AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Har fått inkasso på en barnehage regning fordi kommunen har sendt regningen til en veldig gammel adresse jeg bodde på for over 4 år siden. Jeg har byttet adresse på skatteetaten, posten og folkeregisteret. Jeg betalte selfølgelig regningen men synes det er rart at de ikke har riktig adresse. Noen som vet? Anonymkode: df765...7f7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 Ja det er rart. De skal jo hente adr fra folkeregisteret. Jeg hadde gitt beskjed Anonymkode: 48062...cfb 8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 Såvidt meg bekjent er det ditt eget ansvar å gi korrekt adresse til alle du får post fra når du flytter. Det er en grunn for at omadressering kun gjelder en periode, og koster penger etterhvert. Anonymkode: 3ff80...203 11
Heisann12345 Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 Enig med det ts. Så lenge du har byttet adresse i folkeregistrert, så er det kommunen sin feil. Du har ikke en konto med registrert adresse hos kommunen på samme måte som på Zalando, så da er det kommunen sin feil. Si i fra. 4
Heisann12345 Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Såvidt meg bekjent er det ditt eget ansvar å gi korrekt adresse til alle du får post fra når du flytter. Det er en grunn for at omadressering kun gjelder en periode, og koster penger etterhvert. Anonymkode: 3ff80...203 Ja, men man ringer jo ikke kommunen for å si i fra, man endrer det i folkeregistrert så offentlige etater alltid skal ha oppdatert riktig adresse 15
hjärterdam Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 Barnehage er vel og en regning man vet skal komme, så den etterlyser man jo når den ikke dukker opp 👌 8
Marcie Skrevet 7. september 2021 #7 Skrevet 7. september 2021 (endret) . Endret 2. januar av Marcie 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #9 Skrevet 7. september 2021 Min barnehage vil ha et standard skjema hvert år, hvor blant annet adresse skrives. Barnehager er forøvrig stort sett kommunale og sånn sett under offentlig forvaltning Anonymkode: d732a...2f8 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #10 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min barnehage vil ha et standard skjema hvert år, hvor blant annet adresse skrives. Barnehager er forøvrig stort sett kommunale og sånn sett under offentlig forvaltning Anonymkode: d732a...2f8 TS her. Ja, vi fikk et skriv der vi skrev navn, adresse og tlf nummer. Barnehagen er også kommunal. Anonymkode: df765...7f7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #11 Skrevet 7. september 2021 FrkSvår skrev (2 timer siden): Barnehage er vel og en regning man vet skal komme, så den etterlyser man jo når den ikke dukker opp 👌 TS her. Barnet har akkurat startet i barnehagen så vi har ventet på regningen. Så fikk jeg inkasso på digipost men ingen regning der. På inkassoen står en adresse som er 4 år gammel. (jeg har flyttet 2 ganger etter denne adressen) Anonymkode: df765...7f7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #12 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Såvidt meg bekjent er det ditt eget ansvar å gi korrekt adresse til alle du får post fra når du flytter. Det er en grunn for at omadressering kun gjelder en periode, og koster penger etterhvert. Anonymkode: 3ff80...203 TS her. Jeg har byttet adresse overalt som jeg mottar post. Derfor jeg lurer her om kommunen innhenter informasjon fra skatteetaten eller folkeregisteret. Det gir ingen mening at jeg må ringe in dit å gi beskjed at jeg er flyttet når slik står offentlig i folkeregisteret. Barnehagen er også kommunal og jeg fikk et skriv med der jeg skrev adressen som vi bor på i dag. Anonymkode: df765...7f7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #13 Skrevet 7. september 2021 nå går de fleste over til digitale utsendinger, dvs digipost. åpner du brev der så sikrer du deg dette. i mange saksbehandlingsprogram (bla visma) så henter man inn fra folkeregisteret ved registrering, men deretter må man gå inn på den enkelte manuelt og endre. disse programmene sender til digipost. Anonymkode: 2b146...e0c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #14 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): nå går de fleste over til digitale utsendinger, dvs digipost. åpner du brev der så sikrer du deg dette. i mange saksbehandlingsprogram (bla visma) så henter man inn fra folkeregisteret ved registrering, men deretter må man gå inn på den enkelte manuelt og endre. disse programmene sender til digipost. Anonymkode: 2b146...e0c Det var på digipost jeg fikk inkasso. Men ingen vanlig barnehageregning. Anonymkode: df765...7f7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #15 Skrevet 7. september 2021 Lucille skrev (2 timer siden): hvorfor mener du at kommunen skal hente opplysninger fra folkeregisteret? er det ikke den enkeltes ansvar å omregistrere posten sin? Det sitter ingen i det offentlige å henter ut adresser fra folkeregisteret manuelt, det skal hentes ut/ oppdateres automatisk. Hun har gjort alt hun skulle i forhold til endring av adr. Anonymkode: 48062...cfb 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #16 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): TS her. Barnet har akkurat startet i barnehagen så vi har ventet på regningen. Så fikk jeg inkasso på digipost men ingen regning der. På inkassoen står en adresse som er 4 år gammel. (jeg har flyttet 2 ganger etter denne adressen) Anonymkode: df765...7f7 Da må du jo klage. Anonymkode: 48062...cfb
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #17 Skrevet 7. september 2021 Dette er jo enkelt å klage på til kommunen/inkassobyrået når kommunen har brukt feil adresse. Anonymkode: 02659...48b
Gjest WhisperingWind Skrevet 7. september 2021 #18 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har fått inkasso på en barnehage regning fordi kommunen har sendt regningen til en veldig gammel adresse jeg bodde på for over 4 år siden. Jeg har byttet adresse på skatteetaten, posten og folkeregisteret. Jeg betalte selfølgelig regningen men synes det er rart at de ikke har riktig adresse. Noen som vet? Anonymkode: df765...7f7 Dette skjedde med én regning?
Strange Doll Skrevet 7. september 2021 #19 Skrevet 7. september 2021 Det er ditt ansvar at korrekt adresse ligger inne hos de som skal sende deg post.
Strange Doll Skrevet 7. september 2021 #20 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det sitter ingen i det offentlige å henter ut adresser fra folkeregisteret manuelt, det skal hentes ut/ oppdateres automatisk. Hun har gjort alt hun skulle i forhold til endring av adr. Anonymkode: 48062...cfb Det er ikke alle som gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå