AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Kan forstå at man velger å ikke si det til barna mens de er små, for å beskytte dem. Derimot svigerforeldre, venner, kollegaer osv. Min ektemann var utro, barn i bildet osv, mens foreldrene hans vet det den dag i dag ikke. Følte ikke det var min sak å fortelle det, men samtidig så er det jo veldig feil at slike mennesker ikke avsløres. Anonymkode: f5447...ead 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 Kanskje det handler om at utroskap ikke blir gjort for å skade noen med vilje mens det å spre det er mer en hevn? Sikkert mange som tenker de kanskje ikke trenger å gjøre vondt verre Anonymkode: 224d4...169
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje det handler om at utroskap ikke blir gjort for å skade noen med vilje mens det å spre det er mer en hevn? Sikkert mange som tenker de kanskje ikke trenger å gjøre vondt verre Anonymkode: 224d4...169 Utroskap er jo i grunn å skade noen direkte. Og alle som gjør det er klar over det. Så der finnes det ingen sympati fra min side. Anonymkode: f5447...ead 12
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kan forstå at man velger å ikke si det til barna mens de er små, for å beskytte dem. Derimot svigerforeldre, venner, kollegaer osv. Min ektemann var utro, barn i bildet osv, mens foreldrene hans vet det den dag i dag ikke. Følte ikke det var min sak å fortelle det, men samtidig så er det jo veldig feil at slike mennesker ikke avsløres. Anonymkode: f5447...ead At folk kvier seg for å påtale uetisk atferd, har nok sammenheng med tidsånden, og «privatiseringen» av moralske spørsmål. Man skal ikke legge seg opp i noe man ikke har noe med. Tar man standpunkt i en etisk diskusjon, kalles det gjerne «dømming» eller «moralisering». Dette fører selvsagt til at mange blir feige og opportunistiske, og ikke ønsker å risikere noe ved å bry seg om urett sålenge den begås mot andre enn en selv. Dette er etter min mening et sivilisatorisk tilbakeskritt, og løser opp limet i samfunnet. Etikk og urett er ingen privatsak, men et felles anliggende. Anonymkode: 195f9...f41 4
RockyRose Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 Er jo ingen som vil innrømme at dei var utro og grunnen til samlivsbrot. Og dei bedratte vil ikkje sei det fordi det er ein kjip ting å snakke om og nokre (heilt utan grunn) kan sjå på det som pinleg å bli bedratt. 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Utroskap er jo i grunn å skade noen direkte. Anonymkode: f5447...ead Nei. Ingen blir skadet av det. Anonymkode: e527b...a5c 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #7 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Nei. Ingen blir skadet av det. Anonymkode: e527b...a5c Psykisk skade og traume er også en ting jo! Anonymkode: f5447...ead 6
Loff77 Skrevet 7. september 2021 #8 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan forstå at man velger å ikke si det til barna mens de er små, for å beskytte dem. Derimot svigerforeldre, venner, kollegaer osv. Min ektemann var utro, barn i bildet osv, mens foreldrene hans vet det den dag i dag ikke. Følte ikke det var min sak å fortelle det, men samtidig så er det jo veldig feil at slike mennesker ikke avsløres. Anonymkode: f5447...ead Fordi gapestokk er avviklet?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #9 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Nei. Ingen blir skadet av det. Anonymkode: e527b...a5c Anonymkode: 2efa9...b4a 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #10 Skrevet 7. september 2021 Ser ingen grunn til at slik informasjon skal spres, utover hevn. Og særlig ikke til foreldrene. Om jeg skulle havne i situasjonen ville jeg ikke sett noen grunn til at mine svigerforeldre skulle blitt skuffet og såret på toppen av elendigheten. Unntaket er jo om man blir gitt skylden for bruddet - da ville jeg smelt. Men utover det mener jeg årsaken til brudd er mellom paret det gjelder, ingen andre. Anonymkode: 352cc...e80
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #11 Skrevet 7. september 2021 Jeg hadde ikke sagt det til svigers. Hadde sagt det til venner selvfølgelig - de vet alt, og jeg ville ha trengt støtte. Anonymkode: 2efa9...b4a 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #12 Skrevet 7. september 2021 Bar veldig lenge på denne «hemmeligheten» alene selv, men til slutt ble byrden for tung å bære. Familien hans vet ingenting, men mamma, bestevenninna og søsteren min vet. Det har selvfølgelig fristet å si noe til svigerfamilien, men samtidig føler jeg det blir veldig smålig - og det var ille nok fra før av, jeg ønsket ikke å gjøre ting verre for oss. Han visste heller ikke at jeg visste i lang tid. På den måten fikk jeg prosessert og fordøyd ting i ro og mak før jeg tok det opp. Anonymkode: c56ba...79e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå