AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Har en fryktelig stressende arbeidshverdag til tider, hvor man må skynde seg igjennom dagen fra sted til sted, for å rekke alt som skal gjøres(helsevesenet). Kan dette påvirke graviditeten og føre til abort? Er kun 6/7 uker gravid, men på slutten av arbeidsdagen i dag så fikk jeg ganske store smerter i nedre del av magen og underlivet. Varte kun noen minutter, men murrer fortsatt et par timer senere på den ene siden. Ikke fått noen blødning, men føler at dette ble utløst av stressingen igjennom dagen... Er veldig redd for å abortere, da jeg har opplevd det tidligere. Hvordan gjør andre det som har fryktelig travle arbeidsdager? Og til tider fysisk tunge i tillegg? Anonymkode: 85d0e...654
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 Nei, det trenger du ikke være redd for. Hadde det vært så enkelt hadde vi ikke trengt selvbestemt abort, da få ting kan være mer stressende enn en uønsket graviditet. Og barn blir født i krigssoner også. Fosteret er en effektiv parasitt som tar det den trenger, så lenge det er liv laga - det er først og fremst mor det går utover. (Ikke at det ikke er viktig at mor også har det bra, altså ❤.) Anonymkode: c84df...2f2 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Nei, det trenger du ikke være redd for. Hadde det vært så enkelt hadde vi ikke trengt selvbestemt abort, da få ting kan være mer stressende enn en uønsket graviditet. Og barn blir født i krigssoner også. Fosteret er en effektiv parasitt som tar det den trenger, så lenge det er liv laga - det er først og fremst mor det går utover. (Ikke at det ikke er viktig at mor også har det bra, altså ❤.) Anonymkode: c84df...2f2 Stress kan føre til for tidlig fødsel, så ser ikke helt resonnementet ditt Anonymkode: b8b35...a77 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 Jeg aborterte i sommer. Hadde en sinnsykt stressende periode psykisk, og ble syk itillegg ! Overbevist om at d var årsaken. Anonymkode: d828c...68c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 Mye stress i kombinasjon med tunge løft høres ikke heldig ut. Hvordan er søvnen din? Får du hentet deg inn igjen etter jobb? Anonymkode: 6884b...db0
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 Søvnen er bra og føler at jeg sover godt når jeg først sovner på kvelden. Så føler meg ganske opplagt på morgenen. Men er totalt utslitt etter jobb, så da sovner jeg med en gang jeg kommer hjem og sover i 2-3 timer før jeg orker å gjøre noe hjemme(gjelder dagvaktene). Anonymkode: 85d0e...654
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #7 Skrevet 7. september 2021 Jeg er selv overbevist om at jeg aborterte grunnet stress. Var leder, stresset utrolig mye, aldri ordentlig fri, alltid noe å håndtere og lange arbeidsdager. Hadde også høyt blodtrykk grunnet stress. Jeg sluttet som leder, fant meg en roligere jobb, fikk normalt blodtrykk og ble gravid på ny. Anonymkode: d966c...c70 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #8 Skrevet 7. september 2021 Vet ikke hvordan det er i begynnelsen av en graviditet, men jeg er overbevist om at jeg fødte for tidlig pga arbeidssituasjonen. Utrolig travel periode på sykehjemmet jeg jobbet med flere urolige og utagerende brukere, tunge løft og nesten aldri mulighet til å ta en skikkelig matpause. Etter en kveldsvakt var kroppen så utrolig sliten og vond at jeg begynte å gråte da jeg skulle skifte klær og gå hjem for kvelden. På natta gikk vannet og jeg fødte i uke 34. Anonymkode: 4a207...af2
mammahjarte Skrevet 7. september 2021 #9 Skrevet 7. september 2021 Sånn det eg er kjent med finnest det ikkje noko forskning på det! Men eg personlig tur det har negativ innverknad. Men det tyder ikkje at det er den einaste faktoren som evt kan føra til ein abort. Det blir født barn på gaza stripa, tenk på det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå