Gå til innhold

Stor sjanse for SA eller MA etter uke 8?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så redd for å miste nå som jeg har kommet så langt, synes det å miste fra nå er sent å miste og ser bare for meg sorgen og ikke minst hvor vondt det er og ha en SA på dette stadiet. Gjør ikke noe bedre å lese historiene på nettet om folk som mister mellom uke 8-9, hvor smertefult det var og hvor nedfor de er. Er bare redd for å evt må gjennom det! Vet det er liten sjanse for å miste nå, men er det så vanlig å miste så sent? Ble skikkelig urolig for å miste bare. 

Anonymkode: 412d9...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne charten gir en ganske god pekepinn på hvordan sjansene for å miste går nedover jo lengre du kommer i svangerskapet. Etter uke 8 er den nede på under 5%. Så, ca 1 av 20 opplever å miste etter uke 8, og 19 av 20 gjør ikke det. Ikke umulig, men ikke veldig sannsynlig heller. 

Og, det er aldri en garanti for at ting vil gå bra. Ikke etter uke 12, og ikke etter at barnet er født heller. Anbefaler egentlig å logge litt av forum, der folk ofte finner sammen for å søke trøst blant andre med lignende erfaringer. Og akseptere at du gjør det du kan, og at det ikke hjelper å ta sorgene på forskudd.

Anonymkode: ed312...719

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ikke annet å gjøre enn å krysse fingrene og håpe at det går bra. Det er svært høy sjanse for at det går bra, og en minimal sjanse for at det går dårlig. Hvilken side man havner på vet man dessverre ikke før man er der.

SA/MA kan man dessverre ikke skjerme seg mot. Om det er noe galt med den lille så vil kroppen si i fra. Jeg har mistet i uke 9 og uke 16, men det er som AB sier over at her på forum så "samles" folk med våre skjebner seg litt.

Vil anbefale deg å okkupere deg med en hobby e.l for å få ukene fremover til å gå frem til du får dratt på ordinær ultralyd og kan bli betraktelig mer beroliget.

Anonymkode: 3bc80...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja jeg har det også sånn. Er snart i uke 8 og kjenner veldig på denne frykten. Vi får bare krysse fingrene for at det går bra🤞Jeg kan liksom ikke noe for det, men jeg ser for meg en tilværelse med en ny baby og kjenner at jeg gleder meg. Vil ikke at dette skal bli revet bort❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...