Gå til innhold

Shampoo og balsam til tykt hår.

Gjest TheCatLady

Anbefalte innlegg

Gjest TheCatLady

Jeg har brukt Maria Nila en stund nå og akkurat nå bruker jeg True soft. Håret blir ganske fint med den serien, men jeg synes det blir så fort fett av den og jeg får litt kviser i hodebunn og rundt hårfestet. Det kjennes litt ut som den ikke vasker håret godt nok. Før det brukte jeg Structure repair, men den synes jeg håret virket tørt med (har forstått at proteiner i hårprodukter kan gjøre det) :roll:

Tidligere har jeg brukt Kevin Murphy, men synes det merket blir litt det samme. Det vasker ikke godt nok og jeg føler at håret er fett selv rett etter vask. 

Hvis jeg bruker shampoo med sls så blir håret rent, men da får jeg til gjengjeld tørr hodebunn og sår i hodebunnen. I tillegg til at håret blir helt uttørket. 

Jeg har prøvd de fleste store og kjente merker, men ikke funnet noe som fungerer skikkelig. Nå vasker jeg håret annenhver dag siden jeg synes håret og hodebunnen virker skitten og ekkel. Har veldig fet hud sånn ellers så kan det ha noe med det å gjøre? 

Noen som har tips? Jeg har egentlig ikke særlig lyst til å vaske håret noe sjeldnere siden jeg da opplever kviseutbrudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ekstremt tykt hår og har prøvd både det ene og det andre av shampo. Fellesen hos meg er jo dyrere den er, jo mer d3n blir skrytt av fra proffer, jo eklere blir håret mitt.

Jeg vender alltid tilbake til Elvital. Eneste som fungerer på håret mitt.

Anonymkode: 6ca28...b48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ekstremt tykt hår og har prøvd både det ene og det andre av shampo. Fellesen hos meg er jo dyrere den er, jo mer d3n blir skrytt av fra proffer, jo eklere blir håret mitt.

Jeg vender alltid tilbake til Elvital. Eneste som fungerer på håret mitt.

Anonymkode: 6ca28...b48

Ja, egentlig litt enig. Liker tanken på at det er vegansk og ikke inneholder ditt og datt, men håret er jo omtrent fett allerede rett etter dusj. 

Kanskje de ikke klarer å vaske tykkere hårtyper skikkelig eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker de samme produktene fra Maria Nila. Vasker alltid håret to ganger med sjampo når jeg bruker sulfatfri sjampo. Da blir håret rent nok til at jeg kan begrense hårvasken til to ganger i uken. 

Anonymkode: 6b58a...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker de samme produktene fra Maria Nila. Vasker alltid håret to ganger med sjampo når jeg bruker sulfatfri sjampo. Da blir håret rent nok til at jeg kan begrense hårvasken til to ganger i uken. 

Anonymkode: 6b58a...1c7

Ja, vasker det alltid to ganger, men det blir fortsatt sånn halvfett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TheCatLady
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke bruk balsam i hodebunnen.

Anonymkode: de8c3...e57

Det gjør jeg heller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man bruker fuktighetsgivende sjampo/balsam/hårkur ofte bør man (ca. en gang i mnd) vaske håret med en rensesjampo for å fjerne build-up. Jeg hadde akkurat samme problem med moroccanoil sine produkter. Jeg var veldig fornøyd i begynnelsen, men etter en stund opplevde jeg at håret aldri ble ordentlig rent etter vask. I ettertid har jeg skjønt at det er pga build-up og at det ikke er noe galt med hverken hodebunnen min eller moroccanoil sine produkter. Jeg er veldig glad i denne rensesjampoen fra Redken:

image.thumb.png.4d432280a947ddb402cd07e5ce6f9d78.png

Endret av AntiBullshit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den samme serien som deg (liker også tanken bak firmaet), og i tillegg så bruker jeg The Ordinary sin glykolsyre i hodebunnen for å fjerne døde hudceller (hodebunnen er jo hud) og rester. Man kan også bruke rensesjampoo for å fjerne «rester», men jeg elsker resultatet med glykolsyre (har det i hele hodebunnen, tar en og en partering, slik at hodebunnen blir dunket i det, og lar det virke før dusjen en halvtimes tid (mindre første gang). Ca annenhver uke er målet. Det føltes også som at jeg mistet mindre hår (kort fortalt slik det var beskrevet: hårrøttene får bedre plass til å vokse og gro, da døde hudceller ikke blokkerer for de). Kan ikke forklare hvor lett hodebunnen og håret føltes første gangen! Hadde ikke tenkt over at det føltes tungt en gang, selv om jeg har ofte brukt rensesjampo tidligere.

Så hvis du bruker glykolsyre feks eller finner en liten reisestørrelse med rensesjampo, kan jeg virkelig anbefale å prøve en av de to. Jeg likte godt Pureology sin rensesjampo husker jeg! Den lukter sterkt men litt sånn… spa-rom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem som deg 😩 Soleklar favoritt-shampo som fungerer er fra merket Shu uemura, men fader, det er dyrt! Vurderer å prøve Aveda. Har du prøvd det merket? Ser for øvrig at det er i samme prisklasse som Shu uemura 😕

Endret av Sally-Go-Round
La til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
Sally-Go-Round skrev (3 timer siden):

Jeg har samme problem som deg 😩 Soleklar favoritt-shampo som fungerer er fra merket Shu uemura, men fader, det er dyrt! Vurderer å prøve Aveda. Har du prøvd det merket? Ser for øvrig at det er i samme prisklasse som Shu uemura 😕

Ja, jeg har faktisk prøvd Aveda, men likte ikke den heller. Det er noen år siden, men tror det var noe det samme problemet der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...