Gå til innhold

Nettop startet i ny jobb, fått intervju

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har desverre vært arbeidsledig lenge, og har i den forbindelse hatt et krav om å søke 5 jobber i uka fra nav for å få dagpenger. Sist uke fikk jeg endelig napp og "gratulere vi ønsker å ansette deg" telefon fra en av de jeg hadde søkt på og vært på intervju hos.  Jeg startet i går. 

Når jeg kom hjem fra jobb igår hadde jeg fått invitasjon til intervju på en av de andre jobbene jeg søkte i denne perioden jeg gikk hjemme å tråkket. Jeg vil veldig gjerne på dette intervjuet, da det er en jobb jeg har ønsket å prøve ut lenge. Men hva gjør jeg i forhold til arbeidsgiver jeg akuratt har startet hos? Sier jeg ifra om intervjuet eller holder jeg det for meg selv? 

Intervjuet kræsjer med arbeidstidene så jeg har sendt mail til dem og spurt om å få flyttet intervjuet til et senere tidspunkt 

Anonymkode: 18233...1a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere med jobb!  Jeg hadde ikke sagt noe, gir bare uro og det er jo ikke sikkert det blir noe annet jobbtilbud. 

Anonymkode: acfd1...201

Skrevet

Takk for det 😊 deilig å endelig ha noe fornuftig å gjøre på dagtid. 

Nei jeg ser den. Men de vil ha meg til intervju kl 09. Jeg jobber 07-15. Hvis jeg ikke får flyttet intervjuet, hva gjør jeg da? Kan liksom ikke ringe meg syk for å gå på intervju. Det har hvertfall ikke jeg samvittighet til

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for det 😊 deilig å endelig ha noe fornuftig å gjøre på dagtid. 

Nei jeg ser den. Men de vil ha meg til intervju kl 09. Jeg jobber 07-15. Hvis jeg ikke får flyttet intervjuet, hva gjør jeg da? Kan liksom ikke ringe meg syk for å gå på intervju. Det har hvertfall ikke jeg samvittighet til

Det går nok helt fint. De aller fleste arbeidsgivere liker å ha pliktoppfyllende ansatte. At du forklarer at du ikke kan, selv om du vil, fordi du skal jobbe et annet sted, er vanligvis veldig positivt - det viser at du tar jobb alvorlig, selv om du egentlig har lyst til noe annet.

Anonymkode: f0b8a...d99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...