AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Jeg skriver egentlig bare her fordi jeg vet ikke hvem jeg kan snakke med dette om, men jeg vet fra før at det kan hjelpe å bare prate om det når dritt skjer. jeg jobber i butikk og har jobbet nå i 1 år i butikken. Jeg føler endelig at jeg gleder meg til å dra på jobb hver dag og sjefen min er veldig fornøyd med meg. I dag fikk jeg en telefon om at jeg hadde glemt å lukke gitteret på butikken før jeg stengte i går. (Vi har to gitter, et stort et på den ene siden og et til hvor jeg går ut) jeg hadde klart å glemme å stenge det store gitteret før jeg dro og det er veldig alvorlig fordi hvem som helst kunne bare gått inn. Heldigvis ble ingenting stjålet. MEN jeg fikk nå vite at jeg gjorde samme feilen forrige uke også. Så nå sier sjefen min at hovedkontoret kommer til å gi meg en advarsel og spørre om meg jeg ruser meg på jobb eller om det er noe annet galt. Jeg sitter på bakrommet nå og holder så hardt igjen tårene fordi jeg er så flau over at det går Ann å glemme å stenge gitter to ganger på rad og jeg har ingen logisk forklaring på hvorfor jeg kan ha glemt det. Føler jeg skuffa sjefen min skikkelig også. Anonymkode: c5128...210
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 Skjønner at dette er vanskelig, men alle gjør feil. Forsøk å fokuser framover - nå husker du sikkert dette for all framtid! Har du lett for å glemme ting, hjelper det å lage lister el.l? Anonymkode: 4f484...d46 8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 Det har veldig mange andre glemt før deg TS. Ikke morsomt, sånt skjer 🙂 MEN... Sjefen skulle informert deg at du glemte første gangen. Ikke bare slengt det ut av det blå. Da er det ord mot ord. At han spør om du ruser deg eller annet feiler deg er også helt feil. Dette blir for dømmende og for meg virker det som at sjefen vil få deg til å slutte. Kontakt tillitsvalgt eller verneombudet og spør de om råd videre. Anonymkode: 21b55...427 28
Mona123 Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 Hallo det har heldigvis ikke skjedd noe. Tenk heller slike, det er bra de sa ifra så du er oppmerksom på det fremover.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 Jeg er egentlig ikke så glemsk av meg men jeg tenker jeg skal lage en mer strukturert rutine på alt jeg gjør før jeg drar fra jobb på kveldene Anonymkode: c5128...210
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 Si det som du sier nå, at du føler deg skuffa og lei deg. Du sier at du fortjener advarselen, for at det er mulig å ha klart å glemme det. Du ruser deg selvfølgelig ikke, og håper det aldri gjentar seg. Du setter på varsel på mobilen 23.05 for å huske gitteret fremover Anonymkode: 9fa6f...ffd 3
Tradegy Skrevet 7. september 2021 #7 Skrevet 7. september 2021 (endret) Skjønner at dette er ubehagelig. Det kunne gått veldig galt, men det gjorde det altså ikke 🙂. Lag deg en liste som du alltid har med deg og følg den slavisk. Om dette ikke hjelper, så erkjenner du (ovenfor deg selv), at du (kanskje) ikke er egnet til sånn type ansvar. Da finnes det andre jobber Å grave seg ned, hjelper ingenting. Bare sørg for at det ikke skjer igjen Endret 7. september 2021 av Tradegy 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #8 Skrevet 7. september 2021 Skriv huskeliste som du går gjennom før du låser døra og drar for dagen, da skjer ikke dette igjen 👍🏻 Anonymkode: a480f...65d 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #9 Skrevet 7. september 2021 Synes det er rart at ingen sa det til deg den første gangen du glemte det, så du ble bevisst på det da. Om det var såpass alvorlig burde sjefen absolutt tatt det opp med deg da slik at du slapp å gjøre samme feil en gang til. Men du, dette går fint. Det er bare en advarsel, og det vil bli glemt så lenge du fortsetter å gjøre en god jobb. Når du prater med hovedkontoret, vær ærlig og si at du rett og slemt glemte det, men at du tar saken alvorlig og nå som du har blitt gjort bevisst på det, så har du skrevet ned en sjekkliste du tenker å bruke hver gang før du går hjem. Det går bra det her 🙂 Det føles nok veldig tungt akkurat nå, men det vil gå over. Ingen skade skjedd! Anonymkode: d788f...76a 9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #10 Skrevet 7. september 2021 Man kan glemme de utroligste ting dersom man er distrahert/stresset. Lag deg en sjekkliste over de viktigste rutinene ved stenging, og ALLTID se om du har gjort disse tingene før du drar fra jobb. Anonymkode: dce24...44e 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #11 Skrevet 7. september 2021 Du kommer jo mest sannsynlig ikke til å glemme dette igjen. Men kanskje det kan hjelpe å skrive en liten sjekkliste på det du må huske før du drar. Anonymkode: 32a56...bf9 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #12 Skrevet 7. september 2021 Alle gjør feil, TS. Ikke vær lei deg for det. Men nå kommer du helt sikkert ikke glemme det igjen. Vi lærer som oftest av våre feil. Anonymkode: a4668...ae3 1
Majer Skrevet 7. september 2021 #13 Skrevet 7. september 2021 (endret) De burde sagt fra til deg forrige gang for da hadde du unngått å gjøre feilen nå. Ville egentlig sett på det som en feil. Du visste ikke om det da. Teit feil, men ingenting skjedde. Vær heller glad for det. Du kommer ikke til å gjøre samme feil igjen🤗 Kan jeg spørre deg om du har konsentrasjonsvansker? Har møtt så mange med ADD som gjør den type åpenbare feil selv om de er smarte og flinke ellers. Trenger selvfølgelig ikke være det. Hvem mister ikke litt fokus når vakta er over? Endret 7. september 2021 av Majer 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #14 Skrevet 7. september 2021 Skjønner hvordan du føler deg. Forsov meg til å åpne butikken to lørdager på 1 mnd, og vi er bare en person som åpner. Det føltes helt jævlig. Heldigvis tok sjefen min det veldig fint, hun ble ikke sur eller sint, men det føltes fortsatt som at jeg hadde skuffa henne skikkelig. Det gikk heldigvis over, men gikk til innkjøp av en heftig alarmklokke og forsov meg aldri igjen. Kanskje du kan sette på en alarm på telefonen til når du stenger hvor du skriver "husk gitteret". Eventuelt en lapp på bakrommet med den teksten? Så slipper du hvertfall å glemme det igjen. Anonymkode: fb9ee...b78 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #15 Skrevet 7. september 2021 Jeg fikk MASSE kjeft over SMS (ja, i caps lock) en gang jeg glemte å skru på alarmen på jobb etter å ha vært innom på fritiden for å gjøre noe. Jeg forstår veldig godt at jeg fikk denne meldinga, og jeg følte meg som verdens verste person veldig lenge. Ikke greide jeg å holde tilbake tårene når den meldinga kom heller, til tross for at vi var ute blant folk. Men shit happens. Jeg har fortsatt jobben min, husker å slå på alarmen når jeg forlater og alt er egentlig bare fint og flott. Dette glemmes med tiden, TS. ☺️ Anonymkode: 661b0...3db 2
Magika_fra_Fyll Skrevet 7. september 2021 #16 Skrevet 7. september 2021 Vi har alle gjort feil, prøv å ikke ta det så tungt. Nå er du i alle fall obs på det og kommer sikkert ikke til å glemme det i fremtiden
Loff77 Skrevet 7. september 2021 #17 Skrevet 7. september 2021 Legg inn alarm på tlf med påminnelse om låsing
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #18 Skrevet 7. september 2021 Gleder deg til å gå på jobb?! F.. heller sjefen din bør gi deg lønnspålegg og forfremmelse! Anonymkode: 85128...1bf 1
Egenskap Skrevet 7. september 2021 #19 Skrevet 7. september 2021 Lag notis til deg som du må huske før stenge tid, som vil påminne deg at du må huske å lukke begge gitterene. Eller sett alarm på. Når stengetid er, så får du beskjed fra mobil og alarmen som en påminnelse.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #20 Skrevet 7. september 2021 Ja, støtter det de andre sier, lag deg en alarm og sjekk en ekstra gang når du stenger. Ta bilde av utgangen så ingen kan påstå at du glemte det! Vet aldri hva folk får for seg å lyve om… plutselig så blir du beskyldt for å glemme det når du egentlig har husket det. (Finnes psykopater over alt) Anonymkode: c08b6...901 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå