Gå til innhold

Har du slitt med å få orgasme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du slitt med å få orgasme? Hva gjorde du for å oppnå førstegang? Sikkert mange der ute som ikke aner hvordan man skal gå fram eller gjøre for å få en. Inkludert meg selv for 2 mnd siden! 

Jeg er ikke en veldig seksuell jente som hverken har syntes det har vært særlig nytelse å ta på meg selv når jeg har vært alene, jeg har prøvd, men aldri syntes det har vært godt..

Jeg har vært på en «topp» mange ganger med partnere, men det har liksom blitt med det - tenkt ok, kanskje det er orgasme da? Eller kanskje jeg ikke kan oppnå det. Jeg var på en fest for to mnd siden hvor noen diskuterte sexliv generelt og det å ha nytelse med partner og alene, der nevnte de at en burde være veldig deltakende for å oppnå er orgasme, det er forskjellige stillinger som vil utløse orgasme lettere enn andre for de fleste. Hun ene nevnte at hun sto på tå i dusjen og når hun kjente beina ga etter stramte hun hele kroppen - tenkte dette må jeg prøve med dusjstrålen (har prøvd sittende før, men uten at jeg syntes det var noe nytelse) og jeg kom 3 ganger på sikkert 5 minutt - FOR en befrielse, nå gleder jeg meg hver gang jeg har lyst å kan dusje å kose meg🙊 tips!

vær så snill å vær grei med kommentarer :)

Anonymkode: e6e32...edc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes ingen oppskrift som funker for alle, så her gjelder det rett og slett å prøve seg fram. Først av alt så er det jo viktig å nevne at ikke mange kvinner kommer av kun penetrering, men man trenger gjerne også at klitoris blir stimulert. Dette kan gjøres med fingre eller med et leketøy (både luftrykk som Womanizer eller en liten vibrator). Mange kvinner synes det er vanskelig å få orgasme sammen med en partner, det er ikke uvanlig i det hele tatt. Kanskje er det også fordi at få mennesker er like avslappet med noen andre som man er når man er helt alene. For meg gjelder dette selv om jeg er kjempetrygg med min partner, det tar kanskje en halvtime for meg å komme med partner, men to minutter å komme selv. Tror mye av det er psykisk. 
Men noe som generelt kan hjelpe er egentlig det å prøve å gi litt slipp på det sterke ønsket om at man virkelig virkelig vil få orgasme, for da kan fokuset på det å ville komme ta over alt slik at du nesten glemmer å nyte. Tenk heller på at det skal føles deilig hele tiden, pust godt og vær der i øyeblikket. Blir det orgasme er det herlig, blir det ikke så hadde du sikkert en deilig stund likevel! En til ting å tenke på (typisk som kvinne) er at mange kvinner ofte tenker mer på hvordan man ser ut og høres ut i senga enn på hvor godt det føles. Man velger å være i en posisjon som på en måte "ser" sexy ut for partner, selv om det kanskje føles bedre å være i en litt annen posisjon hvis du skjønner. At man er litt "posør" i senga, som Iselin Guttormsen sier. 

Men alt i alt er vel konklusjonen: prøv deg fram, gi det tid og husk at sex handler om mer enn bare å få orgasme. Og ikke vær redd for å fortelle partneren din hva du liker :) Og tips! Ikke fake en orgasme, da oppmuntrer du bare partneren til å fortsette med det som egentlig ikke funker for deg.

Anonymkode: 2090c...306

• Liker 3
Skrevet

(Tror jeg kunne skrevet akkurat det samme som AB over her! Støttet.) 

Jeg brukte 4.5 år før jeg fikk orgasme første gang. Og enda lengre før jeg fikk min første vaginalt. Så, ja, vi er flere. 

For meg er det viktig å senke skuldrene og nyte. Fokuset mitt må ikke være på å komme - da glipper orgasmen unna som et såpestykke jeg holder for hardt rundt. Det er også viktig for meg med et passe langt forspill og at alt er greit mellom mannen min og meg. Er det noe som er lit anstrengt, sliter jeg. Og jeg må fange tankene mine slik at de ikke fyker i alle retninger. Noen ganger hjelper det også at jeg spenner pc-musklene mine. Jeg er en kontrollfreak til vanlig, men for å få orgasme, må jeg gi slipp. Derfor liker jeg at mannen min tar litt kontroll slik at jeg lettere kan «overgi meg». I starten var det vanskelig for meg å få orgasme, men det meste blir lettere med trening. 🤗

Da vi trente på å gi meg vaginal orgasme, samlet jeg en haug tips. Vi tok utgangspunkt i tipsene jeg hadde funnet, men måtte tilpasse dem slik at de passet til oss. Og det tror jeg egentlig alle må.

Egentlig liker jeg at vi får det gradvis bedre i senga. Jeg skulle gjerne fått orgasme litt enklere i starten, men orgasmene har jo gradvis blitt mer og mer intense. Jeg tror jeg ville blitt vettskremt hvis jeg fikk dagens orgasmer som ung. Derfor tror jeg det er viktigere å nyte det man har, enn å jage etter noe mer. 💜

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...