AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Hei! Jeg er en 24 år gammel kvinne som har jobbet som nyutdannet tannpleier i snart 6 mnd nå. Jeg har innsett at jeg ikke trives med yrket og vet ikke hva jeg skal gjøre..Gjennom studie hadde jeg tvil på om det egentlig var dette jeg ville bli, men jeg valgte å fortsette da familie og venner rundt meg sa at det var det lureste og at om jeg klarer å bli ferdig så har jeg ihvertfall en utdanning. Den eneste grunnen til at jeg søkte tannpleier studie var fordi jeg ikke kom inn på førstevalget, jeg hadde ikke lest noe særlig om yrket før jeg søkte, og føler nå stor anger. Hver morgen før jobb er jeg kvalm, dårlig mage, opplever angst og kaster opp. Jeg kan i tillegg våkne flere ganger iløpet av natten på grunn av uro. Kollegaene og pasientene er kjempegrei, har ingenting med miljøet på jobben å gjøre! Jeg lurer på om det er dumt hvis jeg slutter i jobben etter 1 år å heller begynner på ny utdanning eller f.Eks tar kurs i noe kreativt (som jeg trives med)? Jeg bare klarer ikke å se for meg at dette er noe jeg skal gjøre de neste 40 år, blir helt tung i hodet.. Håper på litt råd/tips fra dere, tusen takk! Anonymkode: b1b75...385 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 Livet er for kort! Jeg fant ut, etter to år som sykepleier, at det overhodet ikke passet meg. Begynte på juss i stedet og var ikke ferdig før jeg var 32. Nå har jeg drømmejobben, og kan glatt jobbe med dette til jeg er 70. Du kan ikke gå rundt og være så miserabel i jobben din ❤ Anonymkode: e2db1...ef5 9
Pippi Lotta Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 Du er jo fremdeles ung, jeg var eldre en deg når jeg begynte på den utdanningen jeg jobber som i dag 🙂 og jeg var ikke den eldste i klase. Finnes det noe annet du tror du vill trives bedre med, synes jeg du skal prøve det! Ingen jobber i det samme yrke fra de er 18 til de blir pensjonister uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 Hva ønsker du å jobbe med? Hva interesserer deg? 🙂 Anonymkode: 00fc5...54e 1
Tinkerbell234 Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 Tusen takk dere!! Jeg ønsker en jobb som kanskje er mer kreativ og hvor jeg ikke har så mye ansvar over andre mennesker, vil egentlig ikke jobbe i helsesektoren 😬 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #7 Skrevet 8. september 2021 Livet er kort, og arbeidslivet er en så stor del av livet, at det er fryktelig dumt å mistrives i jobben sin. Når det er sagt, så er det jo lurt at fullførte utdannelsen, slik at du har noe å falle tilbake på. Kanskje du også kan jobbe litt under det nye studiet. 😊 Og hvem vet, kanskje du ender opp med at drømmen er å kombinere en kreativjobb med deltid som tannpleier. Anonymkode: 73083...3ba 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #8 Skrevet 8. september 2021 Jeg råder deg til å starte på en ny utdannelse eller finne en annen jobb. Livet er ALTFOR kort til å sløse det bort på noe man ikke trives med. Jeg har vært i akkurat samme situasjon, og er nå under omskolering (som 25-åring). Det var et vanskelig valg, men det er så! verdt det. Lykke til. Anonymkode: 02263...15b 1
Sensi Skrevet 8. september 2021 #9 Skrevet 8. september 2021 Da jobber du der til du har planen klar. Begynn på ny utdanning. Men før du velger, så kombiner valget ditt med hva du har lyst til med hvordan arbeidsdagen kan se ut for tenkt drømmejobb og med økonomi og mulighet for fast arbeid. Skulle jeg valgt retning pånytt hadde jeg absolutt tenkt på arbeidshverdag i litt større grad. Interesse for jobben er jo viktig. Men det må vel ikke være hovedinteressen? Hva mener du med noe kreativt? Tegne kjøkken på ikea, arkitekt, landskapsarkitekt, ingeniør, industridesigner, førskolelærer???
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #10 Skrevet 8. september 2021 Du er 24 år, og har akkurat startet i en jobb du ikke trives. Du skal faktisk jobbe i 46 år til, og det er viktig at du finner noe du trives med. Man bruker mer tid på jobb gjennom livet enn man gjør med familien sin, så om jeg var deg ville jeg ikke fortsatt om du allerede nå kjenner på de følelsene du gjør rundt dette. Bruk tiden nå til å finne ut hva du virkelig har lyst til å jobbe med, og hvordan du kommer deg dit. Ikke si opp jobben uten å ha noe å gå til, da du kan bli mer stresset for å ta et valg og kanskje velger "feil" igjen.. Mange begynner ikke å studere før de er i midten av 20-årene og noen enda senere, så det er absolutt ikke "for sent" for deg 😃 Anonymkode: d1e80...12b 2
Tinkerbell234 Skrevet 9. september 2021 #11 Skrevet 9. september 2021 Tusen takk alle sammen! Skal jobbe en stund til og prøve å finne ut hva jeg vil gjøre videre😅😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå