Gå til innhold

Misunnelig på en fra grunnskolen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 27 år snart, gikk en klasse under mitt kull fordi jeg flyttet mye som barn og ikke er kjappest i hue. Jeg har adhd, spinkel kroppsbygning og en apekuk. Jeg har ønsket meg dame siden jeg var 14, men aldri fikset det, eier ingen bolig, ingen jobb, bare et år fullført av min utdanning. Men det er spesielt en ting som plager meg. Han er 26 nå, vi gikk i klasse sammen og likte aldri hverandre. Jeg var hakket mere populær enn ham og jeg mobbet ham egentlig ikke, men han ble litt mobbet, men var langt i fra den populæreste gutten selv. Men han var kjempesmart, og ser over snittet bra ut. Han dro nylig i land en flott og høy & populær universitetsjente med bra personlighet (virker det som). Han har selv god jobb, egen leilighet, tesla, penger og topp notch mastergrad fra universitetet som han ble ferdig med uten forsinkelser. Han har klart seg så bra, jeg føler meg så svak, fordi jeg ikke får til liknende selv, han var så håpløs sosialt på skolen, og nå har han en flott kjæreste, han har hatt minst 2 kjærester før også. Vi er ikke venner, bortsett fra fb, men følger irriterende mye med i livet hans. Han plager meg ikke, men suksessen hans plager meg, og så plager det meg jo litt også at jeg ikke får utdanning, jobb & dame selv, når jeg fokuserer mye mere på det enn han har gjort tror jeg. Ihvertfall var damer aldri et tema for ham da vi gikk på skolen sammen, allikevel har han hatt masse suksess…. Han svømmer i penger, kjører en luksusbil, mens jeg så vidt har råd til sykkel…

Anonymkode: c0366...3b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

De som tror at meningen med livet er å få kjøpt hus, bil og ha noen å sove med, de blir da sånn lei seg når de ikke får det til.

Det er mange menn som vier livet sitt til andre ting.

Ta en titt på de beste mennene over de siste tusenvis av år og du vil se at de aller beste bryr seg fint lite om kvinner og materialistiske ting.. Gotama, Tesla...

Endret av Bjørnedyr
  • Liker 5
Skrevet

Jeg ble også plaget på ungdomsskolen og var nok litt merkelig. Idag er jeg mangemillionær med kul elbil, stort hus og hage og kjøper det jeg vil. Livet er ganske bra. Jeg syntes det er fint at de som var kjipe har i hovedsak blitt slitere, mens jeg har stort sett oppnådd alt av materielle goder jeg kunne ønsket meg. Har også en fantastisk kjæreste på 15ende året. 

8 minutter siden, Bjørnedyr said:

De som tror at meningen med livet er å få kjøpt hus, bil og ha noen å sove med, de blir da sånn lei seg når de ikke får det til.

Det er mange menn som vier livet sitt til andre ting.

Ta en titt på de beste mennene over de siste tusenvis av år og du vil se at de aller beste bryr seg lite om kvinner og materialistiske ting.. Gotama, Einstein, Tesla...

Det er sant at dersom du var miserabel før du ble rik, så vil du nok gjerne fortsette være det som rik også. Med mindre du var miserabel ene og alene grunnet fattigdom...

Du ser jo mange med store formuer som er deprimerte, tok livet av seg osv. Penger løser ikke alt. Men penger er fantastisk når livet ellers er bra. 

Anonymkode: c6b55...34b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ble også plaget på ungdomsskolen og var nok litt merkelig. Idag er jeg mangemillionær med kul elbil, stort hus og hage og kjøper det jeg vil. Livet er ganske bra. Jeg syntes det er fint at de som var kjipe har i hovedsak blitt slitere, mens jeg har stort sett oppnådd alt av materielle goder jeg kunne ønsket meg. Har også en fantastisk kjæreste på 15ende året. 

Det er sant at dersom du var miserabel før du ble rik, så vil du nok gjerne fortsette være det som rik også. Med mindre du var miserabel ene og alene grunnet fattigdom...

Du ser jo mange med store formuer som er deprimerte, tok livet av seg osv. Penger løser ikke alt. Men penger er fantastisk når livet ellers er bra. 

Samme her, flyttet fra en bygd til Bærum som tenåring og ble mobbet daglig. Var en taper, vokste opp i et hjem med vold, ruset meg og alt jeg gjorde var meningsløst.

Nå er jeg millionær, har eget firma med mange ansatte som går så det suser, et fett hus, kule biler og motorsykler, en flott mann og voksne barn som har klart seg bra her i livet. 

Er ydmyk og takknemlig hver dag og nå er jeg også glad for at jeg opplevde det jeg gjorde da jeg var ung, det har formet meg til den jeg er i dag. Ikke minst følte jeg det godt da barna mine vokste opp, jeg lærte de hvordan de IKKE skulle være mot andre ❤️ 

Anonymkode: 5b2e8...3ae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 27 år snart, gikk en klasse under mitt kull fordi jeg flyttet mye som barn og ikke er kjappest i hue. Jeg har adhd, spinkel kroppsbygning og en apekuk. Jeg har ønsket meg dame siden jeg var 14, men aldri fikset det, eier ingen bolig, ingen jobb, bare et år fullført av min utdanning. Men det er spesielt en ting som plager meg. Han er 26 nå, vi gikk i klasse sammen og likte aldri hverandre. Jeg var hakket mere populær enn ham og jeg mobbet ham egentlig ikke, men han ble litt mobbet, men var langt i fra den populæreste gutten selv. Men han var kjempesmart, og ser over snittet bra ut. Han dro nylig i land en flott og høy & populær universitetsjente med bra personlighet (virker det som). Han har selv god jobb, egen leilighet, tesla, penger og topp notch mastergrad fra universitetet som han ble ferdig med uten forsinkelser. Han har klart seg så bra, jeg føler meg så svak, fordi jeg ikke får til liknende selv, han var så håpløs sosialt på skolen, og nå har han en flott kjæreste, han har hatt minst 2 kjærester før også. Vi er ikke venner, bortsett fra fb, men følger irriterende mye med i livet hans. Han plager meg ikke, men suksessen hans plager meg, og så plager det meg jo litt også at jeg ikke får utdanning, jobb & dame selv, når jeg fokuserer mye mere på det enn han har gjort tror jeg. Ihvertfall var damer aldri et tema for ham da vi gikk på skolen sammen, allikevel har han hatt masse suksess…. Han svømmer i penger, kjører en luksusbil, mens jeg så vidt har råd til sykkel…

Fiskestang er billig.

Kjøp deg en (eller lån fra noen) så kanskje du drar i land noe og ....

Å sitte å føle på misunnelse hjelper ikke en dritt. Start her...

Anonymkode: 2fe27...92c

• Liker 3
Skrevet

Start med deg selv. Han har ikke kommet dit i livet ved å sitte på rumpa. Start på master du også.

Anonymkode: 12c08...a6a

• Liker 2
Skrevet

Ting er ikke alltid så fint som man tror. Bilder kan lyve. Ikke sikkert alt er så på stas som du tror.

Anonymkode: d71ba...54f

• Liker 1
Skrevet

Men hvorfor er du sjalu på akkurat han? Hvorfor ikke Røkke, Petter Stordalen, eller Petter Northug? Han fra grunnskolen er vel ikke den mest suksessrike du har hørt om? 

Forøvrig hjelper det deg lite å sitte å føle på sjalusi ovenfor en mer eller mindre ukjent person. Ta tak i livet ditt, og form det slik du vil ha det! :)

Anonymkode: 4b99f...af7

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvorfor er du sjalu på akkurat han? Hvorfor ikke Røkke, Petter Stordalen, eller Petter Northug? Han fra grunnskolen er vel ikke den mest suksessrike du har hørt om? 

Forøvrig hjelper det deg lite å sitte å føle på sjalusi ovenfor en mer eller mindre ukjent person. Ta tak i livet ditt, og form det slik du vil ha det! :)

Anonymkode: 4b99f...af7

Fordi jeg har kjent ham gjennom mange år på skolen, spilt fotball med ham i friminuttene. Jeg kjenner ikke Røkke på samme måten…

Skrevet

Er det produktivt å sitte handlingslammet og misunne denne fyren? Hva får du ut av det? 

Anonymkode: 856cf...98f

• Liker 3
Skrevet

Tesla er faen ikke luksusbil. Akkurat det er ikke noe å være misunnelig over. 

Anonymkode: 34ce1...2a0

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Start med deg selv. Han har ikke kommet dit i livet ved å sitte på rumpa. Start på master du også.

Anonymkode: 12c08...a6a

Som 27 årig med rævva karakterkort ja, da blir man overlege eller atomfysiker kompis !

