Gå til innhold

Ikke avtalt 3.date - Hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er tilbake på markedet og dating er visst like stressende som jeg husket 🥴 Hva tenker dere om nåværende situasjon, hvordan bør jeg trå frem med «daten»?

Jeg har møtt en mann to ganger; en kjekk mann som trolig får mye oppmerksomhet blant damene.

Første date var på fredag, middag og vin på restaurant før vi dro videre til hver våre venner. God kjemi og vi skravlet i ett sett, men avtalte ingen ny date der og da. Vi tekstet litt utover kvelden, han inviterte meg hjem til seg og jeg avstod da jeg antok at sex lå i kortene - noe jeg ikke er komfortabel med på første date. 

Dagen etter svarte han på et bilde jeg la ut på sosiale medier, jeg sa han fikk gi beskjed om han ville møtes igjen og det ville han gjerne - ny date var på søndag. Da tok vi en treningsøkt sammen, mye komplimenter fra hans side og små berøringer underveis. Også nå avtalte vi ingen ny date, men en time senere kommenterte han på nytt en story jeg la ut på sosiale medier. Vi tekstet litt frem og tilbake og ønsket hverandre en god natt.

Jeg føler meg helt fjortis igjen, men hva nå? Jeg har ikke hørt fra han i dag og så at han var aktiv på datingappen i sta, men etter kun to møter må jo det være greit.

Jeg kunne tenkt meg å bli bedre kjent med han, men er redd for å skremme han bort om jeg sender melding og tar initiativ til å møtes en 3.gang. Første møte var jo tross alt for bare 4 dager siden.

Hvordan ville dere oppført dere fremover? Vente på at han tar initiativ til samtale/møte, eller ta saken i egne hender? Eventuelt hvor mange dager bør jeg vente?

Hilsen «fjortis» i starten av 30-årene 😅

Anonymkode: 8d8ea...c00

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er tilbake på markedet og dating er visst like stressende som jeg husket 🥴 Hva tenker dere om nåværende situasjon, hvordan bør jeg trå frem med «daten»?

Jeg har møtt en mann to ganger; en kjekk mann som trolig får mye oppmerksomhet blant damene.

Første date var på fredag, middag og vin på restaurant før vi dro videre til hver våre venner. God kjemi og vi skravlet i ett sett, men avtalte ingen ny date der og da. Vi tekstet litt utover kvelden, han inviterte meg hjem til seg og jeg avstod da jeg antok at sex lå i kortene - noe jeg ikke er komfortabel med på første date. 

Dagen etter svarte han på et bilde jeg la ut på sosiale medier, jeg sa han fikk gi beskjed om han ville møtes igjen og det ville han gjerne - ny date var på søndag. Da tok vi en treningsøkt sammen, mye komplimenter fra hans side og små berøringer underveis. Også nå avtalte vi ingen ny date, men en time senere kommenterte han på nytt en story jeg la ut på sosiale medier. Vi tekstet litt frem og tilbake og ønsket hverandre en god natt.

Jeg føler meg helt fjortis igjen, men hva nå? Jeg har ikke hørt fra han i dag og så at han var aktiv på datingappen i sta, men etter kun to møter må jo det være greit.

Jeg kunne tenkt meg å bli bedre kjent med han, men er redd for å skremme han bort om jeg sender melding og tar initiativ til å møtes en 3.gang. Første møte var jo tross alt for bare 4 dager siden.

Hvordan ville dere oppført dere fremover? Vente på at han tar initiativ til samtale/møte, eller ta saken i egne hender? Eventuelt hvor mange dager bør jeg vente?

Kan være han sjekket om du var på dating appen.,, Kan være han venter på initiativ fra deg.,, Kan være du er tidsfordriv til han finner noe annet.., Kan være han ikke gidder mer, fordi du er for mye jobb mtk på sex… Tror mest på de siste kan være. Gå videre, og date noen som ikke er så mye på dating apper.,

Anonymkode: 0c197...541

• Liker 3
Skrevet

Ta saken i egne hender, definitivt. Er han interessert (noe det virker som at han er) så blir han bare glad! Ikke vits å sitte på gjerdet og lure. Skriv en melding!

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Virker for meg som om du er for regid i forhold til en bestemt rekkefølge ting skal skje. Forelskelse skjer ikke i en bestemt rekkefølge, man følger hjertet og sine lyster, og alt annet er uinteressant. 

Du vil nok miste denne mannen av ovennevnte årsak og i tillegg at du er for lite på. 

Anonymkode: ef606...052

• Liker 2
Skrevet

HI her.
Tusen takk for ærlige svar!
Stiller oppfølgingsspørsmål til dere to;

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kan være han sjekket om du var på dating appen.,, Kan være han venter på initiativ fra deg.,, Kan være du er tidsfordriv til han finner noe annet.., Kan være han ikke gidder mer, fordi du er for mye jobb mtk på sex… Tror mest på de siste kan være. Gå videre, og date noen som ikke er så mye på dating apper.,

Anonymkode: 0c197...541

Hvorfor tror du mest på de sistnevnte? Spør av ren nysgjerrighet på om du ser noen "røde flagg" som jeg ikke ser 🙂

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Virker for meg som om du er for regid i forhold til en bestemt rekkefølge ting skal skje. Forelskelse skjer ikke i en bestemt rekkefølge, man følger hjertet og sine lyster, og alt annet er uinteressant. 

Du vil nok miste denne mannen av ovennevnte årsak og i tillegg at du er for lite på. 

Anonymkode: ef606...052

Jeg har god erfaring med å ikke hoppe til sengs med menn på første date, men er enig i at forelskelse ikke skjer i en bestemt rekkefølge. Med det sagt var jeg redd for å gi han for mye for tidlig ved å reise hjem til han senere den natten. Som nevnt er han en meget attraktiv mann som jeg tror er vant til å få de han vil ha, så jeg var redd for å miste han ved å være "lett på tråden". 

Men du har kanskje rett i at jeg mister han ved å være for lite på... Likevel er det jo bare fire dager siden 1.date og to dager siden 2.date, så fremstår jeg ikke litt desperat om jeg spør han om å avtale enda en date allerede...?
Gud, så mye mer behagelig det var å være i et stabilt forhold 😂

• Liker 2
Skrevet

Du har  lite å tape-send han ei melding å se hva som skjer:) bare sånn, takk for sist..hva med..bla bla..:)

Anonymkode: 2591c...085

• Liker 3
Skrevet

Liker jeg en mann og føler han liker meg tilbake, er jeg aldri rett for å spørre om å møtes igjen.

Sier han nei, javel, rister det av meg og går videre til neste. Har heldigvis sluppet det ;) 

Den som intet våger, intet vinner! 

Anonymkode: 73158...ae7

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg vil vel si han røpte hva slags kar han er, og ikke minst hva han er ute etter, når han inviterte deg hjem til han på nattestid - samme kveld som 1.date. 

Du får det ikke mer i klartekst. De færreste sier  direkte "Jeg liker og jeg pleier å pule ukjente damer etter tre fire timer, kommer du over en tur?". Han har jo allerede avslørt seg selv. 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 13
Skrevet
Jr.Garcon skrev (14 minutter siden):

Jeg vil vel si han røpte hva slags kar han er, og ikke minst hva han er ute etter, når han inviterte deg hjem til han på nattestid - samme kveld som 1.date. 

Du får det ikke mer i klartekst. De færreste sier  direkte "Jeg liker og jeg pleier å pule ukjente damer etter tre fire timer, kommer du over en tur?". Han har jo allerede avslørt seg selv. 

Åh, så kjedelig... Jeg er allerede så lei datinglivet.
Bør jeg sende han en melding og spørre hva han egentlig ser etter for å vite om det er en mann jeg gidder å møte igjen eller ikke, eller bør jeg vente til han tar kontakt? Neste date hadde nok blitt hjemmedate og det synes jeg vanligvis er helt greit på tredje møte - men ikke om intensjonene våre er forskjellig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åh, så kjedelig... Jeg er allerede så lei datinglivet.
Bør jeg sende han en melding og spørre hva han egentlig ser etter for å vite om det er en mann jeg gidder å møte igjen eller ikke, eller bør jeg vente til han tar kontakt? Neste date hadde nok blitt hjemmedate og det synes jeg vanligvis er helt greit på tredje møte - men ikke om intensjonene våre er forskjellig.

Jeg vektlegger mer hva folk gjør/handlingene deres, fremfor hva de svarer på direkte spørsmål. Vil uansett tippe at han gir deg et diplomatisk svar/et svar som han tror du vil like. 

Men jeg kan jo ikke vite 100% og alt kommer jo an på hva du selv synes er ok/ ikke. Men generelt så tipper jeg 9,5 av 10 menn som etter et par timer ber deg hjem nattestid ikke er ute etter annet enn sex,eller iallfall ikke er ute etter annet enn sex med deg. 

• Liker 5
Skrevet

Nå syns jeg folk er veldig strenge her. Javel, han ville ha sex med deg, han liker deg. Betyr ikke at det er det eneste han er ute etter. Du finner ikke ut av om det kan bli noe før du gir det litt tid, prater med han og gir han en sjans. Og blir det ikke mer enn et par treff til, so what? Noe må en da risikere. Ikke overanalyser😊

• Liker 9
Skrevet

Du må nesten bare prøve deg litt fram. Send gjerne en melding og se hva han svarer. Hvis han bare er ute etter sex finner du fort ut av det. Enig med den over her: Noe må man risikere når man dater. Ikke tenk så mye, men prøv og se hva som skjer. 

Anonymkode: 49f50...f85

Skrevet

Meldt han TS? Hva skjer?;)

Anonymkode: 2591c...085

Skrevet

Du trenger jo ikke spørre om en ny date. Meld og spør hvordan det går. Hvordan dagen har vært. Vis at du tenker på han. 

Anonymkode: 7cc9a...875

• Liker 1
Skrevet

At dere gikk hvert til deres etter første date, og han ville du skulle komme hjem til han etterpå, kan tyde på at han ikke fikk det han så etter på den festen. Da ville han ha deg som backup. Dette er en som dater og ligger rundt, men du kan være heldig hvis du viser dine skills på 3. date.

Anonymkode: 2f3bf...2cd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

At dere gikk hvert til deres etter første date, og han ville du skulle komme hjem til han etterpå, kan tyde på at han ikke fikk det han så etter på den festen. Da ville han ha deg som backup. Dette er en som dater og ligger rundt, men du kan være heldig hvis du viser dine skills på 3. date.

Anonymkode: 2f3bf...2cd

Ja det vet du nå ikke. Ting trenger ikke bestandig gå på skinner fra starten. Jeg hadde sendt en mld for å være hyggelig og høre hvordan han har det. Hvis man ikke viser at man bryr seg 1 cm hvordan skal de vite om du liker dem eller ikke hvis det blir helt stille etter en date. Du ser fort hvor landet ligger hvis en prøver å ha litt kontakt .. om de tar kontakt først eller ikke.. er det bare du som tar kontakt er det bare å glemme 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2021 den 16.10):

Ta saken i egne hender, om du ikke vil ta sjansen på at det ebber ut av seg selv. Ellers vil du kanskje angre senere. Menn liker kvinner som tar initiativ:) 

Anonymkode: 01dc8...23e

Skrevet

HI her med oppdatering;

Jeg gjorde som flere av dere sa og tok saken i egne hender - Ny date er avtalt neste uke 😊

Men nå føler jeg at det er hans tur til å ta initiativ til å meldes før neste date, for nå føler jeg at jeg er pådriveren av oss. Han er svært aktiv på Tinder da, avstanden oppdaterer seg stadig vekk! Prøver å si til meg selv at det er helt greit, men er det egentlig et rødt flagg…? 😬

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

HI her med oppdatering;

Jeg gjorde som flere av dere sa og tok saken i egne hender - Ny date er avtalt neste uke 😊

Men nå føler jeg at det er hans tur til å ta initiativ til å meldes før neste date, for nå føler jeg at jeg er pådriveren av oss. Han er svært aktiv på Tinder da, avstanden oppdaterer seg stadig vekk! Prøver å si til meg selv at det er helt greit, men er det egentlig et rødt flagg…? 😬

Dere er ikke eksklusive da? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere er ikke eksklusive da? 

HI her.

Absolutt ikke, kun møtt hverandre to ganger og ikke pratet om det enda. Merker bare at jeg har mistet interessen for å lete etter andre da jeg gjerne vil bli bedre kjent med han her. Liker å fokusere på èn om gangen, men det er kanskje mer unormalt enn normalt så tidlig..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...