AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Hei! Jeg begynte i mine første jobb (er nyutdannet) som konsulent for 1 mnd siden. Er på min femte uke og mistrives. Problemet er at jeg ikke får nok arbeidsoppgaver og ingen opplæring så og si. Dvs, læringskurven min står på null. Jeg er satt på et prosjekt der kunde ikke ønsker å betale for meg. Hensikten er, som jeg har forstått det, å overbevise kunde om at det er et behov for en ekstra på teamet ved å tilby meg gratis en periode. Men, så lenge de ikke betaler for meg, får ikke jeg tilgang til noe som helst av det teamet jobber med, siden de bruker kunden sine kontoer. Og dermed får jeg ikke bidratt med noe, dvs jeg får ikke bevist for kunde at det er et behov der for meg så lenge jeg ikke har tilgang til noe av det teamet jobber med. Jeg har minimalt til NULL oppgaver daglig. Jeg skjønner ingenting av hvorfor jeg er der. Sitter hver dag og gjør nesten ingenting, hele teamet er på hjemmekontor så terskelen er mye høyre for å mase og spør, og jeg føler meg bare kjempe verdiløs. Har prøvd å ta det opp med sjefen, men ingen gir meg et skikkelig svar på hva som er hensikten med å ha meg der. Har kun fått beskjed om å være tålmodig. Har maste mye på teamet om å gi meg oppgaver også, til ingen nytte. Føler meg som et lite barn som går i veien for foreldrene typ. De er travle nok som det er. Kjempe smell for selvtilliten å sitte her som helt fresh å ikke føle at jeg verken får brukt eller utviklet kompetansen min. Er dette vanlig i oppstartsfasen for konsulenter i IT-bransjen? Skal jeg virkelig holde på sånn her i evig lang tid før jeg eventuelt faktisk får oppgaver? Og hvor lenge skal jeg akspetere dette, «være tolmodig», før jeg eventuelt prøver å finne meg noe nytt? Jeg har jo lyst å bidra!! Anonymkode: a9626...0c1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 Det er dessverre ikke uvanlig at opplæringen rundt omkring er dårlig. Sånn hadde jeg det og, i en helt annen bransje. Grunnen er jo at ingen andre her jobber med akkurat det samme som meg, ergo er det heller ingen som kan lære meg opp. Så jeg har måttet finne ut av mye på egenhånd. Ikke noe hjelp i svaret mitt, prøver bare å trøste. Anonymkode: 8aa25...3f6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 I IT bransjen er det på godt og vondt forventet at man lærer seg det nødvendige selv. Og ja, det er en bransje som gjerne preges av liten kontroll, det er Texas. Anonymkode: 327ab...f66
koddel Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I IT bransjen er det på godt og vondt forventet at man lærer seg det nødvendige selv. Og ja, det er en bransje som gjerne preges av liten kontroll, det er Texas. Anonymkode: 327ab...f66 Endret 7. september 2021 av koddel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå