AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Han er alt jeg egentlig har sett etter i en mann og vi har hatt det veldig fint sammen en liten stund nå. Vi har datet i ca. 2 måneder. Problemet er at på starten følte jeg meg veldig forelsket, men nå har det gått over, selvom jeg likevel liker han veldig godt. Klarer ikke sette fingeren helt på det, men føler vi ikke har helt den gnisten som det føltes ut som på starten, selv om vi er veldig like og har det veldig bra sammen. Bør det være grunn til å avslutte når jeg allerede føler på dette? Eller er slik forelskelse tull å tenke på hvis alt annet klaffer? Er 30 år, hvis det har noe å si. Anonymkode: 1f111...345
Gjest Elder Millennial Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 (endret) Kjemi er alfa omega i ett forhold, aldri i livet om jeg ville gått videre om ikke alle følelsene var på plass bare fordi noen er perfekte på papiret. Alt annet er uvesentlig. Endret 7. september 2021 av Elder Millennial
Diezel Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 Enig med Ominous, tenk godt gjennom om du er villig til å bli hos en mann bare fordi han er perfekt om kjemien ikke er der - drt er nok av folk som er «stuck» i forhold/ekteskap der man ikke har følelser men blir (ulykkelige) fordi man har jo den perfekte partneren og da kan man kinoklar bare stikke av pluss at det ikke er fair hvis du ikke har de riktige følelsene for ham
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 Ville nok sett det an litt før jeg avsluttet. Forelskelsesfølelsen avtar jo uansett etter en stund. Kjenn godt etter en stund, hvordan det ville være å aldri være nær han igjen. Så finner du ut av det. Anonymkode: a1116...28d 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 Jeg ville ikke ha lent meg på forelskelse alene, det bør være litt mer tyngde enn det. Forelskelse går ofte fort over. Hva har du igjen da? Bør visualisere et liv uten vedkommende, kan du det kan du bare droppe fyren og finne deg en annen, helst en du vil være forelsket i resten av livet. Finner du ikke det, kanskje det ikke var ment. Ditt valg. Anonymkode: 423a3...71e 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bør det være grunn til å avslutte når jeg allerede føler på dette? Eller er slik forelskelse tull å tenke på hvis alt annet klaffer? Er 30 år, hvis det har noe å si. Anonymkode: 1f111...345 Hvis du ikke er forelsket så er dette dødfødt. Bare å avslutte det før en av dere tar mer "skade" av det. Anonymkode: c8db2...369 2
Gjest CamillaCollett Skrevet 7. september 2021 #7 Skrevet 7. september 2021 "I starten" kan umulig ha vart særlig lenge? Dette er bare å gi opp, dessverre.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #8 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du ikke er forelsket så er dette dødfødt. Bare å avslutte det før en av dere tar mer "skade" av det. Anonymkode: c8db2...369 Det var jo et snevert syn, da er alle forhold dødfødt, for forelskelsen vil alltid avta. Anonymkode: a1116...28d 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #9 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det var jo et snevert syn, da er alle forhold dødfødt, for forelskelsen vil alltid avta. Anonymkode: a1116...28d Altså, har du mistet både interessen, følelsen og gnisten etter 2 skarve måneder, så er det dødfødt i lengden, ja. Anonymkode: c8db2...369 4
marsvin Skrevet 7. september 2021 #10 Skrevet 7. september 2021 Jeg er i helt samme situasjon som deg! Har spurt et par venner til råds, og de sier bare jeg skal droppe han fordi jeg kaster bort tiden når jeg kunne møtt en annen..men aah.. er ikke lett, når man er usikker, og jeg har det bra med han. han liker meg for den jeg er. Jeg har aldri vært forelsket i han, datet i 3 mnd. og jeg skulle ønske at det kom.. Så har du min mor og far som har vært gift i 36 år og aldri har vært forelsket. sier det bare er en flyktig følelse man ikke kan bygge et forhold på.. men jeg ønsker jo å kjenne litt sommerfugler. i tvil om det er disney-kulturen som har fått oss til å alltid gå etter forelskelsen, men på en annen side er det jo en biologisk kraft som jeg synes man skal kunne gi seg hen til, det er litt av gleden ved å være menneske. Faren for deg, er at du i forholdet med han, blir forelsket i en annen fordi det mangler. det vil sannsynligvis skje, ettersom du er 30 og skal møte mange mennesker i ditt liv. Om du er veldig usikker (som meg), gi det en måned til, og ta beslutningen da. jeg tenkte å gjøre det ihvertfall.. 4
Påskelilja Skrevet 7. september 2021 #11 Skrevet 7. september 2021 NEI. Jeg tror du går glipp av mye. Og jeg tror du kommer til å angre senere. Når du har gått videre med en du ikke er tiltrukket av. Hvordan er sexen? Neppe magisk. Tror du kommer til å savne å ha en du virkelig vil ha. Føler du kaster deg ut i hengemyra med vilje.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #12 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså, har du mistet både interessen, følelsen og gnisten etter 2 skarve måneder, så er det dødfødt i lengden, ja. Anonymkode: c8db2...369 Hun sa hun hadde mistet den første gnisten, ikke at alle de gode følelsene var vekk. Hadde hun skrevet det hadde jeg vært enig med deg. Anonymkode: a1116...28d 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #13 Skrevet 7. september 2021 Påskelilja skrev (7 minutter siden): NEI. Jeg tror du går glipp av mye. Og jeg tror du kommer til å angre senere. Når du har gått videre med en du ikke er tiltrukket av. Hvordan er sexen? Neppe magisk. Tror du kommer til å savne å ha en du virkelig vil ha. Føler du kaster deg ut i hengemyra med vilje. Man kan jo være tiltrukket og ha god kjemi uten å være forelsket, jeg blir ikke forelsket men har da hatt flere kjempebra forhold fordi om jeg ikke har blitt hodestups. Anonymkode: 89880...223 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #14 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man kan jo være tiltrukket og ha god kjemi uten å være forelsket, jeg blir ikke forelsket men har da hatt flere kjempebra forhold fordi om jeg ikke har blitt hodestups. Anonymkode: 89880...223 Hvis du først har opplevd forelskelse, vil vanlig tiltrekning og kjemi blekne i forhold. Når det verker i kroppen etter å se hverandre igjen, og hjerter hopper når din kjære kommer gående.. Anonymkode: 59551...52e 3
Gjest CamillaCollett Skrevet 7. september 2021 #15 Skrevet 7. september 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Man kan jo være tiltrukket og ha god kjemi uten å være forelsket, jeg blir ikke forelsket men har da hatt flere kjempebra forhold fordi om jeg ikke har blitt hodestups. Anonymkode: 89880...223 Men de har jo tydeligvis ikke vart?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #16 Skrevet 7. september 2021 CamillaCollett skrev (48 minutter siden): Men de har jo tydeligvis ikke vart? Er vel lov å nyte nuet. Ikke alle forhold varer livet ut uansett hvor forelsket eller god kjemi man har. Anonymkode: a1116...28d 2
Antiviruset Skrevet 7. september 2021 #17 Skrevet 7. september 2021 CamillaCollett skrev (1 time siden): Men de har jo tydeligvis ikke vart? Det gjør jo ikke de fleste forhold i Norge uansett hvor forelsket du er. Forskning sier at de mest intense forelskelsene sjeldent fører til et varig forhold. Grunnen? Når man er dypt forelsket ser man ikke alle de "røde flaggene" som var der hele tiden. 4
Antiviruset Skrevet 7. september 2021 #18 Skrevet 7. september 2021 marsvin skrev (3 timer siden): Så har du min mor og far som har vært gift i 36 år og aldri har vært forelsket. sier det bare er en flyktig følelse man ikke kan bygge et forhold på.. men jeg ønsker jo å kjenne litt sommerfugler. i tvil om det er disney-kulturen som har fått oss til å alltid gå etter forelskelsen, men på en annen side er det jo en biologisk kraft som jeg synes man skal kunne gi seg hen til, det er litt av gleden ved å være menneske. Ja drit i de som har 36 års erfaring Det man søker etter i dagens samfunn er tydeligvis bare begjæret, forelskelsen og ikke det stabile gode og trygge. Og nei du får ofte ikke både i pose og sekk, i alle fall ikke over litt tid. Forelskelsen varer sjeldent mer en et år tid, hos noen litt lengre hos andre litt kortere. Hva står du igjen med da? Om alle de røde flaggene du kunne sette eller så, ble overdøvet av forelskelsesrusen! TS har vært forelsket, den har gått over og da kommer tvilen. Selv om de ellers har det godt sammen, og han er det perfekte hun har søkt etter. Altså i praksis! Ikke på papiret som en gjøk skrev over. Da gjenstår det å hoppe videre til neste som man kanskje blir veldig forelsket i, og som ellers ikke klaffer godt med og som behandler deg som en dørmatte. Det er da man forstod hva man gikk glipp av. Finne stabile, gode, trygge menn er ikke lett i dagens marked. Og som jeg ser her inne så forholder det seg akkurat det samme med kvinner. 2
marsvin Skrevet 7. september 2021 #19 Skrevet 7. september 2021 Antiviruset skrev (1 time siden): Ja drit i de som har 36 års erfaring Det man søker etter i dagens samfunn er tydeligvis bare begjæret, forelskelsen og ikke det stabile gode og trygge. Og nei du får ofte ikke både i pose og sekk, i alle fall ikke over litt tid. Forelskelsen varer sjeldent mer en et år tid, hos noen litt lengre hos andre litt kortere. Hva står du igjen med da? Om alle de røde flaggene du kunne sette eller så, ble overdøvet av forelskelsesrusen! TS har vært forelsket, den har gått over og da kommer tvilen. Selv om de ellers har det godt sammen, og han er det perfekte hun har søkt etter. Altså i praksis! Ikke på papiret som en gjøk skrev over. Da gjenstår det å hoppe videre til neste som man kanskje blir veldig forelsket i, og som ellers ikke klaffer godt med og som behandler deg som en dørmatte. Det er da man forstod hva man gikk glipp av. Finne stabile, gode, trygge menn er ikke lett i dagens marked. Og som jeg ser her inne så forholder det seg akkurat det samme med kvinner. tja.. det finnes også en mellomting. Kjenner en del par som har vært sammen i over 10 år, er både bestevenner og er forelsket. det er stabile forhold. ikke stormende forelsket, men en kjæreste-følelse. har vært i forhold i 3 år som var alt bortsett fra den forelskelses-delen.. når det kommer til et punkt hvor det føles unaturlig og rart å være romantiske med hverandre og ha sex, da mener jeg det ikke er er helt forhold lenger. Man blir helt klart glad i hverandre, men det blir man jo i hvem som helst man deler mye med og bryr seg om. Man må jo kjenne på det hva som er viktigst - det er nok like mange forhold som tar slutt fordi man mangler gnist, som de parene som tar slutt fordi det var for mye gnist også.. så det beste er nok en mellomting. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #20 Skrevet 7. september 2021 Mener du at forelskelsen har gått over til vennskap? At du ikke ønsker sex og samliv med han lenger? Eller kan det hende at det har gått over til kjærlighet, bare at det ikke kribler hver gang du ser han, og at dere ikke måååå tekste 5 ganger i timen døgnet rundt. For det er jo helt normalt at det roer seg litt. Hvis det har gått over til vennskap, og du er helt sikker, så synes jeg at du skal gjøre det slutt, slik at denne fantastiske mannen kan finne seg en fantastisk kvinne som elsker han, og ikke bare synes at han er en bra mann. Anonymkode: 4d8ac...632 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå