Gå til innhold

Er ultralyd rundt uke 13 utvendig eller innvendig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller varierer det?

Anonymkode: 85c65...685

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror d varierer på mors vekt..

Anonymkode: 9dc93...231

Skrevet

Tok ultralyd i går, uke 12, med tvillinger. Så begge to veldig godt med utvendig ultralyd :) 

jordmor sa hun startet alltid utvendig. Jeg er chubby, litt rundt i kantene men ikke super overvektig (enda) 😝😂

Anonymkode: d12ee...edb

Skrevet

Vært på UL i uke 7, 10 og 13 og har kun tatt utenpå magen :) 

Anonymkode: d7a3d...451

Skrevet

Vært på privat ul i uke 12 (bare utvendig) og i uke 13 (bare innvendig). Noen år mellom de to og til ulike klinikker. Jeg er undervektig/normalvektig. Så vil tro det varierer. Ser best med innvendig. 

Anonymkode: 19f2a...33b

Skrevet

Har opplevd begge deler.

Hos gynekolog på Volvat tok de alltid innvendig frem til uke 12. På sykehuset tok de utvendig da jeg var der på tidlig ultralyd før uke 12. Jeg er normalvektig.

Anonymkode: b3195...8aa

• Liker 1
Skrevet

Utvendig. Er overvektig. 

Anonymkode: 3fcb3...985

Skrevet

Begge deler. Tok først utvendig, men ble innvendig etterpå.

Skrevet

Ultralyd 13+0 utvendig. Er overvektig med bmi på 34. 

Anonymkode: 04108...974

Skrevet

Ultralyd i uke 11 var utvendig her. Hadde da bmi på ca 30 

Anonymkode: 6a28d...2bb

Skrevet

Utvendig i uke 13, bmi 42 med forliggende morkake og bakovervendt livmor. Det gikk fint.

Anonymkode: 24740...3e3

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Tok ultralyd i går, uke 12, med tvillinger. Så begge to veldig godt med utvendig ultralyd :) 

jordmor sa hun startet alltid utvendig. Jeg er chubby, litt rundt i kantene men ikke super overvektig (enda) 😝😂

Anonymkode: d12ee...edb

Gratulerer så mye med tvillinger, det er fantastisk 🥰

HI; jeg tok både utvendig og innvendig i uke 12+4 med tvillinger. Men ville vite kjønn og det var lettest med innvendig. Er normalvektig.

Anonymkode: 3e18a...35c

Skrevet

Utvendig på meg hvertfall. Hender de tar innvendig i tillegg hvis det er noe de synes er vanskelig å se.

Skrevet

Jeg måtte ta innvendig ultralyd i uke 12 for å få gode nok bilder, jeg hadde da bmi på 20 så det hadde ikke noe med min vekt å gjøre i hvert fall. Neste graviditet tok de utvendig i uke 12, men det var på et annet sted. Tror det kommer litt an på hvor godt ultralydutstyr de har. 

Anonymkode: 4ea65...41a

Skrevet

Jeg sa bare at jeg ville ha utvendig jeg. Var i uke 13. Legen sa: ok vi prøver, er det ikke bra bilder kan du velge om du vil ta innvendig.

Var klokkeklare bilder. Tror det skal gå greit utenpå for de fleste den uka. I uke 12 ligger det vel mer i grenseland. 

Anonymkode: a2a01...5dc

Skrevet

Jordmor sa til meg at de alltid forsøkte utvendig først. Om det har med vekt/overvekt å gjøre, vet jeg ikke, da jeg var veldig slank.

Anonymkode: dd65a...658

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...