Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

…hvis man tar det en gang i uken? Eller en gang i mnd? Tok mye i ung alder, men nå har jeg ikke tatt på noen år.

Anonymkode: 245d7...714

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Ikke bare eldes huden betraktelig, solarium øker også kreftfaren. Jo yngre du er når du begynner, jo større er sjansen for hudkreft.

• Liker 2
Skrevet

ekstremt kreftfremkallende

jo yngere man er jo farligere er det.. foreslår å bruke solen ute. er ikke nødvendig å sole seg for mye, leder til en falsk følelse av attraktivitet

• Liker 1
Skrevet

Ikke spesielt farlig om du ikke overdriver. 

Anonymkode: c2e61...4a9

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Norges fremste strålings-fysiker anbefaler solarium to ganger per uke i vinterhalvåret i Norge.

https://forskning.no/vitaminer-kreft-forebyggende-helse/sol-motvirker-kreft/981760

Anonymkode: 154cf...14b

Den artikkelen er fra 2008, man vet ganske mye mer om sola nå enn for tretten år siden (bla om de ulike dybdene og spesielt om UVA). Hadde vært interessant om han fortsatt står ved den meningen.

Vi vet at UV stråling er farlig, nå vet vi enda mer om hvor farlig. Vi bør ta D-vitamin ved mangel og være ute når vi har mulighet til det (med solkrem om situasjonen og UV tilsier det).

Anonymkode: 4e6d0...011

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Den artikkelen er fra 2008, man vet ganske mye mer om sola nå enn for tretten år siden (bla om de ulike dybdene og spesielt om UVA). Hadde vært interessant om han fortsatt står ved den meningen.

Vi vet at UV stråling er farlig, nå vet vi enda mer om hvor farlig. Vi bør ta D-vitamin ved mangel og være ute når vi har mulighet til det (med solkrem om situasjonen og UV tilsier det).

Anonymkode: 4e6d0...011

Han står for dette fortsatt, siden strålingsfysikken ikke har forandret seg siden 2008. Dette vet jeg fordi jeg kjenner han personlig, og selv er fysiker (men annet fagfelt).

Anonymkode: 154cf...14b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...