Gå til innhold

Tror dere tilogmed boligprisene kan synke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere boligprisene tilogmed kan synke litt i de populære områdene? 

Anonymkode: 5bd2c...352

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke at de senkes, men at de kan flate ut mer i takt med rentehevelser. 

Anonymkode: 58f8d...4dc

• Liker 2
Skrevet

Der det er populært vil ikke boligpriser synke. 

Boligmangel gjør at prisene i også holder seg høy i andre områder.

Anonymkode: 7171e...aae

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig kan boligprisene falle. Å tro noe annet er i beste fall ekstremt naivt. Boligmarkedet er ikke en magisk investering med positiv forventet realavkastning med utfallsrom nesten utelukkende på oppsiden. For å opprettholde dagens priser, kreves det dagens renter, fortsatt høye oljeinntekter og like bra arbeidsmarked. For å fortsette prisstigning i samme takt, må disse fortsette å overraske positivt (altså lavere renter enn i dag, mer olje og bedre arbeidsmarked). Min mening er at risikoen er langt høyere på nedsiden. 

785a330e-89f3-421a-959b-7c01d72c79f3?fit=crop&h=222&w=424&s=9566c694e18162ce36bcbc883fc8a3fc6d9fbe61

Anonymkode: cb500...a2f

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Selvfølgelig kan boligprisene falle. Å tro noe annet er i beste fall ekstremt naivt. Boligmarkedet er ikke en magisk investering med positiv forventet realavkastning med utfallsrom nesten utelukkende på oppsiden. For å opprettholde dagens priser, kreves det dagens renter, fortsatt høye oljeinntekter og like bra arbeidsmarked. For å fortsette prisstigning i samme takt, må disse fortsette å overraske positivt (altså lavere renter enn i dag, mer olje og bedre arbeidsmarked). Min mening er at risikoen er langt høyere på nedsiden. 

785a330e-89f3-421a-959b-7c01d72c79f3?fit=crop&h=222&w=424&s=9566c694e18162ce36bcbc883fc8a3fc6d9fbe61

Link til side med graf?

Anonymkode: 58f8d...4dc

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva viser grafen og hvor kommer den fra? For alt jeg vet kan det være gulrøtter spist per capita.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Hanna! said:

Hva viser grafen og hvor kommer den fra? For alt jeg vet kan det være gulrøtter spist per capita.

Stort sett alle slike grafer er indekserte med 10 eller 100 som startpunkt. Det viser inflasjonsjusterte boligpriser. Tekst over/under bildet med referanse kom ikke med når jeg kopierte.

https://www.frbsf.org/economic-research/publications/economic-letter/2012/june/housing-bubbles-homeownership-returns/

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...