Gå til innhold

Drømmer meg fort bort i andre menn. Noen som har opplevd at folk ikke er den de utgir seg for å være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfart at folk kanskje har fremstått som DET fantastiske mennesket, men som overhodet ikke er slik bak fasaden?

Har fått den stygge uvane med å sammenligne min samboer med andre menn. Vi har vært sammen i tre år. 
Han er utrolig snill, fin å se på, og er en gud i senga. Men for meg har uvanene hans begynt å overskygge de gode sidene hans (som foresten er langt fler enn dårlige). 
Han er ikke så flink til å se hva som må gjøres hjemme. Jeg må gjerne mase litt. Han rydder av stuebord og kjøkkenbenk, setter inn og ut av oppvaskmaskina, vasker klær og henger opp. Og han sier heller aldri nei hvis jeg spør om han kan gjøre noe. Han er også en hardt arbeidende mann og er trofast i jobben sin.

Så blir jeg kjempe sjalu når jeg ser på sosiale medier og hører om damer som har menn som hjelper til uten å må mases på. Men som gjerne spoiler damen med fine ting og gaver. 
Her er det lite oppmerksomhet i form av gaver og overaskelser å få. Jeg får dog all hans oppmerksomhet ellers i hverdagen, han sier han elsker meg hver dag og gir uoppfordret massasjer. 

Vi har kranglet en del når det kommer til fordeling av arbeidsoppgaver, noe som igjen har ført til at det har vært lite latter i hverdagen det siste 1,5 året. 
Det gjør også at jeg blir kjempe sjalu når jeg ser par som ler sammen. 

Sammenligningen er værst når jeg ser menn i sin helhelt som tilsynelatende har alt på stell. De er suksessfulle, de har humor, de virker morsomme og omsorgsfulle, mange har samme interesser som meg. Og da kan jeg ikke ungå å tenke på om "en slik" kanskje hadde vært en bedre partner for meg. 
Men så vet jeg også at folk trenger nødvendigvis ikke være slik de fremstår på verken sosiale medier eller i sosiale sammenkomster. Likevel klarer jeg ikke slutte drømme meg bort i disse mennene. Hvor mye vi kunne ledd sammen, hatt det morro, hvordan de kanskje kunne elsket meg på en annen måte... jeg er frustrert.

Anonymkode: a2996...938

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle har vel erfart at folk viser seg å ikke være en drøm. På ene eller andre måten.

Jeg ville forøvrig aldri posta i sosiale medier om at mannen "hjalp til" med husarbeid, det å kunne gjøre husarbeid er for meg et basic voksenskill. Synes det er veldig rart når venninner skriver om sånt 😄

Eksen min var fantastisk med gaver. Han elska å spandere. Han tålte ikke å ha mindre penger da vi brukte alt på bolig. Derfor liker jeg at kjæresten er "gjerrig" på gaver, han er flink med penger og har fokus på framtida. Jeg prøver å bli mer som han. 

Jeg kjenner ikke fremmede menn og deres dynamikk i forholdet. Hver dynamikk er forskjellig. Jeg har ett par jeg er litt misunnelig på, synes alltid de virker så flotte og lykkelige, og fine barn. Hadde sikkert ikke brydd meg om dem hvis jeg selv var gift med barn nå. Jeg var gift, men den gavmilde eksmannen min stakk før vi fikk barn. Jeg vil heller date en nøktern kar som gir meg barn. Og spa og gaver kan jeg kjøpe til meg selv (jeg skal spandere på meg selv spa i høstferien). 

Jeg prøver å se kjæresten min i best mulig lys. Man finner aldri en perfekt person. Og ikke er jeg selv perfekt, heller. 

Anonymkode: d648a...612

• Liker 1
Skrevet

Tja og ja😅 Altså du har jo rett i det at ingen er perfekte. Men det er jo vanskelig for oss å svare på konkret for vi vet jo ikke alt om forholdet deres. 

Men det skal jo være balanse. Det er klart, hvis han ikke bidrar med husarbeid, så har du god grunn til å bli frustrert og ikke det minste rart at du reagerer på det. Begge må jo bidra når begge også er i fast jobb. Da kan jeg forstå at du ikke føler deg satt pris på.

Og man skal jo føle seg elsket selv om som du sier, ingen er perfekte. Kan det også være andre ting i dynamikken som gjør at du føler deg mindre elsket? Viser han kjærlighet på en annen måte enn deg? 

Velger du gode partnere du føler det trygg på, som er emosjonelt tilgjengelige? Og har de kvalitetene du ser etter i et forhold? Jeg spør, for det virker jo som det er et eller annet her du ikke er fornøyd med. 

Dere kan jo ta en prat og snakke ut om hva dere forventer av hverandre som par? 

Anonymkode: 97c4d...570

Skrevet

Det høres ut som du har en kjempefin mann, skal love deg at så mange gode kvaliteter er ikke hverdagskost! Min mann gjør ingen husarbeid og han blir sur om jeg krever noe av han, ellers sjelden noe godord eller at han lytter til meg eller at jeg føler meg elsket... Han var seff ikke sånn når vi møttes! Hadde vi ikke hatt barn sammen, hadde jeg gått for lenge siden. 

Anonymkode: 7e4c5...b2f

Skrevet

Jeg tror du er offer for det mangehodede internett-trollet. Du legger sammen alle de gode egenskapene du ser der ut til én, perfekt mann. Men det er ingen som har alt, og det er ingen som er perfekte. Det uperfekte sier man lite om. Din høres slett ikke verst ut.

Anonymkode: 709fa...329

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tror du er offer for det mangehodede internett-trollet. Du legger sammen alle de gode egenskapene du ser der ut til én, perfekt mann. Men det er ingen som har alt, og det er ingen som er perfekte. Det uperfekte sier man lite om. Din høres slett ikke verst ut.

Ts her.

Wow.. der traff du vel antagelig spikeren på hodet. Det er nok det jeg tar meg selv i å gjøre ja; legger sammen alle de gode egenskapene til flere menn og pakker det inn i en perfekt mann. 
Takk for at du serverte sannheten så fin og dandert på sølvfat til meg.😊

Anonymkode: a2996...938

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som du egentlig har en veldig fin mann og at dere har det bra sammen, men har slitt i det siste. Jeg anbefaler parterapi. Det er i vinden og kan til og med anbefales for mennesker som et forebyggende arbeid. Dere trenger vel litt gnist og jeg skjønner at du savner å le. Da kan det være fint å få en liten push. Dere bør også finne på litt ting, tenker jeg, sove ute, go-kart, kino, eller noe med futt i. Da kan det oftere oppstå lattermilde situasjoner :)

Anonymkode: f7704...61f

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

...og hvis det finnes perfekte menn er de mest sannsynlig sammen med perfekte kvinner.

Anonymkode: 5d44a...2f9

• Liker 1
Skrevet

Absolutt ingen er det de ser ut til å være. Alle har en fasade, hvem en person er avdekkes sakte men sikkert over mange år. Noen har en veldig flott fasade, andre bryr seg lite om fasaden. Det skal ikke være enkelt. Det du leser om andre på some er utstillingsvinduet. Det forteller veldig mye, dersom du leser mellom linjene.

Anonymkode: 75590...152

Skrevet

Dessuten er det ikke lett å vite hvem man er heller. Vi utvikler oss alle. Jeg er ikke i dag den jeg var for flere år siden.

Anonymkode: 75590...152

• Liker 1
Skrevet

jeg har også tendenser til å føle slik i ny og ne, tenke litt ekstra på andre menn, men tar meg raskt sammen og husker hvorfor jeg er sammen med mannen min og hvorfor jeg valgte han, han er jo perfekt for meg! og de mennene jeg fantaserer om noen ganger har garantert sine skavanker og uvaner som min mann ikke har.

Anonymkode: 9a67d...d63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...