Gå til innhold

Hva skal til for å få 100% foreldreansvar

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har foreldreansvar alene etter retssak. Trusler og psykiatrisk diagnose.

Anonymkode: 69870...4ea

Er det en alvorlig psykisk diagnose? Jeg ønsker foreldreansvaret alene da barnefar har en psykoselidelse, mulig schizofreni. Nektet faren å skrive det fra seg slik at du måtte ta han til retten? 

Anonymkode: 1ac71...db4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

være kvinne

Anonymkode: ae133...141

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

være kvinne

Anonymkode: ae133...141

Er denne herren ute å går på en bitter ferd, igjen. 😅

Anonymkode: 09e0a...912

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det en alvorlig psykisk diagnose? Jeg ønsker foreldreansvaret alene da barnefar har en psykoselidelse, mulig schizofreni. Nektet faren å skrive det fra seg slik at du måtte ta han til retten? 

Anonymkode: 1ac71...db4

Paranoid psykose, så ikke like alvorlig som schizofreni. Jeg måtte stoppe samværet etter ordre fra barnevernet, så han saksøkte meg. Det gikk ikke så bra for ham, kan man si…. men det hjalp jo ikke akkurat saken hans at han truet sakkyndig.

Skrevet

Lurer på det samme. Her er far dømt for vold mot barnet, har sonet. Han har egentlig annenhver helg, men så hadde han en diskusjon med barnet (10 år) før sommeren, og ba barnet om å ikke ta kontakt på en stund🙄 Nå har vi ikke snakket med han på nesten 3 måneder. Jeg lar det bare være stille, fordi barnet vil ikke dit uansett. Men snart må jeg ta tak i det, men jeg vet at det blir slitsomt. Må sikkert blande inn barnevern, og deretter evt. rettsak, igjen. Vi klarer ikke finne en felles løsning alene. Det hadde vært en drøm om han skrev fra seg ansvaret, istedet for å stikke av hver gang ting blir litt vanskelig. Når barnet er der, ligger han bare å sover og glemmer å lage middag, han tar ikke noe ansvar eller tilbringer tid med barnet. Jeg føler meg alltid dårlig når barnet er der, fordi jeg vet at barnet ikke har det bra. Man kan jo forestille seg som mor at man skulle "tatt seg en ferie i noen måneder" når det blir for mye styr med ungen, for så å komme tilbake når man har roet seg. Det funker ikke jo sånn...!🤯

Anonymkode: 79f8e...1cf

Skrevet

Lurer på det samme. Her er far dømt for vold mot barnet, har sonet. Han har egentlig annenhver helg, men så hadde han en diskusjon med barnet (10 år) før sommeren, og ba barnet om å ikke ta kontakt på en stund🙄 Nå har vi ikke snakket med han på nesten 3 måneder. Jeg lar det bare være stille, fordi barnet vil ikke dit uansett. Men snart må jeg ta tak i det, men jeg vet at det blir slitsomt. Må sikkert blande inn barnevern, og deretter evt. rettsak, igjen. Vi klarer ikke finne en felles løsning alene. Det hadde vært en drøm om han skrev fra seg ansvaret, istedet for å stikke av hver gang ting blir litt vanskelig. Når barnet er der, ligger han bare å sover og glemmer å lage middag, han tar ikke noe ansvar eller tilbringer tid med barnet. Jeg føler meg alltid dårlig når barnet er der, fordi jeg vet at barnet ikke har det bra. Man kan jo forestille seg som mor at man skulle "tatt seg en ferie i noen måneder" når det blir for mye styr med ungen, for så å komme tilbake når man har roet seg. Det funker ikke jo sånn...!🤯

Skrevet

Helt utrolig at det finnes så mange menn med så lite selvinnsikt at de ikke skjønner at dette samværet de absolutt vil ha ikke er til gode for barnet, men de evner bare å se sine egne behov. 

Kjenner til flere som absolutt skal ha barnet i helger og slikt og hva gjør de, nei far ligger å sover hele dagen, ofte er det ikke mat i hus og barnet blir sittende å vente på å få reise hjem. Ganske mange grove tilfeller som i er ordinært hjem ville blitt betegnet som omsorgssvikt men når det er far som har samvær da er tydeligvis definisjonen på omsorgssvikt annerledes.

• Liker 2
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (6 minutter siden):

Helt utrolig at det finnes så mange menn med så lite selvinnsikt at de ikke skjønner at dette samværet de absolutt vil ha ikke er til gode for barnet, men de evner bare å se sine egne behov. 

Kjenner til flere som absolutt skal ha barnet i helger og slikt og hva gjør de, nei far ligger å sover hele dagen, ofte er det ikke mat i hus og barnet blir sittende å vente på å få reise hjem. Ganske mange grove tilfeller som i er ordinært hjem ville blitt betegnet som omsorgssvikt men når det er far som har samvær da er tydeligvis definisjonen på omsorgssvikt annerledes.

Husker jeg tok opp disse bekymringene når jeg og bf gikk til veiledning via bv. Terapeutene mente at jeg ikke måtte henge meg opp i hva han gjør i sine helger, fordi det er tross alt "bare" 2 helger i måneden🙄

Skrevet

Hvorfor lager dere barn med så ubrukelige menn egentlig?

Anonymkode: 8d2e1...d48

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Husker jeg tok opp disse bekymringene når jeg og bf gikk til veiledning via bv. Terapeutene mente at jeg ikke måtte henge meg opp i hva han gjør i sine helger, fordi det er tross alt "bare" 2 helger i måneden🙄

Ja, men hadde det vært deg så hadde det vært omvendt... 

Er helt med på at barn som har 2 foreldre som er oppegående skal ha nær kontakt med begge men i visse tilfeller så det til det beste for både foreldre og barn at man har mer kjennskap til forelderen som ikke fungerer enn samvær.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Godt spørsmål, du vet at folk kan endre seg ikke sant? Og den typen ubrukelige menn er og gode til å prate for seg. Mange menn tror og at med en gang du er gravid så er du på kroken, da er du stuck...så da kan de virkelig vise hvem de er...

Kjenner flere oppegående damer som har klart å rote seg opp i de mest ubrukelige idiotene som går rundt, men altså er dama ung, dum og uerfaren og i tillegg forelsket i dette ubrukelige fjolset så kan man jo forstå at det går an. 

Endret av FrøkenMånestråle
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2021 den 10.43):

Jeg lurer på sånn generelt hva som skal til for at far skal bli fratatt foreldreansvar. Trenger ingen dømmende svar. Jeg vet hva min situasjon er. Ønsker heller ikke å dele opplysninger om det. Og ja jeg vet vi må gjennom rettssak for at det eventuelt skulle skje. 

Anonymkode: bf8d4...b59

Ekstremt grov vold og svært grove selsuelle overgrep. Det skal egentlig alt for mye til.

Anonymkode: 850ba...17b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor kommer alltid dette totalt unyttige spørsmålet? Er det så mange her som liker å hovere og føle seg bedre enn andre? Kjenner du deg overlegen nå?

For min del oppsto det psykisk sykdom hos far etter at barnet ble født. Jeg vet hvordan men har ikke tenkt å skrive noe om det her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...