Gå til innhold

Hvor raskt tror dere Haaland kan bli tidenes norske idrettsutøver?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen norske fotballspillere er eller har vært like gode til å score mål som Haaland. Hvor raskt tror dere Haaland kan bli tidenes norske idrettsutøver og hva må han i vinne for å bli tidenes norske idrettsutøver? Vil han bli tidenes norske idrettsutøver om han f.eks vinner Ballon d'Or? Eller hva om han ender med å få Norge kvalifisert til VM og klarer nærmest på egenhånd å få oss til å komme oss ut av gruppespillet?

Anonymkode: 32283...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Eller hva om han ender med å få Norge kvalifisert til VM og klarer nærmest på egenhånd å få oss til å komme oss ut av gruppespillet?

god er han ikke. Han er en bra spiller, men noe sier meg at han snart er på toppen og ikke utvikler seg noe videre.

Anonymkode: f351f...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

god er han ikke. Han er en bra spiller, men noe sier meg at han snart er på toppen og ikke utvikler seg noe videre.

What..?🤣 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvis han holder seg sånn han er nå i flere år så er jo det nok. Da er han tidenes beste.

Anonymkode: 05b5c...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud skrev (17 timer siden):

Så lenge me har løparar med OL- og VM-gull må han gjere mykje…

Han kan bli verdens beste fotballspiller.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han alene klarer ikke å ta laget til verken EM, VM eller OL. 
Norges fotballag har ikke noe der å gjøre uansett. 

På klubblag derimot kan han gjøre det langt bedre. 

Han kan bli tidens beste norske mannlige fotballspiller, men der stopper det. 

Anonymkode: 3f1e7...7b6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haland er et blaff. Scort noen mål så er han liksom den nye Ronaldo Fenomeno ? 

Anonymkode: 78ef3...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen 5 år er han tidenes norske idrettsutøver og han har vunnet Ballon d'Or i hvertfall 1 gang

Anonymkode: 26d09...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Innen 5 år er han tidenes norske idrettsutøver og han har vunnet Ballon d'Or i hvertfall 1 gang

Det tenker jeg også. Fotball er verdens største idrett og holder Haaland seg skadefri vil han i flere år være blant de 3 beste fotballspillerne i verden. Synes det vil gjøre han til en større idrettsutøver enn nordmennene som har vunnet OL gull i langt mindre idretter enn fotball. 

Anonymkode: 2f1f5...fca

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Det tenker jeg også. Fotball er verdens største idrett og holder Haaland seg skadefri vil han i flere år være blant de 3 beste fotballspillerne i verden. Synes det vil gjøre han til en større idrettsutøver enn nordmennene som har vunnet OL gull i langt mindre idretter enn fotball. 

Så enig så enig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mens jeg ikke skjønner hvorfor alle fotballspillere plutselig får så mye skryt og regnes som best bare fordi de holder på med fotball… Hva med Johannes Høsflot Klæbo, som er tidenes yngste OL-gull vinner, da vant han 3 OL-gull, han har 6-VM gull, vunnet Tour De Ski, verdenscupen sammenlagt og flere sprintcuper sammenlagt? Det meste har han faktisk gjort alene, mens Haaland må ha gode spillere på laget for å være god selv (han får ikke ballen i mål uten at noen gode lagkamerater får den til han)

Anonymkode: 88d34...687

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Haland er et blaff. Scort noen mål så er han liksom den nye Ronaldo Fenomeno ? 

Anonymkode: 78ef3...b8e

Haaland trenger ikke bli større enn Ronaldo for å bli tidenes største norske idrettsutøver. Haaland trenger kun å bli større idrettsutøver enn de norske idrettsutøverne. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mens jeg ikke skjønner hvorfor alle fotballspillere plutselig får så mye skryt og regnes som best bare fordi de holder på med fotball… Hva med Johannes Høsflot Klæbo, som er tidenes yngste OL-gull vinner, da vant han 3 OL-gull, han har 6-VM gull, vunnet Tour De Ski, verdenscupen sammenlagt og flere sprintcuper sammenlagt? Det meste har han faktisk gjort alene, mens Haaland må ha gode spillere på laget for å være god selv (han får ikke ballen i mål uten at noen gode lagkamerater får den til han)

Åpenbart ekstremt imponerende hva Klæbo har klart, men å langrenn er en nisjeidrett. Det er svært få land som satser på langrenn og fotball er verdens største idrett.  Desto flere man konkurrerer mot desto større prestasjon er det å være best. 

Skjønner argumentet at Haaland har vunnet OL-gull alene. Men Haaland bøtter inn mål også når han spiller for middelmådige lag. Haaland har aldri spilt for et av verdens beste lag. Så det er vanskelig å si at Haaland scorer kun fordi han er på et svært godt lag. 

Skjønner også at det er vanskelig å kåre verdens beste fotballspiller siden fotball er et lagspill. Men Haaland trenger ikke være verdens beste fotballspiller for å bli tidenes norske idrettsutøver. Jeg vil si at om de fleste mener han er blant de topp 5 fotballspiller i verden over flere år så er det mer enn godt nok til å være tidenes norske idrettsutøver. Det er ingen nordmenn som har vært blant de aller aller beste i en så stor idrett som fotball. 

Kan legge til at da Vebjørn Rodal vant OL gull i 800 meter så slapp han å konkurrere mot favoritten(Wilson Kipeter) på den distansen. Det var også det eneste OL-gullet Rodal vant. Så selv i soloidretter så kan man være heldig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Haaland trenger ikke bli større enn Ronaldo for å bli tidenes største norske idrettsutøver. Haaland trenger kun å bli større idrettsutøver enn de norske idrettsutøverne. 

Åpenbart ekstremt imponerende hva Klæbo har klart, men å langrenn er en nisjeidrett. Det er svært få land som satser på langrenn og fotball er verdens største idrett.  Desto flere man konkurrerer mot desto større prestasjon er det å være best. 

Skjønner argumentet at Haaland har vunnet OL-gull alene. Men Haaland bøtter inn mål også når han spiller for middelmådige lag. Haaland har aldri spilt for et av verdens beste lag. Så det er vanskelig å si at Haaland scorer kun fordi han er på et svært godt lag. 

Skjønner også at det er vanskelig å kåre verdens beste fotballspiller siden fotball er et lagspill. Men Haaland trenger ikke være verdens beste fotballspiller for å bli tidenes norske idrettsutøver. Jeg vil si at om de fleste mener han er blant de topp 5 fotballspiller i verden over flere år så er det mer enn godt nok til å være tidenes norske idrettsutøver. Det er ingen nordmenn som har vært blant de aller aller beste i en så stor idrett som fotball. 

Kan legge til at da Vebjørn Rodal vant OL gull i 800 meter så slapp han å konkurrere mot favoritten(Wilson Kipeter) på den distansen. Det var også det eneste OL-gullet Rodal vant. Så selv i soloidretter så kan man være heldig. 

Men hvorfor skal det spille noen rolle hvor stor sporten er i verden når vi snakker om tidenes norske utøver? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Men hvorfor skal det spille noen rolle hvor stor sporten er i verden når vi snakker om tidenes norske utøver? 

Ikke meg du svarer. Men det er jo åpenbart. Det er MYE vanskeligere å bli verdens beste i fotball kontra langrenn. Hadde det vært like mange som driver med langrenn i verden som fotball hadde trolig ikle Klæbo blitt verdensmester for da ville han hatt for mye konkurranse.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge vi definerer sjakk som idrett i Norge (og i 104 andre land), kommer aldri noen noen gang til å ta fra Magnus Carlsen den tittelen.

(Jeg har forøvrig ingen personlig sterk mening om sjakk er en idrett eller ei).

Endret av Lurium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke meg du svarer. Men det er jo åpenbart. Det er MYE vanskeligere å bli verdens beste i fotball kontra langrenn. Hadde det vært like mange som driver med langrenn i verden som fotball hadde trolig ikle Klæbo blitt verdensmester for da ville han hatt for mye konkurranse.

Ikke vær så sikker på at Klæbo ikke hadde vært verdensmester. 

Iom at nivået på fotball her i Norge er såpass dårlig, så skal det ikke så mye til å bli den beste i Norge som fotballspiller. I langrenn er derimot nivået skyhøyt her i Norge, så høyt at veldig mange av de som knapt har fått gå verdenscup og ikke det en gang hadde blitt tatt ut til hvilket som helst landslag i et annet land. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal heller ikke glemme Viktor Hovland sine golf prestasjoner. i motsetning til fotballspillere som stort sett er ferdige rundt 30 års alder, kan Hovland holde på høyt nivå de neste 30 år.

vi har jo også et tennis talent i Norge

Anonymkode: 5df76...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Iom at nivået på fotball her i Norge er såpass dårlig, så skal det ikke så mye til å bli den beste i Norge som fotballspiller. I langrenn er derimot nivået skyhøyt her i Norge, så høyt at veldig mange av de som knapt har fått gå verdenscup og ikke det en gang hadde blitt tatt ut til hvilket som helst landslag i et annet land. 

Joda, men så kan Haaland bli en av VERDENS beste fotballspillere. Og det er en mye, mye, mye større prestasjon enn nisjesporten langrenn. Langrenn er ikke populært på verdensbasis i det hele tatt, og har drastisk synkende popularitet her i Norge også. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Lurium said:

Så lenge vi definerer sjakk som idrett i Norge (og i 104 andre land), kommer aldri noen noen gang til å ta fra Magnus Carlsen den tittelen.

(Jeg har forøvrig ingen personlig sterk mening om sjakk er en idrett eller ei).

Om Haaland blir verdens beste fotballspiller og er det i flere år så vil jeg si han er større idrettsutøver enn Carlsen. Fotball er en mye større sport enn sjakk. I nærmest alle land spiller gutter ekstremt mye fotball. Det finnes svært svært få barn og ungdom som har brukt mer tid på sjakk enn fotball. Derfor er konkurransen mye høyere i fotball. 

Ikke at jeg ønsker å bagatellisere hva Carlsen har oppnådd. Det kan godt være at han foreløpig er tidenes norske idrettsutøver. Men Carlsen vil bli forbigått om Haaland holder seg relativt skadefri. 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tror du ser på problemstillingen med feil briller.  Haaland blir ikke tidenes norske idrettstutøver fordi han er Norges beste fotballspiller. Han blir tidenes norske idrettsutøver om han blir verdens beste fotballspiller. Og det er langt mer konkurranse om å bli verdens beste fotballspiller enn å bli verdens beste langrennsutøver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...