AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Jeg har akkurat oppdaget at jeg er gravid. I dag er jeg 11 uker og 4 dager på vei! Var på ultralyd i går, og det ble oppdaget fortykket nakkefold (3 mm). Det, og min alder (38 år), gjør at jeg er henvist til fosterdiagnostikk, med time i neste uke. Det som bekymrer meg aller mest, er at jeg har jo levd som om jeg ikke var gravid i alle disse ukene. Det vil si en sommer med masse vin, myke oster, koffein også videre. Jeg har også en skade i rygg, som har gjort at jeg har tatt endel paralgin forte og Ibux. Jeg er veldig bekymret for at fosteret har tatt skade av dette, og at de ikke skal oppdage skaden på på diagnostikken. Jeg har allerede to barn, og egentlig ikke ønsker om enda et. Min mann er over 45, og ønsker ikke flere barn. Jo mer jeg tenker på det, jo mer heller jeg mot å ta abort. Men så er det dette med abort da, det er jo ikke så enkelt. Jeg kan jo vente til diagnostikken er ferdig, og ta en avgjørelse da, men da må jeg isåfall via nemd for å ta abort, og jeg er redd det blir enda verre/vanskeligere mentalt. Har noen vært borti lignende? Anonymkode: 9c672...10a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 Jeg er ikke vært borti lignende, men i din situasjon ville jeg dratt til nemden og prøvd å få abort. Det er for mye som taler imot at du skal bære fram dette barnet. Anonymkode: 3ada9...7cc
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 Du kan strengt tatt ta selvbestemt abort frem til 12 fullgåtte uker, så om du er sikker i din sak er det fortsatt tid. Hva gjelder det medisinske er det i grunn bare medisinsk personell som kan uttale seg om dette. Jeg ville vært rask om jeg var deg, bestill time hos legen din og få en reell vurdering av situasjonen. Anonymkode: e8220...ebd
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 Jeg tenker at abort er det beste. Dere er eldre, ingen av dere har lyst på barn og barnet kan være sykt. Anonymkode: e84b8...01d 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du kan strengt tatt ta selvbestemt abort frem til 12 fullgåtte uker, så om du er sikker i din sak er det fortsatt tid. Hva gjelder det medisinske er det i grunn bare medisinsk personell som kan uttale seg om dette. Jeg ville vært rask om jeg var deg, bestill time hos legen din og få en reell vurdering av situasjonen. Anonymkode: e8220...ebd Trenger ikke dra til lege for abort. Det beste og raskeste for TS er å ringe direkte til sykehuset. Anonymkode: f0f9a...180 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Trenger ikke dra til lege for abort. Det beste og raskeste for TS er å ringe direkte til sykehuset. Anonymkode: f0f9a...180 Mente ikke nødvendigvis å kontakte legen for henvisning til abort, jeg tenkte mer på TS sine bekymringer rundt det medisinske her. Hvis hun er i tvil om abort, men helt klart vil ta det dersom legen mener det er stor sannsynlighet for fosterskade, så burde hun raskt dra til legen for en medisinsk vurdering av saken. Anonymkode: e8220...ebd 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #7 Skrevet 7. september 2021 Takk for svar, jeg har fått time til fosterdiagnostikk på førstkommende mandag, så det er ikke så lenge å vente. Men da vil jeg eventuelt være over 12 uker, og må via nemd for abort. Jeg er mest bekymret for alt de ikke kan se på ultralyd, og orker ikke tanken på et barn med spesielle behov. Om barnet er friskt, så kan vi tilby det et godt liv, både emosjonelt og økonomisk. Jeg elsker babyer, og har nok vært på mitt lykkeligste da jeg hadde det. Men de andre barna er 5 og 8, og det er så deilig at de er litt selvgående og at vi endelig har bedre tid til det vi ønsker. Uff, det er så vanskelig! Anonymkode: 9c672...10a
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #8 Skrevet 8. september 2021 Noen andre som har opplevd lignende? Anonymkode: 9c672...10a
Niny Skrevet 8. september 2021 #9 Skrevet 8. september 2021 Bare ha i bakhodet at morkaken overtar for plommesekken først rundt uke 9-10, så før dette får ikke barnet i seg noe av det du drikker eller spiser 😉 Men fortykket nakkefold er jo noe helt annet. Er kun du som kan kjenne på hva du synes føles rett eller ikke, men ikke la hva du har spist og drukket i sommer ha noen betydning da det kun er siste ukens inntak som barnet har fått i seg 😊 Lykke til uansett valg! ❤️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå