Blingblingtahei Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Har nå tatt 2 hjemmetester det siste døgnet, begge negativ etter 30 min, men svak positiv etter 1 time. Er jo syk, vond hals, vondt i kroppen, småfeber og tett nese. Men er også fullvaksinert. Skal ta ordentlig test i morgen, bare lurte på om det var noen som hadde fått positiv test en stund etter testen var tatt? Den er vel ugyldig uansett, men blir likevel litt stressa.
-lykke- Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 Har selv tatt tre selvtester. Den første fikk svak positiv innen tiden som var angitt, skriver svak, men var altså en tydelig, men svak strek. Andre test viste ingenting, altså helt negativ. Tredje test viste klart positiv etter ca 1 time. Har tatt PCR-test og venter på svar… Blir spennende å se hva resultatet blir.
Blingblingtahei Skrevet 7. september 2021 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2021 -lykke- skrev (47 minutter siden): Har selv tatt tre selvtester. Den første fikk svak positiv innen tiden som var angitt, skriver svak, men var altså en tydelig, men svak strek. Andre test viste ingenting, altså helt negativ. Tredje test viste klart positiv etter ca 1 time. Har tatt PCR-test og venter på svar… Blir spennende å se hva resultatet blir. Oppdatert gjerne om svaret på pcr testen 😊 jeg tar en ny hjemmetest I morgen før jeg tar pcr testen, greit å vite til neste gang hvor mye jeg kan stole på den..
-lykke- Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 Blingblingtahei skrev (1 minutt siden): Oppdatert gjerne om svaret på pcr testen 😊 jeg tar en ny hjemmetest I morgen før jeg tar pcr testen, greit å vite til neste gang hvor mye jeg kan stole på den.. Det skal jeg gjøre 😊 Må sies at jeg kun har litt svak hodepine, men har vært smitte rundt omkring på jobben min. Så valgte å ta en selvtest, forventet absolutt ikke positivt svar. Men tok da flere siden jeg ble så satt ut. Er selv veldig spent på hvor pålitelige disse selvtestene er, men er nok litt skeptisk, ja. Oppdaterer når svaret har kommet.
Sweetheaven Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 Hvorfor leser dere av testene etter 1 time? Er det ikke mellom 15 min og 30 min de kun er gyldige? 1
Blingblingtahei Skrevet 7. september 2021 Forfatter #7 Skrevet 7. september 2021 Sweetheaven skrev (1 minutt siden): Hvorfor leser dere av testene etter 1 time? Er det ikke mellom 15 min og 30 min de kun er gyldige? Har lest av testen etter 15-30 min, men så ble den liggende på vasken også kikka jeg på den etter en time hvor den var positiv. Jeg har ikke tatt slike tester annet enn graviditetstester og når jeg har så sterke streker på de så er de positive. Disse testene fungerer sikkert ikke sånn, men blir likevel stressa siden jeg er i såpass dårlig form. 1
-lykke- Skrevet 7. september 2021 #8 Skrevet 7. september 2021 Sweetheaven skrev (1 time siden): Hvorfor leser dere av testene etter 1 time? Er det ikke mellom 15 min og 30 min de kun er gyldige? Den første som ble positiv, ble det i løpet av noen minutter. Kastet testen da de 15 minuttene var gått. Andre testen som var negativ kastet jeg også etter 15 minutter var gått. Men den tredje testen glemte jeg å kaste etter 15 min, og da jeg tittet på den etter ca. 1 time var den altså positiv.
Mina123l Skrevet 8. september 2021 #9 Skrevet 8. september 2021 Det samme skjedde her nå med sønnen min sin test. Positiv etter en time... skal man bare ignorere det? Eller hva gjør man?
Blingblingtahei Skrevet 8. september 2021 Forfatter #10 Skrevet 8. september 2021 Mina123l skrev (2 timer siden): Det samme skjedde her nå med sønnen min sin test. Positiv etter en time... skal man bare ignorere det? Eller hva gjør man? Jeg vil tatt en ny I morgen og lest av resultatet etter max 30 min. Har han symptomer tar han en pcr test. Det gjorde hvertfall jeg 😊 1
-lykke- Skrevet 8. september 2021 #11 Skrevet 8. september 2021 Fikk resultatet av pcr-testen i dag, heldigvis negativ 😊 2
Blingblingtahei Skrevet 8. september 2021 Forfatter #12 Skrevet 8. september 2021 -lykke- skrev (1 time siden): Fikk resultatet av pcr-testen i dag, heldigvis negativ 😊 Godt å høre! Jeg venter på min nå.. Men det betyr jo at du har fått en positiv hjemmetest selv om du er negativ? Er jo bedre at det er den veien, men likevel..
Kemila Skrevet 8. september 2021 #13 Skrevet 8. september 2021 Jeg kjøpte test på apoteket i dag og i pakningsvedlegget står det klart og tydelig at testen skal leses av etter 15-20 min. Om den endrer seg etter det, er svaret ugyldig. 2
-lykke- Skrevet 9. september 2021 #14 Skrevet 9. september 2021 Blingblingtahei skrev (12 timer siden): Godt å høre! Jeg venter på min nå.. Men det betyr jo at du har fått en positiv hjemmetest selv om du er negativ? Er jo bedre at det er den veien, men likevel.. Ja, stemmer. Den ene hjemmetesten var positiv innenfor tiden på 15 minutter. Merkelige greier… Har også lest at disse testene kan gi falske negative resultater hvis de blir tatt tidlig etter evt. smitte (hvis jeg ikke husker helt feil).
Blingblingtahei Skrevet 9. september 2021 Forfatter #15 Skrevet 9. september 2021 -lykke- skrev (50 minutter siden): Ja, stemmer. Den ene hjemmetesten var positiv innenfor tiden på 15 minutter. Merkelige greier… Har også lest at disse testene kan gi falske negative resultater hvis de blir tatt tidlig etter evt. smitte (hvis jeg ikke husker helt feil). Ja det kan vel pcr testene gjøre også, men det er jo lite vits i å ta tester om det er sånn 50/50 sjanse om de viser rett..
Anbefalte innlegg