AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Kan kausjonist kreve eller evt blir han automatisk opplyst om hvilke rente jeg har på lånet og vil han få vite når min fastrenteavtale er over og jeg tegner ny fastrenteavtale? Anonymkode: c4567...8e8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kan kausjonist kreve eller evt blir han automatisk opplyst om hvilke rente jeg har på lånet og vil han få vite når min fastrenteavtale er over og jeg tegner ny fastrenteavtale? Anonymkode: c4567...8e8 Selvfølgelig! Anonymkode: fe212...ce9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Selvfølgelig! Anonymkode: fe212...ce9 Kreve eller blir han automatisk oppdatert? Anonymkode: c4567...8e8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 I dag er det stort sett medlåntaker man snakker om når man sier kausjonist, selv om det egentlig er noe annet. Og ja, medlåntaker har innsyn. Det er du som betaler på lånet, men dere er begge medansvarlige, så klart det er innsynsrett. Anonymkode: 7f482...8c9
Illuminatum Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): I dag er det stort sett medlåntaker man snakker om når man sier kausjonist, selv om det egentlig er noe annet. Og ja, medlåntaker har innsyn. Det er du som betaler på lånet, men dere er begge medansvarlige, så klart det er innsynsrett. Anonymkode: 7f482...8c9 Kausjonist og medlåntaker er da to helt forskjellige ting og helt forskjellig ansvar, subsidiær ansvar vs solidarisk ansvar. 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 Det er kausjonist jeg mener. Anonymkode: c4567...8e8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #7 Skrevet 7. september 2021 Rettighetene til kausjonist står nederst på denne siden; https://www.santanderconsumer.no/magasinet/bedre-okonomi/kreves-a-kausjonist-betyr-egentlig/ Anonymkode: aa437...bab 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #8 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I dag er det stort sett medlåntaker man snakker om når man sier kausjonist, selv om det egentlig er noe annet. Og ja, medlåntaker har innsyn. Det er du som betaler på lånet, men dere er begge medansvarlige, så klart det er innsynsrett. Anonymkode: 7f482...8c9 tull, det er to helt forskjellige ting. En kausjonist er uansett ikke ansvarlig for hele lånet, kun den summen (oftest tilsvarende kravet om egenandel) man ellers ville bli avkrevd. Anonymkode: f6cd7...901
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #9 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Rettighetene til kausjonist står nederst på denne siden; https://www.santanderconsumer.no/magasinet/bedre-okonomi/kreves-a-kausjonist-betyr-egentlig/ Anonymkode: aa437...bab Tusen takk. Dette ga svar på spørsmålet mitt 😊👍 Anonymkode: c4567...8e8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå