AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #1 Skrevet 7. september 2021 Jeg flytta inn hos samboer for 10 år siden. Da bodde han i et gammelt hus han hadde kjøpt for nesten ingen ting. Årene gikk, vi fikk barn og trengte større plass. Vi tok opp huslån sammen for å finansiere utbygging. Jeg ble aldri med som eier av huset, fordi avdragene uansett ble trukket automatisk av hans konto. Jeg stusset på hvorfor han ikke ønsket at jeg skulle det heller, men siden vi hadde planer om å gifte oss tenkte jeg at det likevel ikke var så nøye med det.. Samtidig sa han at det var kun dersom vi kunne betale avdragene 50/50 at jeg skulle vært medeier. Vi fordelte økonomien slik: jeg som har lavere inntekt, handlet mat og klær og diverse inventar. Strøm, huslån og de store utgiftene ble trukket fra hans konto. Under utbyggingen av huset reduserte jeg min stilling til 50% slik at det skulle bli enklere med tanke på barnevakt og slikt. Jeg tok meg mer av barna mens han bygde huset, i ca 1,5 år Og så kom vi jo til denne dagen nå da; vi skal ikke være sammen mer :) Han sier at jeg ikke har krav på en dritt og må komme meg ut raskest mulig. Nei jeg kom ikke inn i forholdet med særlig mye, men har jeg virkelig ikke krav på en dritt? Det er ikke som at min inntekt har gått til annet enn familien og huslige ting. Ja jeg vet jeg har vært dum, og jeg ønsker ikke å ta med meg mest mulig heller, det er ikke det som er agendaen min. Men jeg synes det var veldig kjipt at det skulle bli sånn, at han har hatt i tankene hele tiden at dersom hun flytter har hun ikke krav på noe osv. Har det ganske tungt nå så jeg kan si det selv som det er; ja jeg var dum som gikk med på å ta opp huslån med noen som ikke var interessert i at jeg skulle eie huset sammen. Anonymkode: 2ffce...ce5
Blomsterpotta Skrevet 7. september 2021 #2 Skrevet 7. september 2021 Han kan jeg neste garantere at Jar utnyttet deg maksimalt i disse årene og du har vært naiv. Du må skaffe deg en god advokat på denne saken og gjerne allerede idag. 7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #3 Skrevet 7. september 2021 Aner ikke, men om dere tok opp huslån sammen er vel det en slags dokumentasjon på at du har gått inn aktivt i huset? Det er synd det som oftest er kvinner som går inn i slikt, jobber redusert og taper økonomisk. Tror nok du gjør lurt i å kontakte en advokat her. Han virker ikke som én som vil være ærlig og redlig i dette oppgjøret. Anonymkode: edb07...dfc 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #4 Skrevet 7. september 2021 Dette er den klassiske kvinnefella. Skaff deg advokat fortere enn svint. Anonymkode: fd5c2...bb4 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2021 #5 Skrevet 7. september 2021 Dere har barn sammen, og du står som medlåntaker. Her er jeg helt enig i at du har alt å vinne på å engasjere en advokat. Anonymkode: 3c1d5...365 2
Hengebuksvinet Skrevet 7. september 2021 #6 Skrevet 7. september 2021 Tok dere opp lån i lag, dvs om begge står oppført på lånet, kan du ha rettigheter. Snakket med en advokat som hadde hjulpet en i lignende situasjon. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå