AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Lurer litt på hvordan dere tenker?😅 Når barna ikke får lov til det mesteparten av de andre i samme alder får lov til, min datter har en venninnegjeng hvor de er ganske mange. Men her er det ei som aldri får lov til noe. Det er nesten alltid begrensninger pga denne jenta. Har de avtalt å finne på noe å legger en plan og alt er klart, kan det bli lagt lokk på i siste liten da «Susanne» ikke får lov. Mange av jentene blir oppgitt å bare gir f.. å drar likevel rett å slett mens min datter er en av de som får dårlig samvittighet å ender ofte med å måtte ta seg av denne jenta. Har vært mye krangler mellom jentene hvem som skal føye seg etter «Susanne» idag, og min datter ga uttrykk for at dette bare orker hun ikke lengre. Jeg sa jeg kunne snakke med moren at ting blir vanskelig avogtil, men i ogmed at de er ungdommer er ikke dette aktuelt for henne selvfølgelig, og jeg kan jo heller ikke krisitere morens valg av oppdragelse. Datteren min føler seg veldig dratt mellom hennes strenge regler, selve jenta som de alle liker å være med, og de andre, pluss alt drama dette medfører. Dette gjelder alt fra innetider, til hvor det er lov å dra, hva de kan gjøre, sminkebruk (litt mascara er helt uhørt), har også sett at det gjelder mat og type usunne matvarer er strengt forbudt. Kunne gitt så innmari mange eksempler på situasjoner som ender opp som slitsomme for de andre jentene pga en veldig streng mamma. Men lar vær i redsel om å bli «gjenkjent». Jeg vil jo egentlig litt inn i hodet på denne moren Men syns det er vanskelig når hun åpenbart ikke syns min måte å lage regler for mitt barn er noe bra. Jeg har noenlunde de samme reglene som de andre har. Sier såklart nei til tider og noenganger må man ta upopulære avgjørelser.. men hva tenker dere, dere som vet dere er de strengere foreldrene.. det ender jo ofte med at barna bare sniker mer og må lyve for å få gjøre det de andre gjør. Syns det er så kjedelig for denne jenta å føle at hun gjør noe galt når de bare gjør normale ting som ikke er noe å ha så mye grenser på, ikke minst at man er grunnen til at det oppstår krangler og diskusjoner.. Forstår hvis det er mye dårlig der ute å man må ta valg for barna på enhver ting, men her gjør alle lekser, spiller håndball flere dager i uken, dette er kjekke greie jenter. Noen som kan svare meg på motivasjonen for å ha så mye regler, og hva skal det hjelpe for ? Ps: dette er ikke ment som en krangletråd som skal skape dårlig stemning, jeg vil bare opplyses💛 Anonymkode: 68c2c...727
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå