AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Er det noen her som har opplevd sent påvist svangerskap? Fra uke 15 osv. Hvordan oppdaget dere det? Hadde dere blødninger dere trodde var mensen? Fikk dere positiv test sent? Del gjerne erfaringer! Anonymkode: 11d64...d0c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 Har en kollega hvor dette skjedde i år. Hun begynte å fatte mistanker i uke 18. Hadde tatt ut spiralen rett før hun ble gravid, typ 2-4 uker. Fikk derfor ikke tilbake mens, men hvor lege sa at dette var normalt og kunne ta tid. Anonymkode: ecb41...761
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har en kollega hvor dette skjedde i år. Hun begynte å fatte mistanker i uke 18. Hadde tatt ut spiralen rett før hun ble gravid, typ 2-4 uker. Fikk derfor ikke tilbake mens, men hvor lege sa at dette var normalt og kunne ta tid. Anonymkode: ecb41...761 Vet du om lege måtte påvise det eller fant hun det ut med test? Ble hun stresset?😅 Anonymkode: 11d64...d0c
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 Jeg fant det ut i uke 14 her. Samme som over, tok ut spiral og ble gravid omtrent samme dag. Hadde små blødninger regelmessig og trodde det bare var rar mens pga spiraluttak. Oppdaget det da jeg var kvalm og dårlig lenge uten å bli bedre så tok en test som var positiv. Fikk henvisning til ultralyd og oppdaget da jeg var 14 uker på vei. Fikk sjokk… 24 uker nå og fremdeles litt vanskelig å ta inn over seg. Men er gift og har to barn fra før, og annet enn at vi følte oss ferdig med baby var det ikke noe som var helt krise, så var ikke aktuelt med abort. Anonymkode: 6bf6b...618 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fant det ut i uke 14 her. Samme som over, tok ut spiral og ble gravid omtrent samme dag. Hadde små blødninger regelmessig og trodde det bare var rar mens pga spiraluttak. Oppdaget det da jeg var kvalm og dårlig lenge uten å bli bedre så tok en test som var positiv. Fikk henvisning til ultralyd og oppdaget da jeg var 14 uker på vei. Fikk sjokk… 24 uker nå og fremdeles litt vanskelig å ta inn over seg. Men er gift og har to barn fra før, og annet enn at vi følte oss ferdig med baby var det ikke noe som var helt krise, så var ikke aktuelt med abort. Anonymkode: 6bf6b...618 ❤😊 Anonymkode: 11d64...d0c
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #6 Skrevet 8. september 2021 Har ei venninne som oppdaget det da det var 8 uker igjen av svangerskapet. Med både PCOS og endometriose, og null symptomer, ante hun ingenting før hun dro til legen og var litt sliten. Var ikke sammen med barnefar, men han tok det heldigvis fint 😅 Anonymkode: 30f9d...f63 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #7 Skrevet 8. september 2021 Jeg fant ut at jeg var gravid ca i uke 20. Jeg hadde ingen blødninger, men da jeg året før var hos gynekolog pga flere mnd uten mensen, og da fikk påvist pcos, så tenkte jeg at det bare var det samme. Grunnen til at jeg fant det ut, var at det begynte å komme noe væske ut av brystene mine, noe jeg syntes var veldig merkelig! Ellers hadde jeg et kjempelett svangerskap, der jeg ikke var kvalm en dag eller hadde noen andre plager. Det var heller ikke mulig å se på meg at jeg var gravid på det tidspunktet. Anonymkode: dfc53...753
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #8 Skrevet 8. september 2021 Har ikke opplevd det selv. Men fellestrekk i historiene jeg har hørt gjennom vennekrets osv. er gjerne 1) uregelmessig eller ingen mens (f.eks på grunn av prevensjon eller PCOS), så man reagerer ikke på manglende blødninger, 2) ingen grunn til å mistenke graviditet (igjen på grunn av prevensjon, eller at man har fått høre at man ikke kan få barn i det hele tatt), og 3) lett svangerskap uten typiske "gravidplager" i første trimester. Anonymkode: 025c6...45d 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #9 Skrevet 8. september 2021 AnonymBruker skrev (På 7.9.2021 den 15.43): Vet du om lege måtte påvise det eller fant hun det ut med test? Ble hun stresset?😅 Anonymkode: 11d64...d0c Hun begynte å mistenke det, og tok en test. Hadde lagt på seg, men tenkte det ikke var derfor. Var også mye trøtt, men hadde ett barn som sov dårlig, så tenkte det var pga hn. Tror hun ble litt stressa, men hadde fjernet spiralen fordi de skulle ha ett barn. Bare ikke forberedt på at det skulle gå så raskt Anonymkode: ecb41...761
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #10 Skrevet 9. september 2021 Venninnen min oppdaget ikke svangerskapet før hun var 7 mnd på vei. Det var totalt sjokk. Hun var også bare 18 år. Men hadde hatt "mensen" i løpet av denne tiden, og økt i vekt slik som alle oss andre denne perioden i livet (akkurat begynt på universitetet, mye festing m.m). I tillegg endte hun med å føde 4 uker før termin, så hun fikk bare vært opplyst gravid i èn måned. Fikk heldigvis mye hjelp av familie som skaffet babyutstyr o.l, og alt gikk heldigvis bra med babyen (mtp. hennes noe usunne livsstil siste halvår). Anonymkode: 67cac...96f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #11 Skrevet 9. september 2021 Naboen var i slutten av 40-årene da hun trodde hun hadde kommet i overgangsalderen siden mensen forsvant. Oppdaget at hun var gravid da hun var nesten 5 mnd på vei. Anonymkode: 60041...a21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå