Gå til innhold

1 åring har hatt diaré en uke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt som nylig har fylt et år har hatt diaré en uke. Han begynte i barnehagen for cirka 3 uker siden. Forrige uke natt til tirsdag hadde han feber, målt 39.5. Varte bare en dag. Etter det har han hatt diaré hver dag. Har skiftet bleie sikkert hvert 15 min på de verste dagene. Barna i barnehagen har kun vært forkjølet, så de har tydeligvis ikke smittet han ifølge barnehageansatte. Han tåler alt, og spiser alt. Så er litt rart at han plutselig eventuelt skal reagere på melk? Har vært med legen, han tok ingen tester av han, å sa at barnet virket frisk, eneste rådet han gav meg var å gi barnet Biola. Barnet er ellers frisk, han har kun diaré.  Hva kan det være? 

Anonymkode: ba61e...d90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er alvorlig. Han kan bli svært dehydrert. Tisser han som vanlig? Hvis ikke er det et faresignal. Ta kontakt med lege igjen. Og evt. helsesøster. 

Anonymkode: e11c9...ed7

Skrevet

Kan være omgangssyke, varer ofte en ukes tid. Men er det ordentlig diare eller er han bare litt løsere i konsistensen?

Anonymkode: 149b9...a4b

Skrevet

Tror det er vanlig å få det. Sønnen min fikk det så fort han begynte i barnehagen. Tok vel omtrent ei uke før han var bra også.

Anonymkode: cc216...8f2

Skrevet

Mitt barn hadde diare og oppkast i en uke, så forsvant det, men da fikk det skyhøy feber. Viste seg at barnet hadde nyrebekkenbetennelse! Oppsøk lege for sikkerhets skyld.

Anonymkode: bd840...e41

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan være omgangssyke, varer ofte en ukes tid. Men er det ordentlig diare eller er han bare litt løsere i konsistensen?

Anonymkode: 149b9...a4b

Ja, er ordentlig diaré, løs og grønn. Han er ellers frisk. 

Skrevet

har du sjekket for covid? min hadde helt syk diaré når han ble smittet

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mitt barn hadde diare og oppkast i en uke, så forsvant det, men da fikk det skyhøy feber. Viste seg at barnet hadde nyrebekkenbetennelse! Oppsøk lege for sikkerhets skyld.

Var med lege, han kjente på hjertet. Fikk barnet feber etter den uken?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Var med lege, han kjente på hjertet. Fikk barnet feber etter den uken?

Kjente på hjertet? Hva innebærer det?
Ja, da diare og oppkast ga seg, fikk barnet over 40 i feber. 

Skrevet

Får å forebygge dehydrering burde du kjøpe GEM pulver på apoteket og gi han. Det er salter og mineraler man trenger i det. Anbefales ved diaré og omgangssyke. 

Anonymkode: ef40e...e4f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjente på hjertet? Hva innebærer det?
Ja, da diare og oppkast ga seg, fikk barnet over 40 i feber. 

39.5

Skrevet

Du har allerede laget en tråd om dette! Alle har bedt deg kontakte lege der og!!!

Anonymkode: a332c...ca7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Får å forebygge dehydrering burde du kjøpe GEM pulver på apoteket og gi han. Det er salter og mineraler man trenger i det. Anbefales ved diaré og omgangssyke. 

Anonymkode: ef40e...e4f

Men herregud! Ikke til 1-åringer! Det holder med Farris og eplejuice

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Barnet mitt som nylig har fylt et år har hatt diaré en uke. Han begynte i barnehagen for cirka 3 uker siden. Forrige uke natt til tirsdag hadde han feber, målt 39.5. Varte bare en dag. Etter det har han hatt diaré hver dag. Har skiftet bleie sikkert hvert 15 min på de verste dagene. Barna i barnehagen har kun vært forkjølet, så de har tydeligvis ikke smittet han ifølge barnehageansatte. Han tåler alt, og spiser alt. Så er litt rart at han plutselig eventuelt skal reagere på melk? Har vært med legen, han tok ingen tester av han, å sa at barnet virket frisk, eneste rådet han gav meg var å gi barnet Biola. Barnet er ellers frisk, han har kun diaré.  Hva kan det være? 

Ikke gi Biola! Det er sukker som får bakteriene til å blomstre opp. Jesus for en ubrukelig lege

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du har allerede laget en tråd om dette! Alle har bedt deg kontakte lege der og!!!

Hæ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...