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg holder på med vektreduksjon, å om kvelden får jeg så intenst lyst på NOE. Så jeg spiser gjerne en skyr, noe som hindrer meg i å tømme kjøleskapet. Men kan en skyr pr dag være skadelig på noen måte? Jeg har ikke jobbet med vektreduksjon så lenge, er fortsatt på stadiet hvor jeg teller kalorier for å holde oversikt, så jeg tar en kamp om gangen, kvelds snacksen blir en kamp senere når jeg føler at jeg har kontroll på det andre (i tilfelle noen skulle reagere på det). 

Sorry, men skriver du at du kvelds-snackser, men lurer på om en skyr ødelegger kalori-regnskapet? Hva er den kvelds-snacksen da?

Anonymkode: 18a8c...5c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

For hvermannsen i gata som skal slanke seg spiller det absolutt ingen rolle når man spiser kaloriene så lenge totalen er i underskudd. Det er ikke sånn at du legger på deg mer før kl 18 enn etter kl 18, og det er heller ikke sånn at du lagrer fett eller kalorier i kroppen din fordi du sover når du faktisk ligger i et totalt underskudd over tid. Det er ikke fysisk mulig og jeg klarer ikke engang å skjønne hvordan folk kan være så lite kikdekritiske og lite opplyste at de faktisk kan klare å tro på en slik påstand engang.

Det er også helt søkt for meg at folk virker å tro at et kaloribudsjett går fra kl 00:01 til kl 23:59 slik at de kan tro på slike tullepåstander. Det er hva du gjør over tid som teller, når på døgnet har absolutt ingenting å si.

Du får lese deg opp på GI og insulin og se om du forstår sammenhengen med fettforbrenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spis frukt når du vil. 

Hva er det som er så sykt bullshit med det? 
Du vil tjene på å jekke deg ned 2 hakk og ikke være så jævla arrogant.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle som har kommet med hyggelige svar, resten kan ta seg en bolle 😛 jeg har fått det jeg trenger fra denne tråden, så dere som har et problem med det her kan jo få fortsette å bruke tiden på det om dere vil 😂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...