Skrevet

Det er jo Ingen andre enn deg selv som stopper deg fra å ha ett bedre liv! Du må gjøre endringene. 

Ok, du har adhd.. går du på medisiner? Hva vil du jobbe med? Hva kan du se for deg at du kan trives med? Hva med å ta utdanning nå? Finnes mye nettbasert der man kan lese i eget tempo.. Det finnes løsninger, men du må gjøre jobben selv  

Anonymkode: d1b52...fee

• Liker 4
Skrevet

Ta grep om eget liv, tenk på hva du vil ha, istedet for å fokusere på at du ikke har det. Gjør noe aktivt for å oppnå målene dine. Misunnelse hjelper deg ikke noe, du gjør bare deg selv vondt med disse tankene dine ❤️

Anonymkode: ebfa9...282

• Liker 2
Skrevet

Noen er født hjerneskadet, uten armer og bein og gjør det beste ut av det.

TS du har kanskje et dårligere utgangspunkt enn noen andre men det er relativt og du som alle kan bare gjøre det beste ut av det.

Den misunnelsen bør du gjøre vekk med og heller tvinge deg seg til å unne andre det du selv ønsker og da kan du ihvertfall glede deg på andres vegne imens.

• Liker 2
Skrevet

Sliter du med å fullføre videregående? Eller hvorfor har du ikke fullført skole? 

Anonymkode: d0fe3...b3d

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er jo Ingen andre enn deg selv som stopper deg fra å ha ett bedre liv! Du må gjøre endringene. 

Ok, du har adhd.. går du på medisiner? Hva vil du jobbe med? Hva kan du se for deg at du kan trives med? Hva med å ta utdanning nå? Finnes mye nettbasert der man kan lese i eget tempo.. Det finnes løsninger, men du må gjøre jobben selv  

Anonymkode: d1b52...fee

Hvis du hadde noen som helst anelse om hva jeg har gjort for å ha suksess med studier, jobb og damer, ville du ikke skrevet det der min venn 

Skrevet (endret)

Begynn med å ta tak i ADHD’n. Finnes behandling og medisinering for det nå. Bestill time hos fastlegen. Be om en utredning. Litt ventetid, men det overvinner du. Så begynner du på videregående. Snakk med Nav. De kan alt om dette. Livet ordner seg bare du tar ett skritt om gangen og VIL. Glem dette med dame. Det tar vekk fokuset på det som er viktig først. Plutselig er’a der. Dette er det beste jeg kan anbefale. 

Endret av Bos43
Trykkfeil
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som 27 årig med rævva karakterkort ja, da blir man overlege eller atomfysiker kompis !

Men du kan bli noe annet, du kan bli noe du synes er interessant. Du synes tydeligvis ikke det er så kult å kun ha fullført ett år, så da må DU gjøre noe med det. Enten fullføre en utdanning eller endre holdningene dine til deg selv.

Du har ikke jobb, så da må DU gjøre noe med det. Fullfør utdanning, eller ta en "lett" jobb å arbeid deg oppover. Du kommer ingen vei med å sitte hjemme å klage på at du ikke har fullført utdanning eller at du ikke har jobb.

Rævva karakterer? Det er det faktisk kun DU som kan gjøre noe med... ok, så har du ikke skolesmart eller får toppkarakter uten anstrengelse, så da får DU fikse det, ta opp fagene å jobb hardt med dem. Krever det seks timer jobbing hver eneste dag i ett halvår for å oppnå god karakter i naturfag, så jobb de seks timene hver eneste dag da...

Hva har DU gjort og hva gjør du NÅ for å bedre din egen situasjon?

Anonymkode: ccfe0...f46

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

1 hour ago, AnonymBruker said:

Samme her, flyttet fra en bygd til Bærum som tenåring og ble mobbet daglig. Var en taper, vokste opp i et hjem med vold, ruset meg og alt jeg gjorde var meningsløst.

Nå er jeg millionær, har eget firma med mange ansatte som går så det suser, et fett hus, kule biler og motorsykler, en flott mann og voksne barn som har klart seg bra her i livet. 

Er ydmyk og takknemlig hver dag og nå er jeg også glad for at jeg opplevde det jeg gjorde da jeg var ung, det har formet meg til den jeg er i dag. Ikke minst følte jeg det godt da barna mine vokste opp, jeg lærte de hvordan de IKKE skulle være mot andre ❤️ 

Anonymkode: 5b2e8...3ae

så fint med så mange multimillionærer det er inne på kvinneguiden da!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...