AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Hei Har tatt EL siden søndag morgen til tidlig idag. På søndag fikk jeg ca sterk test men så ble testen svakere og svakere. Tok en tidlig i går som også var svak men på ettermiddag/kveld ble den sterk. Hvorfor skjer dette? Jeg var også hos gynekologen i går for å ta en vanlig sjekk og alt så bra ut i livmoren osv, men hun spurte om jeg har akuratt hatt EL fordi hun så ikke tegn til det i går. Så jeg antok at EL hadde vært men så fikk jeg så sterk test i går og i dag.. Anonymkode: f1756...e4a
Amatariel Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tok en tidlig i går som også var svak men på ettermiddag/kveld ble den sterk. Hvorfor skjer dette? Det skjer fordi LH svinger hele døgnet, og på ettermiddagen er den på sitt sterkeste. Om man skal sammenligne hardt så bør man nesten bare ta test på ettermiddagstid.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 Amatariel skrev (10 minutter siden): Det skjer fordi LH svinger hele døgnet, og på ettermiddagen er den på sitt sterkeste. Om man skal sammenligne hardt så bør man nesten bare ta test på ettermiddagstid. Ok! Da har jeg EL snart? Anonymkode: f1756...e4a
Amatariel Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ok! Da har jeg EL snart? Anonymkode: f1756...e4a Ut fra testene dine kan det se ut som du har EL i løpet av de nærmeste dagene denne uken her. Men jeg syns det var litt rart at gynekologen ikke så noe om dette da. Burde sett ganske stor follikkel da. Vil tro hun sjekket eggstokkene også, ikke bare livmoren?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 Ja hun sjekket eggstokkene og spurte om jeg har hatt EL fordi hun så at det har vært tegn til det men ikke at det var på gang? 😅 Så sa hun, «kanskje du er gravid allerede haha». Anonymkode: f1756...e4a
Amatariel Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja hun sjekket eggstokkene og spurte om jeg har hatt EL fordi hun så at det har vært tegn til det men ikke at det var på gang? 😅 Jeg tenker at man nesten må stole på det man har sett inne i kroppen ja. Men da gir EL-testene "falsk" svar i så fall. Kanskje du skulle tatt en g-test for å bare få sjekket ståa på det området i alle fall.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #7 Skrevet 7. september 2021 Hm men hvordan kan jeg kaaanskje være gravid nå? Er ikke det veldig fort? Anonymkode: f1756...e4a
Amatariel Skrevet 7. september 2021 #8 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hm men hvordan kan jeg kaaanskje være gravid nå? Er ikke det veldig fort? Anonymkode: f1756...e4a Med kroppen kan mye rart skje. Det er uvanlig, men man kan oppleve å bli gravid på en EL, ha "mensen" (som egentlig er en svangerskapsblødning) og derfor gå videre uten visshet om at man har blitt gravid. Jeg har opplevd akkurat dette. Fant ut av graviditeten først syklusen etterpå da jeg skulle begynne å EL-teste og de testene oppførte seg rart. Sier ikke at du har opplevd dette nå, men alltid lurt å ta en g-test bare for å "utelukke" da evnt. om EL-tester oppfører seg rart/ikke etter boka.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #9 Skrevet 7. september 2021 Skjønner Men da hadde hun sett at jeg var gravid? 😅 Jaja merkelig. Får se om testen blir svakere utover dagen. Anonymkode: f1756...e4a
Amatariel Skrevet 7. september 2021 #10 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Men da hadde hun sett at jeg var gravid? 😅 Tvilsomt så tidlig egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå