Gå til innhold

Tellef Inge Mørland (AP) hadde egen leilighet i Oslo, men fikk likevel gratis bolig av Stortinget.

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
Skrevet

Og den helt sinnsyke forklaringen: leiligheten han eide var for liten. 

Jaja, nå skjønner jeg hvorfor Jonas ikke gikk i strupen på Ropstad. 

Spørs hvor mange lik som ramler ut av de ulike partiskapene nå. 

Vurderer å gi min stemme til det partiet som tar avstand fra praksisen. 

Gjest Krokanrullene
Skrevet

Venter bare på flere. Sier som mange andre, ikke rart det er politikerforakt.. 

Skrevet

syntes det egentlig er en nokså alvorlig sak da det er disse folka her som lager og bestemmer Norges lover og regler. også har de  laget disse lovene som de utnytter smutthull på selv. blir bare alt for dumt.

• Liker 7
Gjest DislayName
Skrevet

På tide at komiteen som skal kontrolle og sjekke opp infoen de får faktisk gjør jobben sin. Men "godt" å se hvor umoralske våre folkevalgte er - samtidig som de setter de strengeste straffer på NAV-klienter som misforstår lovverket.

Skrevet
CecilieX skrev (19 minutter siden):

Og den helt sinnsyke forklaringen: leiligheten han eide var for liten. 

Jaja, nå skjønner jeg hvorfor Jonas ikke gikk i strupen på Ropstad. 

Spørs hvor mange lik som ramler ut av de ulike partiskapene nå. 

Vurderer å gi min stemme til det partiet som tar avstand fra praksisen. 

Det er ingen partier som ikke tar avstand fra praksisen, for de bruker den alle på samme måte (og har vært med på å vedta regelverket som tillater dette). Det eneste partier jeg vet som pleier å stemme mot fordeler for stortingsrepresentanter er SV. Regner med Rødt også stemmer mot, uten at jeg skal være sikker på det.

• Liker 2
Skrevet
Sandsafari skrev (1 time siden):

https://www.dagsavisen.no/oslo/nyheter/2021/09/07/ap-politiker-fikk-pendlerbolig-selv-om-han-eide-leilighet-i-oslo/

Dermed kunne han leie ut leiligheten i Oslo samtidig som han selv bodde gratis"

Selv sier Ap-politikeren til Aftenposten at han søkte om pendlerleilighet fordi regelverket ga ham mulighet til det, og fordi stortingsleiligheten var vesentlig større enn leiligheten han selv eide.

Jeg får assosiasjoner med korrupte land Norge ikke vil sammenlignes med. Han utnyttet regelverket, fordi regelverket ga ham mulighet til det. Så ... hans moral er stinkende. Kan en slik person representere noen som helst? Støre er helt stum ... Håper sikkert at det ikke skader Ap i valget, men skaden har skjedd. 

• Liker 9
Skrevet
Frottis skrev (54 minutter siden):

Det er ingen partier som ikke tar avstand fra praksisen, for de bruker den alle på samme måte (og har vært med på å vedta regelverket som tillater dette). Det eneste partier jeg vet som pleier å stemme mot fordeler for stortingsrepresentanter er SV. Regner med Rødt også stemmer mot, uten at jeg skal være sikker på det.

Rødt foreslo å endre dette regelverket for flere år siden. SV og MDG var de eneste som støttet forslaget, så det er grunn til å tro at politikerne er litt mer redelige hva gjelder pendlerleiligheter.

• Liker 5
Skrevet (endret)

I alle dagers granskau!!

Kutt ordninga for alle som eier boliger i samme fylke/ trenger pendle hjem til familie og dermed trenger pendlerbolig. Eventuelt familieleiligheter for de som vil ha partner og unger med seg. 

Varer perioden på mer enn de 4 årene får man stå for egen bolig selv. 

Selge eller leie ut hjemstedsboligen.

Man trenger ikke beholde opprinnelig bolig i mer enn en stortingsperiode, da er de fleste såpass godt etablert med eventuelle barn at de blir værende. Så kan de eventuelt på leie boligen de allerede får til en standard markedspris.

De tjener tross alt nesten 1 mill i året og har råd til å betale selv. 

Endret av Fløff
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Disse sakene vekker sterke reaksjoner fordi de veldig godt belyser at det er forskjell på folk. Det vekker harme, at folk i en vanskelig livssituasjon med begrenset forståelse av, eller kapasitet til å lære seg, regelverk, som lever på et eksistensminimum, straffes hardt for å bryte lover de ikke alltid forstår at de bryter. Samtidig vil våre fremste folkevalgte, de som vedtar lovene, som har kapasitet, ressurser i fleng, ikke bare til å forstå regelverk, men til å forstå hvordan man oppnår fordeler som de fleste syns er forkastelig, kunne gjøre dette.

Jeg har lest mange poengtere at det er forskjell på å ulovlig tilegne seg midler (feks trygdesvindel) og å gjøre dette, fordi at det er lov. 

Det er ikke denne misforståelsen som opprører folk. Det er at det er forskjell på folk. 

Endret av Søgni
  • Liker 8
Gjest DislayName
Skrevet

Håper Mimir og Bjørnar Moxnes er på saken uten å gi seg. Det burde være full gjennomgang av alle som får penderleilighet, og hvorvidt de trenger de på ordentlig. 

Skrevet

Herregud. Går det an. 

Fantastisk at dette blir belyst og avslørt! 

Denne sagaen har nok mange skjelett i skapet, og det er nok flere, både tidligere og nåværende politikere, som nå kjenner det knyter seg i magen. 

Dette må seriøst stoppe! Men det skal vel unnskyldes bort, regner jeg med... Som alt annet. 

Som nevnt i en tidligere tråd: tilliten til norske politikere er tynnslitt! 

• Liker 4
Skrevet
Alivamale skrev (19 timer siden):

Har man virkelig ikke endret praksis rundt dette enda? Den samme problemstillingen har vært belyst for 20 år siden da Trond Giske bodde gratis i en stor leilighet på Gimle Terrasse, og samtidig leide ut sin egen leilighet på Grünerløkka.

https://www.dagbladet.no/nyheter/politikerpris-0/65706729

Giske leide også ut to hybler i sin bolig i Trondheim i samme periode som han bodde gratis på 100kvm på beste vestkant i Oslo.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...