AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Jeg er helt nede for telling. Jeg har visst hva jeg ville jobbe med i 10 år. De siste 4 årene har jeg brukt på relevant utdanning og på å få god yrkeserfaring fordi jeg har skjønt at det må jeg bare ta. Jeg har også tatt en rekke kostbare kurs fra egen lomme og endelig kom stillingen tidlig i sommer som ventet. Jeg hadde alle kvalifikasjoner, var i riktig aldersgruppe og hadde masse erfaring og kjennskap til bransjen. Skrev min livs søknad og henviste til svært gode referanser og resultater. jeg kom ikke så langt som til første intervju en gang. Jeg er helt knust nå. Alt av arbeid særlig det siste året hvor jeg har jobbet ekstra hardt og nesten gått på veggen flere ganger føles meningsløst. Denne jobben er det eneste jeg har tenkt på siden jeg fikk høre om den i februar. Dette var knusende. Kan ikke huske sist jeg var så ødelagt. Jeg hadde passet perfekt til denne jobben. Det er ingen andre ting i verden jeg vil jobbe med. Jeg ringte inn syk i dag og har ikke orka stå opp av senga Det føles som ett samlivsbrudd det her! Anonymkode: b5b9f...7d2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 Hvilken jobb var det? Anonymkode: 2ba9b...3a4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ringte inn syk i dag og har ikke orka stå opp av senga Det føles som ett samlivsbrudd det her! Anonymkode: b5b9f...7d2 Her har du årsaken. Det har kommet arbeidsgiver for øret at du skulker jobb. Anonymkode: 06ac0...b60 12
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her har du årsaken. Det har kommet arbeidsgiver for øret at du skulker jobb. Anonymkode: 06ac0...b60 Hallo Anonymkode: be7f7...afa 8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 Det kommer flere sjanser? Anonymkode: 7981e...7d8 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 Be om tilbakemelding på hvem som fikk jobben til slutt, så kan finner du forskjeller og likheter mellom dere på LinkedIN og kan stille sterkere neste gang. Anonymkode: 8022d...714 14
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #7 Skrevet 7. september 2021 Ta deg sammen. Om du er så sårbar at du skulker jobb for en sånn filleting, er det kanskje like greit at du ikke fikk drømmejobben. Anonymkode: 200b1...1af 11
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #8 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Her har du årsaken. Det har kommet arbeidsgiver for øret at du skulker jobb. Anonymkode: 06ac0...b60 What? Jeg har ikke vært syk èn dag før i dag 😅 jeg hadde tre dager sykemelding pga lungebetennelse i 2017 men det er det. Og jeg er faktisk syk i dag. Deprimert, men syk. Anonymkode: b5b9f...7d2 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #9 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Be om tilbakemelding på hvem som fikk jobben til slutt, så kan finner du forskjeller og likheter mellom dere på LinkedIN og kan stille sterkere neste gang. Anonymkode: 8022d...714 Det har jeg ikke tenkt på. Det kan jeg faktisk gjøre. Desverre langt mellom hver gang denne typen jobb lyses ut her hvor jeg bor Anonymkode: b5b9f...7d2 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #10 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kommer flere sjanser? Anonymkode: 7981e...7d8 Sist var i 2018. Da var ikke jeg ferdig utdanna enda. Anonymkode: b5b9f...7d2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #11 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ta deg sammen. Om du er så sårbar at du skulker jobb for en sånn filleting, er det kanskje like greit at du ikke fikk drømmejobben. Anonymkode: 200b1...1af Ja kanskje likegreit 🙄Jeg fortjente det åpenbart ikke. Jeg har jo bare satset ti år av livet mitt på å jobbe mot dette, brukt kveldene mine på å studere på deltid for å få utdannelsen og jobbet ekstra hver helg for å spare opp 50 000,- til kurs og stått på for å få gode referanser og lære. Det hører jo ikke hjemme noe sted at jeg blir lei meg for at jeg ikke fikk stillingen jeg har ventet på i 8 mnd nå. Anonymkode: b5b9f...7d2 9
AliceNextDoor Skrevet 7. september 2021 #12 Skrevet 7. september 2021 Sånt skjer, dessverre. Det er åpenbart konkurranse om de ettertraktede jobbene, og da kan ikke alle vinne. Jeg unner deg en dag eller to til å stable deg på beina etter nederlaget, men du må opp igjen. Det kommer flere, og du kommer til å nå en av dem om du fortsetter med den samme viljen du har vist så langt. Det kan hende at noe må forandres på, og da er det helt fair å be om en vurdering på hva du må se over eller gjøre bedre. Det er ikke alltid man ser det selv. Ønsker deg lykke til videre, og heier på deg! 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #13 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja kanskje likegreit 🙄Jeg fortjente det åpenbart ikke. Jeg har jo bare satset ti år av livet mitt på å jobbe mot dette, brukt kveldene mine på å studere på deltid for å få utdannelsen og jobbet ekstra hver helg for å spare opp 50 000,- til kurs og stått på for å få gode referanser og lære. Det hører jo ikke hjemme noe sted at jeg blir lei meg for at jeg ikke fikk stillingen jeg har ventet på i 8 mnd nå. Anonymkode: b5b9f...7d2 Godt mulig du fortjente jobben, men noen andre fortjente den altså mer. Du har all rett til å bli lei deg, men at du reagerer med å selvdiagnostisere deg med depresjon og skulke jobb, er ikke spesielt ok. Anonymkode: 200b1...1af 15
