AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Del Skrevet 7. september 2021 Det krevde mye av meg å ta første dose. Nå nærmer det seg dato for 2.dose, og jeg kjenner at jeg ikke har lyst å ta den. Hvis jeg skulle ha blitt smittet på 1,5 år, så hadde jeg blitt det allerede. Dessuten er jeg ung, i super form, frisk og sunn. Jeg har tatt første dose, det bør holde i bøtter og spann sammenlignet med de som nekter å ta den i det hele tatt. Tanker? Anonymkode: 78356...9ae 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
acna Skrevet 7. september 2021 #2 Del Skrevet 7. september 2021 Vil du ikke, så vil du ikke 😊 Det er kun ditt valg. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linebekk Skrevet 7. september 2021 #3 Del Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det krevde mye av meg å ta første dose. Nå nærmer det seg dato for 2.dose, og jeg kjenner at jeg ikke har lyst å ta den. Hvis jeg skulle ha blitt smittet på 1,5 år, så hadde jeg blitt det allerede. Dessuten er jeg ung, i super form, frisk og sunn. Jeg har tatt første dose, det bør holde i bøtter og spann sammenlignet med de som nekter å ta den i det hele tatt. Tanker? Anonymkode: 78356...9ae Slutt å vær feig, ta egne valg i livet. Ikke spør andre om råd, bare gjør det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest parkeringsvakten Skrevet 7. september 2021 #4 Del Skrevet 7. september 2021 Høres ut som du har angst. Når det er sagt, så er det jo bare droppe andre dose om du ikke vil ta den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crobern Skrevet 7. september 2021 #5 Del Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det krevde mye av meg å ta første dose. Nå nærmer det seg dato for 2.dose, og jeg kjenner at jeg ikke har lyst å ta den. Hvis jeg skulle ha blitt smittet på 1,5 år, så hadde jeg blitt det allerede. Dessuten er jeg ung, i super form, frisk og sunn. Jeg har tatt første dose, det bør holde i bøtter og spann sammenlignet med de som nekter å ta den i det hele tatt. Tanker? Anonymkode: 78356...9ae Det er ditt valg om du vil ta nr 2 eller ikke. Men ikke bruk ,det jeg har uthevet, som grunn til å ikke ta den. Da lurer du deg selv. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perleugla Skrevet 7. september 2021 #6 Del Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det krevde mye av meg å ta første dose. Nå nærmer det seg dato for 2.dose, og jeg kjenner at jeg ikke har lyst å ta den. Hvis jeg skulle ha blitt smittet på 1,5 år, så hadde jeg blitt det allerede. Dessuten er jeg ung, i super form, frisk og sunn. Jeg har tatt første dose, det bør holde i bøtter og spann sammenlignet med de som nekter å ta den i det hele tatt. Tanker? Anonymkode: 78356...9ae Idiotisk argument. Og nei, en dose holder ikke i bøtter og spann. Du bestemmer likevel og vil du ikke så vil du ikke. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 7. september 2021 #7 Del Skrevet 7. september 2021 Du bestemmer jo selv hva du vil gjøre ingen som tvinger deg. Men er jo lite smart å ikke ta vaksine da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintermorgen Skrevet 7. september 2021 #8 Del Skrevet 7. september 2021 Ryddet for brudd på koronarommets regler. Vintermorgen, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alliecay Skrevet 7. september 2021 #9 Del Skrevet 7. september 2021 nå gis det to doser fordi en er IKKE nokk. Jeg tror kanskje, som nevnt.. At du bør tenke på hvorfor du ikke vil ta andre dose. eg sleit veldigt mye med angst, og endte nesten opp med å unngå andre dose, men sto gjennom det og angrer ikke. Du kommer med mange argumenter for hvorfor en burde holde, har du også prøvd å argumentere hvorfor en IKKE burde holde? -hvis det at du ikke har blitt smittet til nå er en grunn, hadde ikke smitte fortsatt spredt seg som den gjør. -det at du er ung, i super form, frisk og sunn er jo kanskje en enda bedre grunn for hvorfor du bør vurdere fullvaksine. Hold deg selv og andre tryggere 😃 -en dose er masse bedre enn ingen, men annbefalt og godkjent anntll er to av en grunn. Du bestemmer selvfølgeligt selv, vaksina er jo frivilling. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppetau Skrevet 7. september 2021 #10 Del Skrevet 7. september 2021 Du velger jo selv, men husk at bare en dose gir deg veldig liten beskyttelse så du bør anse deg selv som ikke vaksinert. Og smitten i landet vårt har vært så liten at nei, du ville ikke blitt smittet i løpet av den tiden som har gått. De fleste i Norge har jo ikke blitt smittet. Helt greit å ikke ville ta vaksine, konsekvensen går jo mest ut over deg selv. Men vit hva grunnen er til å ikke gjøre det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rampenissen72 Skrevet 7. september 2021 #11 Del Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det krevde mye av meg å ta første dose. Nå nærmer det seg dato for 2.dose, og jeg kjenner at jeg ikke har lyst å ta den. Hvis jeg skulle ha blitt smittet på 1,5 år, så hadde jeg blitt det allerede. Dessuten er jeg ung, i super form, frisk og sunn. Jeg har tatt første dose, det bør holde i bøtter og spann sammenlignet med de som nekter å ta den i det hele tatt. Tanker? Anonymkode: 78356...9ae Det er din kropp, DITT VALG. Ikke la noen pushe deg til noe du ikke vil. Ferdig snakka 💚 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
infectedsopp Skrevet 7. september 2021 #12 Del Skrevet 7. september 2021 Gjør det som kjennes rett ut for deg. Du skal ikke presses til noe du ikke vil 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 7. september 2021 #13 Del Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det krevde mye av meg å ta første dose. Nå nærmer det seg dato for 2.dose, og jeg kjenner at jeg ikke har lyst å ta den. Hvis jeg skulle ha blitt smittet på 1,5 år, så hadde jeg blitt det allerede. Dessuten er jeg ung, i super form, frisk og sunn. Jeg har tatt første dose, det bør holde i bøtter og spann sammenlignet med de som nekter å ta den i det hele tatt. Tanker? Anonymkode: 78356...9ae Egoistisk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 7. september 2021 #14 Del Skrevet 7. september 2021 (endret) Hvorfor vil du ikke ta en dose til? Rart å argumentere for at man er i god form. Folk som blir smittet av hiv kan være i god form de og... Noen tåler det bedre enn andre uavhengig av trening, kosthold og sykdommer. Er og lei av argumentet om sykdom her og nå. Hiv er ikke alvorlig med en gang man blir smittet og det er ikke herpes heller, men begge deler kan føre til død flere tiår senere. Spørs helt på arveanlegget ditt. Endret 7. september 2021 av Majer 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havfruen91 Skrevet 7. september 2021 #15 Del Skrevet 7. september 2021 Om du vil leve med restruksjonen inn til videre så, flere arrangementer kreve pass eller test, i tillegg til testing og karanteregler ved utenlandsk reise. Guden må vite når ting blir normalt igjen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 7. september 2021 #16 Del Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det krevde mye av meg å ta første dose. Nå nærmer det seg dato for 2.dose, og jeg kjenner at jeg ikke har lyst å ta den. Hvis jeg skulle ha blitt smittet på 1,5 år, så hadde jeg blitt det allerede. Dessuten er jeg ung, i super form, frisk og sunn. Jeg har tatt første dose, det bør holde i bøtter og spann sammenlignet med de som nekter å ta den i det hele tatt. Tanker? Anonymkode: 78356...9ae Så drit i det da vel? Det er jo fullstendig opp til deg hva du gjør. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilylune Skrevet 8. september 2021 #17 Del Skrevet 8. september 2021 En dose beskytter i stor grad mot alvorlig sykdom i forhold til å ikke være vaksinert i det hele tatt, men du får enda bedre beskyttelse av to. Og som andre har nevnt er det ulemper i forhold til reise etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 8. september 2021 #18 Del Skrevet 8. september 2021 Jeg forstår tankegangen din. Jeg tenkte selv slik frem til sommeren, når alle plutselig fant ut at de skulle reise og ikke bry seg så mye om smittevern. Frem til da følte jeg meg ganske trygg på at jeg med egne tiltak og levesett ville klare å unngå smitte. Men så kom dette passet, og folk ble reiselystne, glemte å sprite hender, glemte avstand osv. Da følte jeg at tryggheten min ble mindre. Egne tiltak og levesett kan hjelpe meg et stykke på vei, men jeg er også avhengig av hvordan andre oppfører seg. Så jeg tok dose 1. Dose 2 tok jeg på drop-in. Det anbefales. Da kan du regulere iforhold til at du kan ta det med ro i et par dager om du skulle føle deg dårlig etterpå. Det er også enklere å snu i døren om du får tilbud om kryssvaksinering og ikke ønsker dette. Se på din kommunes leveranser. Det gjorde jeg, og "timet" det, slik at jeg hadde størst mulig sjanse for å få pfizer også som dose 2. Til syvende og sist er det ditt valg. Men for min egen del, ville det å ha tatt dose 1 blitt litt meningsløst om jeg ikke hadde funnet en måte å ta dose 2 på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 9. september 2021 #19 Del Skrevet 9. september 2021 Vær så snill å ta 2 dose. Når flere blir fullvaksinert blir en kanskje kvitt alt tilslutt. Så slipper en mye smitte på skoler og tvangstesting av elever. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg