Gå til innhold

Hvordan fortelle barna om gifteplaner ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broren min skal gifte seg med elskerinnen. Han gikk fra kone og barn for denne kvinnen for 6 år siden. I dag kom det frem at de skal gifte seg til våren 2022. Jeg er fortsatt god venn med eksen hans. De ble aldri gift fordi broren min helt frem til nå har vært anti-ekteskap. Han vil fortelle barna til helgen, men ikke eksen. Jeg mener at eksen bør vite før barna. Hva er riktig her? Ja, jeg blander meg fordi jeg bryr meg om dem. 

Anonymkode: ef44c...68c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første er hun forloveden til din bror, ikke "elskerinnen". 

For det andre er det hans sak. Det eneste du kan gjøre er å oppfordre han til å ta hensyn til hennes følelser, og ikke informere via barna. Det er også dårlig gjort ovenfor barna. 

Anonymkode: 0f960...638

• Liker 32
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

For det andre er det hans sak. Det eneste du kan gjøre er å oppfordre han til å ta hensyn til hennes følelser, og ikke informere via barna. Det er også dårlig gjort ovenfor barna. 

Beklager, mener forloveden. Prøvde å få frem at bruddet var sårt for alle. Han mener at hun han ikke har informasjonsplikt overfor henne. Det syns jeg er hjerterått. 

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke du si det til henne da? 

Anonymkode: cf140...781

• Liker 1
Gjest kruspersilletaco
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Broren min skal gifte seg med elskerinnen. Han gikk fra kone og barn for denne kvinnen for 6 år siden. I dag kom det frem at de skal gifte seg til våren 2022. Jeg er fortsatt god venn med eksen hans. De ble aldri gift fordi broren min helt frem til nå har vært anti-ekteskap. Han vil fortelle barna til helgen, men ikke eksen. Jeg mener at eksen bør vite før barna. Hva er riktig her? Ja, jeg blander meg fordi jeg bryr meg om dem. 

Han trenger ikke si det til eksen sin, egentlig.. Forstår at du føler at det er hjerterått, men han har ikke noen plikt til å si det til henne. Barna kan si det, om de vil. 

Men du kan jo spørre om du kan få lov til å si det til henne, etter han har sagt det til barna? Og gjerne før de skal hjem igjen til henne? Hvis du tror hun kommer til å ta det tungt, så kan det jo være bra for barna sin del om hun kan få avreagere litt, slik at hun klarer å ta seg sammen til de er hjemme igjen..?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Innlegget til TS viser bare at dersom du oppfører deg som en tulling, vil selv dine aller nærmeste se ned på deg. 

Til det konkrete spørsmålet. Man har ikke informasjonsplikt, men et oppegående menneske vil selvsagt sørge for god dialog og informasjon til sine barns andre forelder.

• Liker 8
Skrevet
kruspersilletaco skrev (8 minutter siden):

Han trenger ikke si det til eksen sin, egentlig.. Forstår at du føler at det er hjerterått, men han har ikke noen plikt til å si det til henne. Barna kan si det, om de vil. 

Men du kan jo spørre om du kan få lov til å si det til henne, etter han har sagt det til barna? Og gjerne før de skal hjem igjen til henne? Hvis du tror hun kommer til å ta det tungt, så kan det jo være bra for barna sin del om hun kan få avreagere litt, slik at hun klarer å ta seg sammen til de er hjemme igjen..?

Han bryr seg ikke om hennes følelser eller reaksjoner. Det har han gjort veldig tydelig. Jeg derimot har medfølelse for henne. Hun sliter fortsatt med handlingene til broren min. Jeg vil gjerne fortelle henne, og være hos henne første kvelden. Men barna kommer nok til å ringe og fortelle før jeg rekker. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kan ikke du si det til henne da? 

Anonymkode: cf140...781

Jeg vurderer det, men vil jo ikke "sladre". Spør derfor om råd her 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Beklager, mener forloveden. Prøvde å få frem at bruddet var sårt for alle. Han mener at hun han ikke har informasjonsplikt overfor henne. Det syns jeg er hjerterått. 

Forstår. 

Kunne du hørt med han om du kan informere eksen parallelt? Av hensyn til barna, slik at hun ikke får en sterk reaksjon foran dem?

• Liker 9
Skrevet

jeg tenker at din eks svigerinne ikke har krav på noe informasjon her. Skjønner dette var sårt for alle,men nå bør det gå an og gå videre

Anonymkode: c6155...4d4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Forstår. 

Kunne du hørt med han om du kan informere eksen parallelt? Av hensyn til barna, slik at hun ikke får en sterk reaksjon foran dem?

Det er det jeg tenker også. Hun har brukt flere år i terapi for å Komme over bruddet. Barna har et godt forhold til fars kommende kone, men jeg tviler på at de kan sette seg i mors posisjon. 

Gjest kruspersilletaco
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er det jeg tenker også. Hun har brukt flere år i terapi for å Komme over bruddet. Barna har et godt forhold til fars kommende kone, men jeg tviler på at de kan sette seg i mors posisjon. 

Skader ikke å spørre. Vinkle det inn til at det er for barnas beste om han absolutt ikke bryr seg om eksen sin.. Kjip situasjon. Håper hun tar det ok

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

jeg tenker at din eks svigerinne ikke har krav på noe informasjon her. Skjønner dette var sårt for alle,men nå bør det gå an og gå videre

Ikke uenig. Man har i utgangspunktet ikke meldeplikt til eksen. 

Men - tenk å få det "slaget i magen" levert av sine to små barn, som overlykkelige kommer hjem med den store nyheten, og gleder seg til bryllup? 

• Liker 3
Skrevet

Ikke uenig. Man har i utgangspunktet ikke meldeplikt til eksen. 

Men - tenk å få det "slaget i magen" levert av sine to små barn, som overlykkelige kommer hjem med den store nyheten, og gleder seg til bryllup? 

da får du heller være uenig, det er min mening

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

da får du heller være uenig, det er min mening

Du synes dette er greit gjort mot barna? Om mor knekker sammen? 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du synes dette er greit gjort mot barna? Om mor knekker sammen? 

de trenger vel ikke og si noe heller

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Han bryr seg ikke om hennes følelser eller reaksjoner. Det har han gjort veldig tydelig. Jeg derimot har medfølelse for henne. Hun sliter fortsatt med handlingene til broren min. Jeg vil gjerne fortelle henne, og være hos henne første kvelden. Men barna kommer nok til å ringe og fortelle før jeg rekker. 

Ærlig talt, du må slutte med å pakke henne inn i vatt. Bruddet var for 6 år siden.

Anonymkode: 739ad...391

• Liker 15
Skrevet

Ærlig talt, du må slutte med å pakke henne inn i vatt. Bruddet var for 6 år siden.

så utrolig enig i dette

• Liker 2
Gjest kruspersilletaco
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mannen og far til hennes barn gikk fra henne for en annen.. Mange som sliter med slikt i årevis.. Og nå skal de gifte seg - han som var anti-ekteskap.. Au..

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å ta hensyn til moren til mine tantebarn kaller jeg ikke å pakke henne inn i vatt. Det kalles omsorg 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...