Zooey Skrevet 7. september 2021 #14 Skrevet 7. september 2021 Dessverre er dette ganske vanlig i arbeidsmarkedet nå. Har selv to relevante mastergrader, relevant frivillig- og arbeidserfaring. Likevel får jeg ikke intervju til alle jobber jeg søker på (hvor jeg møter alle kriteriene), rett og slett fordi det er mange kvalifiserte søkere. Prøv å ikke ta det personlig. Det gjelder rett og slett å søke mere så du ikke setter alt håp på én søknad. 7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #15 Skrevet 7. september 2021 Det var synd å høre Ts. Jeg utdanner meg til et yrke hvor det er "mange om beinet", men man kan ikke gi opp om man får et avslag på drømmejobben. Man må fortsette å strekke seg etter den! Vet at du synes det var trasig å gå glipp av denne jobben, men det kommer flere sjanser. Anonymkode: b0f02...327 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #16 Skrevet 7. september 2021 Om du nylig var ferdig utdannet så kan det ha noe med saken å gjøre selv om du har noe relevant erfaring også. Det kan også være tilfeldigheter. Skjønner at det er skikkelig kjipt men sånt skjer og man må jo ofte søke mye før man får jobb.. Tenker du gjerne kan kontakte dem og spørre om det er mulig å få en begrunnelse og si at det er fordi du ønsker å vite hvordan du kan forbedre deg for å stille sterkere neste gang. Anonymkode: dca7d...283 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #17 Skrevet 7. september 2021 strapaziert skrev (1 minutt siden): Sånt skjer, dessverre. Det er åpenbart konkurranse om de ettertraktede jobbene, og da kan ikke alle vinne. Jeg unner deg en dag eller to til å stable deg på beina etter nederlaget, men du må opp igjen. Det kommer flere, og du kommer til å nå en av dem om du fortsetter med den samme viljen du har vist så langt. Det kan hende at noe må forandres på, og da er det helt fair å be om en vurdering på hva du må se over eller gjøre bedre. Det er ikke alltid man ser det selv. Ønsker deg lykke til videre, og heier på deg! Ja jeg SKAL opp igjen! Ingen tvil. Jeg er bare helt kjørt fysisk og psykisk av hele greia akkurat nå. Jeg trodde oppriktig at jeg kom til å få denne jobben pga resultatene mine og tilbakemeldingene jeg har fått. Jeg har alltid hatt den oppfatningen at man får til akkurat det man vil i dette landet bare man jobber hardt nok mot det. Derfor har jeg gjort det og satt alt annet til side. Men akkurat nå kjennes det ikke sånn. Jeg har gitt alt jeg har å gi og det føles som det har vært til ingen nytte. Særlig i 2021 har Jeg hatt tilnærmet 0 fritid fordi jeg fikk nyss om denne stillingen og sirklet meg inn på den. Jeg visste fallhøyden var stor men jeg trodde ikke jeg kom til å falle så hardt. All motivasjon er helt borte. Har ligget våken i hele natt og orker ikke opp å spise en gang. Føles som om alle framtidsutsikter forsvant på ett blunk. Anonymkode: b5b9f...7d2 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #18 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Be om tilbakemelding på hvem som fikk jobben til slutt, så kan finner du forskjeller og likheter mellom dere på LinkedIN og kan stille sterkere neste gang. Anonymkode: 8022d...714 For et utrolig dårlig forslag å be om tilbakemelding og informasjon om vedkommende som fikk jobben. TS kom ikke engang på intervju! Det er ingen grunn til at TS skal søke etter tilbakemeldinger i ettertid. Hadde man vært på intervju, så ja, kanskje, men ikke ellers. Å mase på arbeidsgiver i ettertid er ingen god jobbsøknad til fremtiden. Anonymkode: da98c...bfe 11
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #19 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du har all rett til å bli lei deg, men at du reagerer med å selvdiagnostisere deg med depresjon og skulke jobb, er ikke spesielt ok. Anonymkode: 200b1...1af 🙄🙄 Anonymkode: b5b9f...7d2 6
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #20 Skrevet 7. september 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja jeg SKAL opp igjen! Ingen tvil. Jeg er bare helt kjørt fysisk og psykisk av hele greia akkurat nå. Jeg trodde oppriktig at jeg kom til å få denne jobben pga resultatene mine og tilbakemeldingene jeg har fått. Jeg har alltid hatt den oppfatningen at man får til akkurat det man vil i dette landet bare man jobber hardt nok mot det. Derfor har jeg gjort det og satt alt annet til side. Men akkurat nå kjennes det ikke sånn. Anonymkode: b5b9f...7d2 Ja, det stemmer dessverre ikke at man vil få det man vil ha om man jobber hardt nok. Ofte er noen av de mest hardtarbeidende i lavtlønna yrker der de tjener noe dårlig. Hardt arbeid lønner seg sjeldent alene. Du må som regel ha kontakter eller penger for å nå høyt. Mulig den som ble ansatt bare kjente noen eller hadde gode kontakter som du ikke har. Anonymkode: 7981e...7d8 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå