Gå til innhold

galt av meg å ikke ta han med på sosiale ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har møtt en god fyr, vi har truffet hverandre noen måneder nå, og er enige om å se hvordan det utvikler seg.. 
Han har fortalt meg mye om at han kjenner seg ensom, og har til og med sagt han har vært alene 5-6 nyttårsaftener :(  han har noen gaming-kompiser, og hender han en sjelden gang er med gutta på et eller annet.. men langt ifra så ofte med venner som meg. På mandag skal jeg ha valgvake hos meg, med veninne-gjengen, og føler et lite stikk i magen. Hver gang jeg finner på noe med venner så sier han, liksom på fleip " er du det du, og så er ikke jeg invitert ?! ;) " , men greia er at jeg føler for å være bare veninne når jeg er med dem.. jeg er så forskjellig med han og vennene mine, at jeg til nå foretrekker å møte dem hver for seg. ingen av vennene mine har med seg typen eller dama når vi møtes heller. På mandag har jeg lyst til å bare være venninne, men kjenner liksom på at jeg burde ha invitert han med siden han er ensom.. det er vanskelig å være den i "paret" som har mange venner, og den andre sitter ensom.. samtidig sier en hard stemme inn i meg at det ikke er mitt ansvar å sosialisere han. Er dette helt feil av meg?  Vi er henholdsvis 29 ( meg) og 33 år.. vi er ikke enda blitt kjærester, men er sammen i helgene og kanskje en dag i uken, og kontakt på telefon. 

Er det fler av dere som har opplevd lignende situasjoner? 

Anonymkode: 1996f...1a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninnekveld nei. Vennekveld ja.

Anonymkode: 90220...51b

• Liker 23
Skrevet

men han burde ikke oppføre seg slik, det er ikke ditt ansvar at han er ensom ikke har venner.

• Liker 6
Skrevet

Skjønner jo at han syns det er kjipt om han aldri får være med på morroa. Hva med å faktisk finne på noe hvor han kan få møte vennene dine? Det er ganske normalt i vår vennekrets hvertfall. 

Anonymkode: 37a26...df0

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Venninnekveld nei. Vennekveld ja.

Jeg ville ikke sortet på kjønn, men heller på om partnere er invitert også. Hvis alle de andre lar kjærester og samboere bli hjemme, blir det jo litt rart om han er med.

Anonymkode: 6427d...462

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ville ikke sortet på kjønn, men heller på om partnere er invitert også. Hvis alle de andre lar kjærester og samboere bli hjemme, blir det jo litt rart om han er med.

Anonymkode: 6427d...462

Jeg er ikke enig, du vet at kjæresten er ensom og sitter hjemme, også skal du kose deg ute med venner, mens han har dårlig.

Nei, inviter kjæresten, så kanskje etter begynner de andre å invitere kjærestene sine.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke det er rart at han ikke blir invitert med på venninnekveld, men jeg stusser litt på at det ser ut til å være et poeng i seg selv å holde venninnene dine og daten din adskilt. For meg er det i alle fall naturlig at man ser for seg at de kan/skal møtes på et eller annet tidspunkt, og at det er noe jeg ville gledet meg over..

• Liker 7
Skrevet
Ananas. skrev (21 minutter siden):

Jeg synes ikke det er rart at han ikke blir invitert med på venninnekveld, men jeg stusser litt på at det ser ut til å være et poeng i seg selv å holde venninnene dine og daten din adskilt. For meg er det i alle fall naturlig at man ser for seg at de kan/skal møtes på et eller annet tidspunkt, og at det er noe jeg ville gledet meg over..

TS her. ja, det er sant nok.. jeg tror jeg må gå litt i meg selv og kjenne litt etter hva jeg vil med denne relasjonen. kanskje snakke med han.. det er så j****g å skulle avslutte noe, og såre noen. hater det som pesten. er liksom ikke helt varm, men ikke helt kald heller ift. å være et par. men burde jo ta en prat snart ihvertfall og finne ut av hva vi gjør.. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her. ja, det er sant nok.. jeg tror jeg må gå litt i meg selv og kjenne litt etter hva jeg vil med denne relasjonen. kanskje snakke med han.. det er så j****g å skulle avslutte noe, og såre noen. hater det som pesten. er liksom ikke helt varm, men ikke helt kald heller ift. å være et par. men burde jo ta en prat snart ihvertfall og finne ut av hva vi gjør.. 

Så du skal avslutte forholdet fordi du ikke kan inkludere han med dine venner?

Da tror jeg du kommer til å slite med andre forhold senere, er vanlig at man tar med kjæreste på fest, restuarant ol.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du skal avslutte forholdet fordi du ikke kan inkludere han med dine venner?

Da tror jeg du kommer til å slite med andre forhold senere, er vanlig at man tar med kjæreste på fest, restuarant ol.

Det er nok bare symptomet.. hvis man er helt sikker på at man vil ha hverandre, så ønsker man jo å ta med vedkommende med venner. 

Skrevet

TS, jeg er en person som lenge har vært uten venner - jeg har ikke engang gamingkompiser - og jeg støtter deg helhjertet i å kunne ha sammenkomster av typen "venninnekveld", der dere møtes uten partnere: Det er jo helt normalt!

Det er også helt normalt å ha sammenkomster der flere par møtes; utgangspunktet er gjerne en vennegjeng og partnerne de etterhvert har fått seg, folk samles og blir kjent. På slike fester kan det være naturlig å ta ham med.

Anonymkode: dc7dc...7e8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er nok bare symptomet.. hvis man er helt sikker på at man vil ha hverandre, så ønsker man jo å ta med vedkommende med venner. 

Ja, det er godt mulig, men jeg synes at ts burde å gi han en sjans, ta med han en gang i blant se hvordan det går.

Ikke på alt,men noe.

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja altså hvis du kjenner på at du ikke har lyst til å introdusere han for noen så sier det vel kanskje nok? 

Anonymkode: 37a26...df0

Skrevet

Jeg er enig i at det går an å skille på de kveldene som bare er med venninner, og de hvor partnere også er invitert. Og kanskje bør du ta initiativet til en sammenkomst med alle, hvor du kan inkludere han. Men det jeg stusser på her, er dette utsagnet:

AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg er så forskjellig med han og vennene mine, at jeg til nå foretrekker å møte dem hver for seg.

Vi gjør alle små tilpasninger ut ifra hvem vi er med, men her får jeg inntrykk av at du spiller såpass forskjellige «roller» at det blir en potensiell indre konflikt for deg hvis de skal treffes. Hvorfor er du så forskjellig med han versus med vennene dine?

Jeg har også en «hjemme alene med kjæresten»-personlighet, og en «ute med venninnene»-personlighet. Men disse er ikke så langt unna hverandre at han ikke ville kjent meg igjen i et venninnelag, eller jeg ville fått en «identitetskrise» om han ble med.

Jeg tenker at ved å utelate han fra slike settinger, så skjuler du på et vis deler av personligheten din for han. Og det er også interessant å se hvordan du nå snakker om å potensielt avslutte en relasjon til det du omtaler som en god fyr, fordi du utfordres på å presentere han for vennene dine. Jeg tenker bare at disse tingene er verdt å reflektere over. Er det noe ved deg som gjør at du blir sånn, eller er det noe ved han som gjør at du blir sånn. Og hvordan skal du løse det på sikt.

Skrevet

Hvis du tenker at du vil sjekke om denne fyren er kjærestemsteriale så er det helt normalt å introdusere ham for et par venninner. Du trenger ikke ha ham med på det største arrangementet med en gang. Gå og spill minigolf, ta ei øl sammen med dem, gjør noe du vet han er god i sammen med en kompis eller venninne av deg. På den måten får han skinne litt og du kan kjenne på følelsen av å være stolt av ham istedenfor usikker på grunn av hans nåværende sosiale status. 

Jeg tipper han er en fantastisk fyr, men du har mange venner, du er "høyere opp på rangstigen", om man kan si det slik. Det kan fort snu om du viser vei for ham. Men begynn forsiktig. Du kan ikke holde ham utenfor ditt øvrige liv, han fortjener å ihvertfall få et lite glimt av det. En følelse av innpass, selv om det kanskje ikke er helt reelt. Men ikke valgvake med en gang. Ei øl eller en kaffe sammen med en eller to av de du er også er glad i. 

Hvis han har vært mye ensom så er det ikke sikkert han fungerer like godt i store forsamlinger heller. Han må øve seg rett og slett. 

Anonymkode: f80cf...98c

• Liker 2
Skrevet
Sessan_ skrev (3 minutter siden):

Jeg er enig i at det går an å skille på de kveldene som bare er med venninner, og de hvor partnere også er invitert. Og kanskje bør du ta initiativet til en sammenkomst med alle, hvor du kan inkludere han. Men det jeg stusser på her, er dette utsagnet:

Vi gjør alle små tilpasninger ut ifra hvem vi er med, men her får jeg inntrykk av at du spiller såpass forskjellige «roller» at det blir en potensiell indre konflikt for deg hvis de skal treffes. Hvorfor er du så forskjellig med han versus med vennene dine?

Jeg har også en «hjemme alene med kjæresten»-personlighet, og en «ute med venninnene»-personlighet. Men disse er ikke så langt unna hverandre at han ikke ville kjent meg igjen i et venninnelag, eller jeg ville fått en «identitetskrise» om han ble med.

Jeg tenker at ved å utelate han fra slike settinger, så skjuler du på et vis deler av personligheten din for han. Og det er også interessant å se hvordan du nå snakker om å potensielt avslutte en relasjon til det du omtaler som en god fyr, fordi du utfordres på å presentere han for vennene dine. Jeg tenker bare at disse tingene er verdt å reflektere over. Er det noe ved deg som gjør at du blir sånn, eller er det noe ved han som gjør at du blir sånn. Og hvordan skal du løse det på sikt.

TS her. Ja, nå er det bare to i gjengen som har kjæreste av oss 7 vennene som kommer til meg på mandag.. og de er heller aldri med på sammenkomstene våres. 

Yup, det er noe jeg har litt vanskeligheter med. er ganske selvbevisst av meg, og kjenner det er vanskelig når jeg er så forskjellige med venner og han. er nok lik meg selv stort sett, men mye mer sånn forsiktig og søt med han. Han kan til tider ha litt annen humor enn meg, som jeg blir litt flau over. han er fra bygda og har bodd på samme lille sted hele livet, og jeg og vennene mine fra byen, og det merkes på ulike måter.. ift. innvandrere ( han er ikke rasist, skal sies, men stirrer fælt og kommenterer når noen har hijab etc. for meg er dette ikke noe jeg tenker over engang. og jeg ble sur da han kalte folk som er mørke for "utlendinger", for jeg har hatt mange venner som er født i norge med ikke-nordisk utseende og er absolutt ikke utlending når du er født i norge. men han forsto meg på dette da) og humor, klesstil,mat, og generell erfaring i livet. flere av oss har bodd i utlandet mange år, inkludert meg selv, og han kaller utlandet for "syden".  Er redd det bare blir litt krasj.. vi er fra to ganske ulike verdener. Vi har vel mest til felles på det seksuelle plan, og det som er fint, er at vi kan være stille sammen uten at det blir rart. så vi har jo en kjemi.. han er en fin og behagelig sjel, om det går ann å si.  Men jeg er jo usikker på oss..det er helt klart. vi har snakket om hva vi er, og at vi ikke er kjærester enda, men ser hvor det bærer. der er vi enige.

Det er vel ulikhetene som gjør at jeg blir sånn, også at jeg føler litt identitetskrise der.. i tillegg skal jeg ha besøk av 3 som ikke har møtt hverandre eller de andre før, da er jeg "bindeleddet" og liker å kunne være hundre prosent til stede som venn, og ikke sjonglere mellom å være veninne og en date. 

Men - kanskje jeg skal prøve, det er jo mulig at jeg blir positivt overrasket over hvordan det går. 

Skrevet

Ikke bland han inn i din krets, la dere vær for dere selv :)

Har dette som regel selv.....forhold tar alltid slutt. Derfor ikke ha felles venner, blir så komplisert når ting er slutt. 

Anonymkode: 7bdd2...d45

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ikke bland han inn i din krets, la dere vær for dere selv :)

Har dette som regel selv.....forhold tar alltid slutt. Derfor ikke ha felles venner, blir så komplisert når ting er slutt. 

utfordringen er jo at han ikke har noen krets :’(.. og det gnager på meg hver gang jeg treffer noen uten å be han med. Men ikke alle som er begeistret for hu veninna som tar med «typen» sin hele tiden heller.. ingen av mine venner gjør det når vi møtes heller. 

Synes det foresten høres ut som om du går inn i et forhold med en tanke om at det skal bli slutt, med det utsagnet der ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

utfordringen er jo at han ikke har noen krets :’(.. og det gnager på meg hver gang jeg treffer noen uten å be han med. Men ikke alle som er begeistret for hu veninna som tar med «typen» sin hele tiden heller.. ingen av mine venner gjør det når vi møtes heller. 

Synes det foresten høres ut som om du går inn i et forhold med en tanke om at det skal bli slutt, med det utsagnet der ? 

Alle forhold tar slutt.....svært få som varer evig. Så være realistisk. Derfor blir det så komplisert nå en kjæreste som er innvolvert 100% i mitt liv tar slutt....da er man ikke så gode venner lenger.

Han har ansvar for sitt liv når det kommer til hobby/omgås andre utenom deg. Er så viktig å ikke bruke for mye tid på hverandre. Ha egne arenaer der man omgås andre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kanskje han kan få ein krets ved å bli kjent med fleire? Kvifor kan ikkje den eine veninnekvelden bli til vennekveld, der veninnene tek med kjæresten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...