Gå til innhold

Matpakke barn - redd for at de blir kresne?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, type de samme ca 10 norske tradisjonsrettene. 

Min familie hadde ikke råd til resturant. Å spise på kafe skjedde kanskje 1 gang hvert 5. år eller noe sånt. I forbindelse med tur eller ferie. 

Anonymkode: e19d5...6d8

Da er det ikke matpakken sin feil. 

Du har vokst opp med en familie som ikke kan å lage mat. Man trenger ikke å spise på restaurant for å ha god mat. Mye eksotisk mat er billigere enn norsk husmannskost. Eksempel stekt ris er praktisk talt gratis (ris, skinke, amerikansk blanding,egg +). 

Anonymkode: 2eb85...942

Videoannonse
Annonse
Gjest Krokanrullene
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som lager vafler, wraps, fingermat og egentlig alt annet enn brødskive/knekkebrød..

Er dere ikke redd for at barna skal være kresne? At de en dag får servert noe veldig enkelt og ikke vil spise der da de er vandt med «bedre» mat?

At om du en dag smører noe så enkelt som leverpostei på en brødskive så vil barnet tolke det som at du ikke har tatt deg tiden til å lage «god» mat? At du bryr deg litt mindre akkurat den dagen? 

Barn er jo veldig flinke til å overdrive eller?.. :klo: 

Diskuter gjerne fordeler og ulemper! Jeg er bare nysgjerrig! 

Anonymkode: 796bb...ca5

Det korte svaret er nei. 

Skrevet

Mine får masse forskjellig i matpakka, men de får brød også. Ingen fare for å bli kresen da vel? 

Brødskive med leverpostei er kjempegodt, grove vafler er kjempegodt, middagsrester er kjempegodt og pizzaboller er kjempegodt. Ikke noe problem. 

Anonymkode: c6bab...e24

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere som lager vafler, wraps, fingermat og egentlig alt annet enn brødskive/knekkebrød..

Er dere ikke redd for at barna skal være kresne? At de en dag får servert noe veldig enkelt og ikke vil spise der da de er vandt med «bedre» mat?

At om du en dag smører noe så enkelt som leverpostei på en brødskive så vil barnet tolke det som at du ikke har tatt deg tiden til å lage «god» mat? At du bryr deg litt mindre akkurat den dagen? 

Barn er jo veldig flinke til å overdrive eller?.. :klo: 

Diskuter gjerne fordeler og ulemper! Jeg er bare nysgjerrig! 

Anonymkode: 796bb...ca5

Ikke noe problem når de spiser begge deler. Går fint ann å lage noe en dag og ikke en annen dag. Må være kjedelig og trist med bare tørre skiver og stinkende leverpostei hver dag når mange andre får mye godt og (kan være sunne ting som er godt).

Men det er ikke noe gale i å bare lage skiver. Men mange lager det kvelden før og sitter i kjøleskapet, det kunne jeg aldri spist.. Men blir vel vant til det. 

Noen barn klarer ikke så mye skive, da er det greit å spise andre ting. Så du vet de får noe i seg i løpet av dagen!

La alle lage det de vil og konsentrer deg og deg selv!

Folk må være litt greiere med hverandre og slutte å pirke sånn.

Anonymkode: 3848c...581

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingen vil ha bare brød. Det har jeg aldri hørt om. 

Jeg. Som barn kunne jeg i lange tider (gjerne uker av gangen)  spise "bare" brød - aller helst uten pålegg. Middag måtte jeg riktignok spise noe av, men ellers var det bare brød. Foretrakk brød med sjokomelk til, men om det knep kunne jeg alltids drikke vann til. (Likte ikke melk og drakk det aldri før skummet melk kom på markedet.) 

Skrevet

Nei absolutt ikkd, vil barnet skal ha god og variert mat og ikke kjipe brødskiver med svett ost

Anonymkode: e3ffc...cfd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...