AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Synes det er så rart. Våknet i natt med sterke smerter i benet. Tenkte jeg hadde ligget litt "feil" på det. Sovnet igjen, og da gjorde det ikke like vondt lenger, men jeg greier ikke gå på det! Har gått en del rundt her hjemme, men måtte bare si at jeg tar hjemmekontor i dag for det gjør så vondt. Hvis jeg går oppreist en stund (flere minutter), blir jeg kvalm og svimmel. Har ikke trent eller slått meg på noen måte, og benet ser normalt ut. Noen som har peiling på hva dette kan være og om jeg bør dra til lege? Anonymkode: 51f6f...cd9
Mokkilokki Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 Synes du skal ringe legen. Hvertfall sånn at du kan bli beroliget. Kan jo være de vil ha deg inn for og sjekke dette. Bedre og ringe nå enn og vente.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 Kan være blodpropp Anonymkode: 899d3...d25
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 Krampe? Jeg har våknet av intens krampe et par ganger, da er det utrolig vondt å gå på foten etterpå. Anonymkode: 3065f...a53
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 Så, var det blodpropp eller krampe? Anonymkode: 42e92...e83
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #7 Skrevet 8. september 2021 Blodpropp? Anonymkode: 5e48e...65b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #8 Skrevet 8. september 2021 Hvis det er krampe går det bort ved tøying. Varmt eller kalt vann hjelper. Er det blodpropp så blir det ikke bedre før du legger benet høyt opp. Det kan være muskelært også, men da vil ofte varmt/kaldt vann, oppvarming og tøying lette på smertene. Det gjør det ikke ved blodpropp. Har du hevelser i beinet? Jeg ville absolutt tatt kontakt med legen. Jeg hadde smerter i leggen, kunne ikke gå på det lengre og den ble etterhvert større enn den andre. Ble henvist videre til fysio med ul. Rett fra fysio og til akutten og fikk påvist flere blodpropper i låret og bak kneet. Havnet tilslutt i rollestol pga voldsomme smerter tross blodfortynnende. Så ikke vent for lenge med å få det sjekket ut. Anonymkode: 712c4...2da
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #9 Skrevet 8. september 2021 Ring legevakt med en gang. Kan være blodpropp. Anonymkode: f0fd7...f35 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå