Gå til innhold

Hvor mange menn som blir konfrontert med sin utroskap, forlater forholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hva som skjer etter at den utroe mannen har blitt avslørt, og hvor vanlig det er at han gjør det slutt?

Kanskje noen med erfaring kan svare meg?

Spør for en venn..🤔

Anonymkode: 314d7...8b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svarer for en venn 🤥...

En utro mann vil vel sjelden forlate damen bare fordi han ble avslørt. Han vil love bote og bedring og enten klare det eller falle tilbake til gamle synder.

Det er vel vanligere at damen går når slikt oppdages.

Anonymkode: 0b0ed...fb1

• Liker 23
Skrevet

Hvis han er utro fordi han egentlig vil ut av forholdet og/eller har følelser for den han er utro med så bruker han det som påskudd til å gå. Mange som gjør det; mange som håper å få bli i forholdet. Vet ikke om det finnes noe statistikk på dette, men jeg kjenner til flere menn som, i stedet for å ta samtalen om å gjøre det slutt, bruker utroskap som en vei ut - da gjør hun det slutt.

Anonymkode: 01c97...e89

• Liker 6
Skrevet

Det er jo ikke han som bør forlate forholdet, men "vennen" din. Og hvis det står så dårlig til med "vennen" din at hun ikke tør å ta steget å gjøre det slutt pga utroskapet, hvor hun går rundt å håper på at han skal gjøre det slutt slik at hun kommer seg ut, da står det altså dårlig stilt med vennen din.

Kvinn dere opp! 

Anonymkode: 184e0...b3d

• Liker 2
Skrevet

Hører om flere som blir. Det handler om at det er trygt og godt og de ønsker å ivareta/la barna få slippe evt skilsmisse og delt bosted. Men tror ikke det er en fasit på dette. Vennen din må nesten sette noen grenser. Forholdet avsluttes til han har gått fra kona si..

• Liker 3
Skrevet

Aner ikke statistikk på det, men min x tryglet om en ny sjanse da jeg tok han i utroskap. 

Jeg tok han tilbake etter mye om og men, men 3 år senere tok forholdet slutt. Klarte aldri å slå meg til ro med det han hadde gjort, så jeg gikk fra han. 

Anonymkode: 50539...651

• Liker 15
Skrevet

Det spørs jo på hvordan forholdet deres er, og hvordan forhold til affærepartner er.

Utroskap kan jo være et symptom på at han vil ut, og noen ganger blir man jo også forelsket i affærepartner, og tenker på å gå til denne men har ikke hatt baller nok til å forlate kone enda. Om utroskapen kommer ut da, så kan han pakke sekken og gå, da kom liksom det endelige bruddet. 

Og noen ganger kan det være en wake up call og han innser han heller vil være hos kona. Selv når han har hatt en langvarig affære og kanskje til og med bedyret sin kjærlighet til en annen. 

Om han aldri har hatt en tanke eller plan om å forlate kona, så vil han jo trygle og be om å få bli!

Anonymkode: 394d6...f88

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare lurer på hva som skjer etter at den utroe mannen har blitt avslørt, og hvor vanlig det er at han gjør det slutt?

Spør for en venn..🤔

Han løper som en feig jævel ut av huset, mens hans helt nye eks ber han dra til helvete og bli der 🤣 Hun gjør det slutt, der og da.

Anonymkode: c35bc...a01

• Liker 2
Skrevet

Spør for en venn..🤔

De som opplever at kona ikke har selvrespekt nok til å gjøre det slutt, gjør det som regel slutt selv.

Med mindre de i stedet benytter sjansen til å fortsette med utroskapen og den kona som tilber de. 

Anonymkode: 6f1fb...cf6

• Liker 2
Skrevet

Svarer for en venn 🤥...

En utro mann vil vel sjelden forlate damen bare fordi han ble avslørt. Han vil love bote og bedring og enten klare det eller falle tilbake til gamle synder.

Det er vel vanligere at damen går når slikt oppdages.

Anonymkode: 0b0ed...fb1

Svarer for naboen som er en venn.

Det kan også forekomme at mannen  ønsker å bli fersket for sin utroskap slik at kvinnen gjør det slutt med han. 

Anonymkode: 2accb...e0a

• Liker 8
Skrevet

Har en venn som var utro mot kona. Han har betrodd seg mye til meg om dette. Han ble avslørt, fortsatte så å treffe hun andre for sex, kona avslørte det igjen. Det var på moppen til å ryke, men han tryglet og ba, han var helt fra seg. Han er livredd for å bli alene, han er redd for å bryte opp ett langt liv han er vant til, selge hus, hytte.. men han er ikke lykkelig og hadde kjærlighetssorg i over ett år. Det skurer og går hos de. Kona har tilgitt han, og de lever tilsynelatende fint, men til meg lever han kun med henne av praktiske årsaker og, at han, tross alt, er glad i henne etter flere tiår sammen.

Så mitt svar på spørsmålet; Utro menn, blir etter de blir avslørt fordi de er for feige til å bryte ut, når man i tillegg har en kone som tilgir, så er det sikkert like greit å bli. Og med stooor sannsynlighet, begår den utro, utroskap igjen, når støvet har lagt seg. Sånn kan man holde på i 10, 20, 30 år, til forholdet tar slutt av naturlige årsaker. Lykke!

Anonymkode: e89df...3a5

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spør for en venn..🤔

er det ikke da mer vanlig at det er den bedratte som gjør det slutt da?

• Liker 2
Skrevet
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

er det ikke da mer vanlig at det er den bedratte som gjør det slutt da?

Nei, svært mange damer  godtar utroskap fra sin mann og tilgir gang på gang. Du ville blitt overrasket over hvor vanlig det er. Vet ikke hva det skyldes, redd for å være alene, dårlig selvbilde, avhengighet av en annen.. uansett, så er det jo ikke bra. Utro en gang, kunne kaaaanskje tilgitt om det var ett engangstilfelle, utro gjentatte ganger? Nei, vet du hva. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Nei, svært mange damer  godtar utroskap fra sin mann og tilgir gang på gang. Du ville blitt overrasket over hvor vanlig det er. Vet ikke hva det skyldes, redd for å være alene, dårlig selvbilde, avhengighet av en annen.. uansett, så er det jo ikke bra. 

Nettopp.

Og det er jo denne innstillingen som typisk gjør at mannen er utro i første omgang.

Hun behandler seg selv som en dørmatte, og da behandler jaggu meg alle andre henne som en dørmatte også. 

• Liker 6
Skrevet

Min mann trygla om tilgivelse. D

Anonymkode: c9424...1e0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spør for en venn..🤔

Eksen forlot forholdet etter han fortalte om utroskap I fylla. Han forlot meg for å være alene og syns det var så vanskelig for han med dette første barnet vi ventet. Han angret seg noen måneder senere og vi prøvde igjen, men dumpet meg på nytt 6 mnd etter det igjen. Han angrer igjen, men jeg trives bedre alene. 

Skal sies at han var pådriveren for å få et barn og hadde ønsket seg barn lenge. Så det var spesielt med denne angsten som brått dukket opp. Hadde merket i flere mnd at han trakk seg unna, men lot han få litt ro rundt seg da jeg trodde det handlet om noe annet enn oss. 

Anonymkode: 4b23f...034

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Skal sies at han var pådriveren for å få et barn og hadde ønsket seg barn lenge. Så det var spesielt med denne angsten som brått dukket opp. Hadde merket i flere mnd at han trakk seg unna, men lot han få litt ro rundt seg da jeg trodde det handlet om noe annet enn oss. 

Anonymkode: 4b23f...034

Det er jo en klassiker. Skal man ha barn så må det være fordi en selv vil det. Lar man seg pushe så er det bare et tidsspørsmål før den andre har funnet noe nytt å leke med.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nettopp.

Og det er jo denne innstillingen som typisk gjør at mannen er utro i første omgang.

Hun behandler seg selv som en dørmatte, og da behandler jaggu meg alle andre henne som en dørmatte også. 

Husker min venn sa da jeg spurte «hva om din kone finner ut?» da smilte han og sa «hun blir nok rimelig forbannet, men jeg er ganske sikker på at hun tilgir meg» Og det gjorde hun altså, to ganger... får håpe for hennes del at hun ikke tar han i det fler ganger, men har mine bange anelser...

• Liker 6
Skrevet

Samtlige menn jeg ver om at ble tatt i utroskap tryglet kona om tilgivelse. Halvparten omtrent fikk den, og fortsatte samlivet. 

Kvinner som ble tatt for utroskap var egentlig ferdige med forholdet, og litt lettet over å bli avslørt. Fikk fortgang i brudd. 

Kan være tilfeldig. 

Anonymkode: 04560...987

• Liker 6
Skrevet

Svarer for vennen til naboen til søstera mi som også er en venn. 

De jeg kjenner har ikke forlatt kona. De sier jo til henne at det «ikke betydde noe», og kona, som tydeligvis ikke har noe selvrespekt, «kjøper» det og fortsetter med denne mannen. Ting roer seg ned og han finner en ny elskerinne. 

Anonymkode: e6a7e...781

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...