Gå til innhold

Ille å spise en skyr pr dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på med vektreduksjon, å om kvelden får jeg så intenst lyst på NOE. Så jeg spiser gjerne en skyr, noe som hindrer meg i å tømme kjøleskapet. Men kan en skyr pr dag være skadelig på noen måte? Jeg har ikke jobbet med vektreduksjon så lenge, er fortsatt på stadiet hvor jeg teller kalorier for å holde oversikt, så jeg tar en kamp om gangen, kvelds snacksen blir en kamp senere når jeg føler at jeg har kontroll på det andre (i tilfelle noen skulle reagere på det). 

Anonymkode: 21c1a...d08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tell kalorier. 

Anonymkode: 3f4c2...ea4

• Liker 1
Skrevet

Nei, Skyr er jo temmelig sunt, så en om dagen er ok, særlig om du spiser variert ellers.

Anonymkode: a8de7...e8c

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tell kalorier. 

Anonymkode: 3f4c2...ea4

Les hi 

• Liker 1
Skrevet

Nei, Skyr er jo temmelig sunt, så en om dagen er ok, særlig om du spiser variert ellers.

Anonymkode: a8de7...e8c

Ja jeg spiser rent kjøtt, grønnsaker, egg på grovt knekkebrød osv. tenker jo at jeg ikke kommer til å spise en skyr hver dag i evigheter, bare det ikke gjør noe at jeg spiser det akkurat nå i en periode 😶

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du skulle vært skadelig med det?

• Liker 11
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Nei, en skyr til dagen er supert! Smell på noe frukt i tillegg så du blir mett👌

Skrevet
IDGAF skrev (Akkurat nå):

Hva mener du skulle vært skadelig med det?

Nei ikke vet jeg. Er jo derfor jeg spør 

Skrevet
Ominous skrev (Akkurat nå):

Nei, en skyr til dagen er supert! Smell på noe frukt i tillegg så du blir mett👌

Det kan jeg gjøre 😋

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor bare én? Skyr er jo mest protein, og det klarer du ikke å spise for mye av selv om du prøver. :)

Anonymkode: f3622...740

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor bare én? Skyr er jo mest protein, og det klarer du ikke å spise for mye av selv om du prøver. :)

Anonymkode: f3622...740

Så greit 🙊 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei ikke vet jeg. Er jo derfor jeg spør 

Hvis en skyr på kvelden redder deg fra å tømme kjøleskapet, så sier det seg selv at dette bør du fortsette med.  

• Liker 8
Skrevet

Skyr er gull!!

Fettfattig, lite kalorier og mye protein som holder deg mett

Anonymkode: de710...486

• Liker 4
Skrevet

Kos deg med skyren 👍

Anonymkode: cd8ea...699

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg holder på med vektreduksjon, å om kvelden får jeg så intenst lyst på NOE. Så jeg spiser gjerne en skyr, noe som hindrer meg i å tømme kjøleskapet. Men kan en skyr pr dag være skadelig på noen måte? Jeg har ikke jobbet med vektreduksjon så lenge, er fortsatt på stadiet hvor jeg teller kalorier for å holde oversikt, så jeg tar en kamp om gangen, kvelds snacksen blir en kamp senere når jeg føler at jeg har kontroll på det andre (i tilfelle noen skulle reagere på det). 

Du kommer aldri til å gå ned i vekt med den holdningen du viser til her. Tror du virkelig at mat er skadelig? Tror du noe så sunt som skyr, er skadelig? Skyr inneholder mye proteiner, lite fett og flere næringsstoffer som er bra for kroppen din. Om du teller kalorier, så ser du jo selv om du går i kalorioverskudd eller kaloriunderskudd. Skal du ned i vekt MÅ du ligge i kaloriunderskudd, det vil si forbrenne mer enn du bruker. Om skyren bikker kaloribudsjettet ditt, bør du droppe den. 

Du kan gå ned i vekt på å spise sjokolade om du så vil, så lenge du ligger i underskudd. Det er ikke slik at denne skyren på magisk vis ødelegger hele din vektnedgang. Om den er årsaken til kalorioverskudd, så har den skyld, men det tviler jeg stekrt på at den er. 

Anonymkode: bf774...c11

• Liker 5
Skrevet

Det går fint.

Anonymkode: 01481...068

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kommer aldri til å gå ned i vekt med den holdningen du viser til her. Tror du virkelig at mat er skadelig? Tror du noe så sunt som skyr, er skadelig? Skyr inneholder mye proteiner, lite fett og flere næringsstoffer som er bra for kroppen din. Om du teller kalorier, så ser du jo selv om du går i kalorioverskudd eller kaloriunderskudd. Skal du ned i vekt MÅ du ligge i kaloriunderskudd, det vil si forbrenne mer enn du bruker. Om skyren bikker kaloribudsjettet ditt, bør du droppe den. 

Du kan gå ned i vekt på å spise sjokolade om du så vil, så lenge du ligger i underskudd. Det er ikke slik at denne skyren på magisk vis ødelegger hele din vektnedgang. Om den er årsaken til kalorioverskudd, så har den skyld, men det tviler jeg stekrt på at den er. 

Hjelpes. Trigget jeg noe hos deg? 

• Liker 1
Skrevet

Skyr er som alle proteinrike matevarer veldig bra, så lenge du ikke samtidig spiser karbohydrater eller mat med høy glukemisk indeks. Det høres det ikke ut som du gjør, så skyr er sikkert et meget godt valg.

Anonymkode: 6f690...db1

Skrevet

Her har 4åringen spist en skyr hver eneste dag siden hen var 1 år.

Vi voksne spiser gjerne 1-2 stk hver dag.

Anonymkode: 72012...db4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hjelpes. Trigget jeg noe hos deg? 

Ja, når folk ikke klarer å tenke blir jeg faktisk irritert. Vi lever i 2021 og har tilgang på ordentlig kunnskap bare ved et kjapt googlesøk. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...