AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Jeg er i sluttfasen i intervjurunden med det som må være drømmejobben for en nyutdannet. Referansene mine er nåværende ledere, men jeg har i tillegg lagt ved referanser fra relevante erfaringer. Nå har de spurt om de kan kontakte den ene referansen, men jeg vet at hen ikke jobber der lengre. Vi er venner på FB men jeg har egentlig ikke lyst at hen skal kontaktes, da hen ikke kjenner meg så godt og at dette var et internship som ble amputert pga korona. Hvordan skal jeg svare for å snoke meg unna denne på en fin måte? Har ikke opplevd å bli spurt om andre referanser enn de jeg har oppgitt. Anonymkode: accfe...9ad
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg er i sluttfasen i intervjurunden med det som må være drømmejobben for en nyutdannet. Referansene mine er nåværende ledere, men jeg har i tillegg lagt ved referanser fra relevante erfaringer. Nå har de spurt om de kan kontakte den ene referansen, men jeg vet at hen ikke jobber der lengre. Vi er venner på FB men jeg har egentlig ikke lyst at hen skal kontaktes, da hen ikke kjenner meg så godt og at dette var et internship som ble amputert pga korona. Hvordan skal jeg svare for å snoke meg unna denne på en fin måte? Har ikke opplevd å bli spurt om andre referanser enn de jeg har oppgitt. Anonymkode: accfe...9ad Utifra det du skriver har de sport om å kontakte en oppgitt referanse 🤔 så da forstår jeg ikke helt problemet. Hvorfor oppgi vedkommende som referanse hvis han ikke kjenner deg som arbeidstaker? Anonymkode: 043b4...d98 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Utifra det du skriver har de sport om å kontakte en oppgitt referanse 🤔 så da forstår jeg ikke helt problemet. Hvorfor oppgi vedkommende som referanse hvis han ikke kjenner deg som arbeidstaker? Anonymkode: 043b4...d98 TS Her har det gått litt fort i svingene. Setningen skulle være: har i tillegg lagt til attester fra tidligere erfaringer, og de ønsker å kontakte en som skrev en av attestene. Anonymkode: accfe...9ad
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 Intervjuer skal selvsagt holde seg til de referansene du har oppgitt. Anonymkode: f2984...4d0 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 Da hadde jeg sport hvorfor de vil kontakte noen som ikke er oppført som referanse og si at vedkommende hadde sagt nei til å være referanse på bakgrunn av at h*n ikke har særlig kjennskap til deg som arbeidstaker. Han skrev bare attesten. I mitt tidligere arbeidsforhold skrev HR ansvarlig atttesten. Aldri truffet dama Anonymkode: 043b4...d98 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå