Gå til innhold

Kjøpe tomannsbolig på Lørenskog og leie ut. Noen som har erfaring med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og gubben ønsker å bo i Oslo. Men vi tenkte på å få litt leieinntekter så vi kan spare opp egenkapital nok til kjøpe et lite hus i Oslo. 

Tidligere har vi kunne leid ut her i Oslo. Men siden Lørenskog er et område som vokser tenkte vi å prøve oss ut der. 

Anonymkode: 67a5b...fb0

Skrevet

Dytt

Anonymkode: 67a5b...fb0

Skrevet

Hva lurer du egentlig på?

Selvfølgelig går det an å leie ut i Lørenskog??

Du sjekker prisen på objektet du skal kjøpe opp mot leieinntektene du kan få inn. Uansett hvor du skal kjøpe.

Men husk at all utbyggingen på Lørenskog ikke nødvendigvis er positivt. Det kan fort bli en "slum" der det er tettest. Jeg hadde aldri turt å kjøpe noe der ute nå, når vi også vet hvilke type folk som flytter ut av Oslo og inn i de områdene der det bygges rett utenfor Oslo...

Når boligprisene faller, eller flater ut, blir disse områdene veldig lite ettertraktet. Og fordi det bygges tett vil disse stedene bli ghetto når blokkene ikke lenger er nye og freshe.

Anonymkode: 2312a...e98

• Liker 1
Skrevet

Boligprisene skal bare en vei og det er opp.

Ja ,midlertidig de kan falle eller flate ut litt men på sikt de skal opp. Så lenge bolig bygging følger ikke innbygger vekst så alt skal bli bare dyrere.

Annen sak ,jeg kan ikke se for meg at det blir akkurat ghetto der hvor blokker bygges. Ghetto er vel økonomisk svake mennesker ,ser ikke for meg hvordan skal disse ut med 5-6-7 mil i dag for å kjøpe seg inn der. Oslo kommune er mye bedre på å støtte økonomisk svake en Lørenskog kommune er ,ergo de velger Oslo.

Og en får billigere leilighet i visse deler av Oslo en på Lørenskog.

Du TS ,kjør på hvis dere har lyst. Kjenner til flere som gjør det sånn.

Velg enebolig område og lei ut ,Fjellhamar ,Kjenn ,Røykås ,Rasta ,Vallerud ...  Noe i nærheten av bus ,tog ,skole ,barnehage.

Anonymkode: a4ad5...28a

Skrevet

Vanskelig å si, men det trenger slettes ikke å være et dårlig valg å kjøpe seg et objekt med utleieenhet litt utenfor Oslo. "Jobbe-hjemmefra" bølgen er kanskje her for å bli, og da vil prisene rundt Oslo fortsette å stige mer enn Oslo. Umulig å si sikkert dog. Men utleieenhet er aldri feil! Et veldig bra økonomisk valg.

Anonymkode: 6551e...055

Skrevet

Det er det ingen her som vet. Dere må sette dere ned og regne på det. Lånekostnader, leieinntekter, skatt, vedlikehold. Lørenskog er ikke et spesielt billig område å kjøpe i. På en tomannsbolig blir det fort mye vedlikehold og. Hadde heller kjøpt en leilighet for å minimere vedlikeholdet. 

Anonymkode: b4e4b...062

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...